mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Hey hallo allemaal! ik ben helemaal nieuw met geocaching heb mijn eerste caches met een groepje in Kos(griekenland) gevonden! ik heb nu een GPS gekocht via marktplaats (Etrex Legend) en nu is mijn vraag: welke software kan ik het beste gebruiken bij deze gps om mijn geocaching makkelijker te maken? er zat nml geen software meer bij de gps de vorige eigenaar was de cd kwijt. is het ergens tekoop/tedownloaden? bedankt voor de hulp! Mick Nieuwe Geocacher
Fotogravinnetje Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 De cd die erbij hoort is de Trip & Waypoint Manager, met Mapsource. Het vervelende is dat je de cd nodig hebt om em te kunnen installeren op je pc. Als je dat eenmaal hebt, kun je via de garmin-site updaten naar de nieuwste versie. Maar die nieuwste versie kun je niet installeren als je Mapsource nog niet op je pc hebt staan. In principe hoor je de cd bij je apparaat te krijgen. Ik zou kijken of je van iemand de cd kunt lenen, of misschien kun je met garmin iets regelen. Anders kom je eerder uit op een prog als GSAK icm google-earth ofzo
Waldio Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 @Fotogravinnetje, je kan toch gewoon MapSource downloaden. En dan download je de Communicator Plugin. @mickeyg, bedoel je de software op de GPS of de computer?
mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Auteur Geplaatst 27 juni 2010 Oh sorry, ik bedoelde voor de pc zodat jeje gps kan beheren enzo maar het is me duidelijk ik ga even rond neuzen en kijken of dit werkt bedankt allebei!!
Fotogravinnetje Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 (bewerkt) @Waldio, dat is een update, geen volledige installatie, helaas... WARNING: This software will not work unless you already own a MapSource product. Communicator plug-in is idd handig, die was ik nog vergeten 27 juni 2010 bewerkt door Fotogravinnetje
mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Auteur Geplaatst 27 juni 2010 daar heb je gelijk in, ik moet eerst mapsource hebben.. en die kan niet geinstalleerd worden zonder cd... ik ga even kijken of iemand nog een cd heeft op marktplaats haha
Waldio Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 @Waldio, dat is een update, geen volledige installatie, helaas... Vreemd, bij mij werkte het zonder dat ik mapSource had geïnstaleerd.
Wad-Seekers Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 (bewerkt) Je mag de onze best ff lenen hoor. De cd is alleen bij het instaleren nodig. Omgeving Deventer. En regelmatig te vinden in Zwolle, Arnhem, Nijmegen. 27 juni 2010 bewerkt door Wad-Seekers
Waldio Geplaatst 27 juni 2010 Geplaatst 27 juni 2010 Ik kan je ook wel het programma'tje mailen waarmee het geïnstalleerd wordt. Dat werkt ook.
mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Auteur Geplaatst 27 juni 2010 Ik kan je ook wel het programma'tje mailen waarmee het geïnstalleerd wordt. Dat werkt ook. e-mailen mag altijd , kun je via deze site mijn adres zien? bedankt allemaal erg snel met de reacties!
mickeyg Geplaatst 27 juni 2010 Auteur Geplaatst 27 juni 2010 Dankzij hangeo hebben we de oplossing gevonden: (hij vond het, ik probeerde het uit! Bedankt!) Download eerst de trainings center software (normaal voor forerunner/ edge) Hier ziet een basemap bij die in het register onder mapsource word weggeschreven. Download nu de update voor mapsource, normaal werkt deze pas als er reeds mapsource aanwezig is. Dit is er nu door de basemap. doordat ik de trainings center geinstalleerd heb kon ik mapsource installeren !
Aanbevolen berichten