handleiding Geplaatst 15 mei 2010 Geplaatst 15 mei 2010 Daarom ook, als je een cache weg wilt leggen moet je alle caches in de buurt gedaan hebben, mede om dit soort misverstanden te voorkomen. In Den Helder liggen 2 multis grotendeels op elkaar ook qua WP's, de ene is langer dan de ander.
Ruud4d Geplaatst 15 mei 2010 Geplaatst 15 mei 2010 Een stage of a multi is een fysieke verstopplek. Ik heb heel wat anders uitgelegd gekregen, tijdens de voorbereidingen voor de langste multi van NL..... Waarvoor zijn die verschillende waypoints er dan? Het is dan toch onzin om voor elke waypoint na te moeten denken wat voor soort waypoint het dan betreft als voor alles hetzelfde geldt/? Kan iemand dan uitleggen wat de specifieke kenmerken van onderstaande verschillende waypoints zijn en wanneer je die moet gebruiken? Reference Point Question to Answer stage of a multicache Trailhead? Bovendien ik weet caches waar zelfs bij de eindlocatie niet voldaan wordt aan de afstandeis van 162 meter, Bij een bedraagt de afstand nog geen 50 meter en dat bewijst m.i. dat kruimeldief veel te gemakkelijk de caches publiceert. Bovendien reageert hij zelfs niet op die klachten. Een stage of a multi cache betekend niets meer dan dat er iets fysieks verstopt ligt (een puzzel bijvoorbeeld). Qestion to answer is een vraag bijv. Welk jaartal is hier te vinden? (hier is dan niks verstopt) Reference Point: Dit is een Viapunt Hopelijk wekt dit meer duidelijkhied Ik kom niet veel meer hier op het forum maar zag deze threat en wilde even reageren. Er is een checklist waar het een en ander heel duidelijk gesteld wordt. Kijk maar eens op ruud4d.geocacher.nl en kies de Checklist. Andere linkjes laten dezelfde checklist zien Verder is een Reference Point een punt waaraan gerefereerd wordt. Oftewel de kerktoren die je in de verte ziet, ligt op AB graden vanaf het dit waypoint. De kerktoren is het Refernce Point. Je kunt dus vanaf een Question to Answer een Reference Point gebruiken. Een Trailhead is een echt viapunt. Een andere cache of Stage of Multicache moet dus 161 meter van een zelfde soort vandaan blijven. Voor een Question to Answer en een Trailhead zou overleg van tevoren noodzakelijk zijn. Bij een Reference Point zijn er geen bezwaren. Het is ook belangrijk dat je als cachelegger al je gebruikte punten invult op de cachepagina bij de Additional Waypoints. Ik zal me verder van een oordeel over Kruimeldief onthouden.
GeoVlinder Geplaatst 15 mei 2010 Geplaatst 15 mei 2010 Hier is de checklist van Kruimeldief zelf te vinden. Hij is de reviewer en volgt die checklist.
Mr.Atari Geplaatst 15 mei 2010 Geplaatst 15 mei 2010 Op verzoek TS draadje gesloten. De antwoorden van Ruud4d en Geovlinder lijken me een prima slot voor dit draadje...
Aanbevolen berichten