Spring naar bijdragen

Gsak


GiWi

Aanbevolen berichten

HELP!!!!!!!

 

heb net een nieuwe mini laptop aangeschaft.maar weet niet hoe ik GSAK naar die laptop krijg.zou het graag op een usbstick hebben.kan dat?

Wie kan mij helpen.graag zo makkelijkmogelijk beschrijven.we zijn niet zo technisch.

alvast bedankt.Giwi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

HELP!!!!!!!

 

heb net een nieuwe mini laptop aangeschaft.maar weet niet hoe ik GSAK naar die laptop krijg.zou het graag op een usbstick hebben.kan dat?

Wie kan mij helpen.graag zo makkelijkmogelijk beschrijven.we zijn niet zo technisch.

alvast bedankt.Giwi

 

wat denk je van downloaden en dan installeren!

de data van je pc kan je wel opslaan op usb en dan inporteeren op je mini laptop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad gewoon downloaden op http://www.gsak.net/ en installeren en registreren.

Een backup op een USB- stick maken van je GSAK-database die op je 'grotere' pc staat (kies: file/backup..) en deze op je minilaptop restoren (kies: file/restore..) in GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij de instalatie van gsak op een usb stik gedaan ???

Dit is een hoofd stuk appart ivm missende bestanden. op c-schijf en mogelijk ander schijf benamingen usb stik

 

Advies is op beide ps/mini gsak te installeren. (dit mag licentie is persoon gebonden, niet pc)

Vervolgens vanaf pc een backup maken naar usb.

Deze backup kun je vervolgens importeren op je mini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik GSAK wel vanaf een USB-stick draaien. Zo heb ik alle data op alle PC's bij de hand (niet enkel de databases, maar bijv. ook de macro's).

 

Hoe ik het heb gedaan:

 

PC1

 

1. Pas de schijfletter van de USB-drive aan naar één welke niet zoveel gebruikt word. Zelf gebruik ik U: (ik zal U gebruiken als voorbeeld)

2. Download GSAK en installeer deze naar: U:\GSAK

3. (optioneel) Om gegevens van de oude installatie in de nieuwe, USB, installatie te verkrijgen dien je een aantal gegevens te kopiëren:

- Kopieer de databases (mappen) vanuit de 'oude' GSAK installatie \data naar U:\GSAK\data.

- Ditzelfde kun je doen met Macro's.

4. Start GSAK.exe vanuit U:\GSAK en open de Options pagina

5. Controleer of de velden 'Application data' en 'Database Folder' verwijzen zoals in de afbeelding staat aangegeven. Eventueel kun je de 'Automatic Backup' optie ook naar een andere locatie laten verwijzen.

 

4614279035_5a9dc2ba60_o.png

 

6. Gefeliciteerd, je GSAK draait nu vanaf USB op PC1.

 

ANDERE PC's

 

1. Zorg dat op deze PC's de schijfletter van de USB-drive gelijk is aan die van PC1

2. Omdat GSAK locale bestanden nodig heeft, dient op iedere PC waarop je GSAK wilt gebruiken een GSAK installatie te worden gedaan. Verwijs dan ook weer naar U:\GSAK

3. Klaar voor gebruik

 

UPDATES!!

 

1. Wanneer er een GSAK update verschijnt, dan dien je deze update op alle PC's te installeren. Dit om versie-verschillen in lokale bestanden te voorkomen.

 

Ik hoop dat je er iets mee kan.

 

Zelf vind ik het zeer plezierig op iedere PC een en dezelfde GSAK te hebben. (Up-to-date en met alle Macro's)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij de instalatie van gsak op een usb stik gedaan ???

Dit is een hoofd stuk appart ivm missende bestanden. op c-schijf en mogelijk ander schijf benamingen usb stik

 

Advies is op beide ps/mini gsak te installeren. (dit mag licentie is persoon gebonden, niet pc)

Vervolgens vanaf pc een backup maken naar usb.

Deze backup kun je vervolgens importeren op je mini

 

 

Nee,de install.van gsak op mini.Toen backup van pc naar mini,dan usb in mini.Er komt dan een scherm met:geen back up file gevonden.

Ik zal wel iets verkeerds doen,maar geen idee wat.HULP is welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij de instalatie van gsak op een usb stik gedaan ???

Dit is een hoofd stuk appart ivm missende bestanden. op c-schijf en mogelijk ander schijf benamingen usb stik

 

Advies is op beide ps/mini gsak te installeren. (dit mag licentie is persoon gebonden, niet pc)

Vervolgens vanaf pc een backup maken naar usb.

Deze backup kun je vervolgens importeren op je mini

 

 

Nee,de install.van gsak op mini.Toen backup van pc naar mini,dan usb in mini.Er komt dan een scherm met:geen back up file gevonden.

Ik zal wel iets verkeerds doen,maar geen idee wat.HULP is welkom.

 

 

HET IS ME GELUKT!!!!!BeDANKT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...