remcor Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 Vandaag mijn Oregon 550 binnen gekregen.Oregon 550 aangesloten op de pc en heb geprobeerd om een paar caches hier op te zetten. De Garmin Communicator plugin "ziet" de 550 niet. Ook GSAK en Mapsource willen de 550 niet zien. Wel mijn oude GPSMap 60CSx. Via de Garmin site de 550 geprobeerd om te registreren, maar de 550 wordt niet herkend. De interface van de 550 staat op: Garmin Spanner. (Modus auto.piloot aan) Gezocht in de gebruiksaanwijzing maar daar wordt je ook niet vrolijk van. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Ik heb al enkele maanden een Oregon 450 en wissel mijn gegevens probleemloos uit via het (gratis) programma Garmin BaseCamp.
Gast JackHoe Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 Ik heb mijn 450 eindelijk binnen.Hij is een stuk nauwkeuriger dan de 60CS en de etrexH. De Oregon 450T en Map60CSx heb ik naast elkaar uitgeprobeerd en ik kon geen verschil in nauwkeurigheid ontdekken. Wel had ik de indruk dat de Map60SCx iets sneller ontvangst had en hierop reageert.
dennisb Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 Mijn 450 staat ook op garmin spanner, maar wanneer ik de usb kabel in de pc steek vraagt de gps of ik deze wil gebruiken als USB-storage. Hier ja op klikken en het zou moeten werken bij je. Anders ziet de GPS je PC als externe batterij. Ook zou je daarna in MapSource je device-ID kunnen ophalen.
philliams Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 De Oregon 450T en Map60CSx heb ik naast elkaar uitgeprobeerd en ik kon geen verschil in nauwkeurigheid ontdekken. Wel had ik de indruk dat de Map60SCx iets sneller ontvangst had en hierop reageert. De nauwkeurigheid hangt ook af van de cacheplaatser, welk toestel heeft hij en hoeveel metingen heeft hij gedaan voordat hij de uiteindelijke coördinaten had.
carmo Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 Vandaag mijn Oregon 550 binnen gekregen.Oregon 550 aangesloten op de pc en heb geprobeerd om een paar caches hier op te zetten. De Garmin Communicator plugin "ziet" de 550 niet. Ook GSAK en Mapsource willen de 550 niet zien. Wel mijn oude GPSMap 60CSx. Via de Garmin site de 550 geprobeerd om te registreren, maar de 550 wordt niet herkend. De interface van de 550 staat op: Garmin Spanner. (Modus auto.piloot aan) Gezocht in de gebruiksaanwijzing maar daar wordt je ook niet vrolijk van. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? met gpx exchange file misschien?
veldmaat Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 Ik heb mijn 450 eindelijk binnen.Hij is een stuk nauwkeuriger dan de 60CS en de etrexH. De Oregon 450T en Map60CSx heb ik naast elkaar uitgeprobeerd en ik kon geen verschil in nauwkeurigheid ontdekken. Wel had ik de indruk dat de Map60SCx iets sneller ontvangst had en hierop reageert. Ik heb het over de CS niet de CSx met de hooggevoelige antenne.
Gast JackHoe Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 ik wist niet dat er een verschil in de gevoeligheid van de antenne tussen de CS en de CSx was. Zo zie je maar hoe leerzaam het forum kan zijn.
Blade21 Geplaatst 7 augustus 2010 Geplaatst 7 augustus 2010 Ik heb zelf de Dakota 10. Een kompas op mijn GPS heb ik niet nodig. En als ik er al een nodig heb dan vind ik een echt kompas mooier. Ik ben redelijk tevreden met de Dakota. Alleen is het cache kompas enorm traag. IK weet niet of satellieten soms een slechte dag hebben maar het duurt enorm lang voordat hij genoeg satellieten heeft gevonden om te beginnen. De pijl is ook erg traag. Ik verwacht, en dat deed mijn oude Etrex wel, dat als ik een cache voorbij loop en ik draai me om dat de pijl dan naar de goede zijde wijst. Mijn Dakota heeft vaak wel 30 meter lopen nodig om 180 graden te draaien. Ik ken de Oregon niet maar als je het kunt veroorloven dan zou ik de Oregon nemen. Ik zou het zelf nu ook doen.
Aanbevolen berichten