Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik snap iets niet.

Ik heb een 4 gb micro sd kaartje in me oregon 400t zitten.

laast heb ik daarop een gpx bestand gezet maar me oregon kan het bestand niet zien.

Als ik me gps op de pc aansluit dan ziet die wel een geheugen bron.

Op het forum heb ik meer van dit soort gevallen gezien maar nog geen oplossing.

Ik wil namelijk straks mijn kaarten op de sd zetten.

Groeten mark

Geplaatst

Mark

zie jij ook 2 "drives" als ik mijn 400t aansluit dan zie ik de Oregon en de SD kaart, al mijn kaarten staan op de SD kaart en ook mijn gpx files die ik via GSAK laadt staan daar op

Geplaatst

Hallo Mark, Ook ik heb een oregon 400T en als ik deze aan de PC aansluit zie ik twee Drives. De Oregon zelf en de SD kaart. Bij mij staan alle kaarten op de Oregon en dat is Topo NL, Topo Benelux, Garmin Wandel en Garmin Fietskaart Nederland. en dan ook nog de standaard kaarten die op de oregon stonden, toen ik hem kocht.

Ik zet altijd mijn diverse caches en WP's en WereIgo's op de SD kaart is geen enkel probleem. Maar ik heb wel al eens gehad dat de oregon mijn SD kaartje niet kon lezen, bleek dat hij er niet helemaal goed inzat. Het schijnt, dat dat erg gevoelig is.

Gr. Team Norskk

Geplaatst

laast heb ik daarop een gpx bestand gezet maar me oregon kan het bestand niet zien.

Hoe zet je de GPX op het kaartje? Via een programma zoals gsak? Of gewoon inslepen via de verkenner...

Je GPS ziet maar de bestanden als ze in de juiste mappen staan. Dus je moet op je SD-kaartje dezelfde mappen aanmaken, dus een Garmin-map, daarin kan je kaarten zetten. In de Garmin/GPX-map zet je de gpx-bestanden...

Geplaatst

Hoe zet je de GPX op het kaartje? Via een programma zoals gsak? Of gewoon inslepen via de verkenner...

Je GPS ziet maar de bestanden als ze in de juiste mappen staan. Dus je moet op je SD-kaartje dezelfde mappen aanmaken, dus een Garmin-map, daarin kan je kaarten zetten. In de Garmin/GPX-map zet je de gpx-bestanden...

Als ik de Oregon aan de PC hang, dan worden er bij mij twee opslagmedium actief. Een is de oregon zelf en twee is de sd kaart.

Ik ga dan naar de listingsite van de cache en klik hier op "Send to GPS" er opent dan een klein schermpje en daarin kan ik kiezen voor de Oregon zelf of de SD kaart. Het is wel nodig om de Garmin Communicator te installeren. Dit kun je vinden op het schermpje waar ik het over had. Er staat hier een link naar.

Maar ik werk bijna altijd via GSAK. Het werkt ongeveer hetzelfde. Je moet in ieder geval de GARMIN COMMUNICATOR installleren.

Succes Norskk

Geplaatst

Uitgevoerd, en dat is niet gelukt.

Geplaatst

Het is gelukt.

Zelf had ik een mapje aangemaakt van Garmin/GPX

Maar daar reageerde die niet op.

Dus via "send to Gps" een bestand naar me gps toe gestuurd en zag ik dat er nog een mapje was aan gemaakt "gpx"

Overige gpx file's daarin geplakt en me garmin leest ze prima!.

Woensdag krijg ik me : Garmin City Navigator Europe NT 2010 binnen

De kaarten wil ik dus om me sd zetten.

Dat moet ik dan waarschijnlijk via mapsource doen ?

Groeten mark

Geplaatst
Woensdag krijg ik me : Garmin City Navigator Europe NT 2010 binnen

De kaarten wil ik dus op mijn sd zetten.

Dat moet ik dan waarschijnlijk via mapsource doen ?

Ik denk het.

Wat je moet weten is dat als je kaarten op de gps zet, de kaarten die erop stonden overschreven worden. Wil je dit niet, dan moet je eerst het oude bestand hernoemen.

In "mapsupp.img" worden de nieuwe kaarten gezet.

Nadat ik de topokaarten BeLux geïnstalleerd had, hernoemde ik het bestand "mapsupp.img" naar "belux.img"

Daarna installeerde ik Nl topokaarten, die hernoemde ik naar "nl-topo.img".

Kaarten van tenerife hernoemde ik naar "tenerife.img".

Die bestanden kan je verzetten van het interne geheugen naar het SD-kaartje, maar ze moeten in de map "garmin" staan.

Al deze geïnstalleerde kaarten kan ik selecteren, aan of uit zetten.

De City Navigator heb ik niet. Ik weet dus niet als je dit pakket op je gps zet, of dit ook in "mapsupp.img" komt...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...