Jan en Jany Geplaatst 17 december 2003 Geplaatst 17 december 2003 Ik zag op de belgische geocaching site wat leuke dingetjes voor OziExplorer Misschien al reeds bekend Maar toch even de link http://www.geocache.be/web/nl/download.htm#nederland
0 Kruimeldief Geplaatst 17 december 2003 Geplaatst 17 december 2003 Bedankt Minouschka, ik wist het dus niet.... Heb nu in ieder geval al een GC zandloper.... GRTZ Kruimelcursor Waarom moet je betalen voor rood staan terwijl ze weten dat je geen geld hebt?
0 Jan en Jany Geplaatst 17 december 2003 Auteur Geplaatst 17 december 2003 Heb ik ook Geinig hé Ook de kaart van nederland ziet erg goed uit in Ozi Er staat ook een bestand om alle cache's direct uit Ozi aan te roepen Ga ik morgen even uit proberen
0 Jan en Jany Geplaatst 17 december 2003 Auteur Geplaatst 17 december 2003 Vanuit OziExplorer rechtstreeks een cachepagina oproepen Bestand : http://www.geocache.be/web/download/ozi2cache.zip Uitleg: OziExplorer bevat de mogelijkheid om aan elk waypoint een bestand te koppelen. Daartoe kan je op de kaart een waypoint dubbelklikken en bij Attachments een File Attachment instellen. Je kan daar ook een link plaatsen naar een internetpagina. Door op deze link te klikken kunt u een programmaatje downloaden (VBScript) dat in uw waypoint-bestand automatisch de links naar de cachepagina's bij geocaching.com zal aanbrengen. De enige voorwaarde is dat de namen van de waypoints overeenkomen met de waypointnaam van de cache (typisch GCxxxx). Bewaar de gedownloade zipfile op uw PC, unzip deze en bewaar het programmaatje dat erin zit (ozi2cache.vbs) op een willekeurige plaats op uw PC, maar het Bureelblad is wellicht het handigst. Versleep uw waypointbestand van OziExplorer (*.wpt) en laat het vallen op het ikoontje van het programma. Er wordt een nieuw bestand aangemaakt: een kopie van uw oorspronkelijk bestand maar dan met de links automatisch ingevuld. Dat nieuwe bestand heeft dezelfde naam als uw oorspronkelijke bestand, uitgebreid met "(Ozi2Cache)". Uw oorspronkelijke bestand wordt niet gewijzigd, zodat u altijd over een back-up beschikt. Het nieuwe bestand wordt bewaard in dezelfde map als uw eigen bestand. Enkel *.wpt-bestanden worden door het script verwerkt, en daarbinnen enkel waypoints waarvan de naam met "GC" begint. Mogelijk zal uw antivirussoftware bij gebruik van het script melden dat er een poging wordt ondernomen om een bestand aan te maken (het nieuwe bestand met de links). U dient dan de uitvoering toe te staan (authorize). Het script wordt uitgevoerd door de Windows Scripting Host, wat normaal op alle recente PC's aanwezig is. Voor oudere Windows-versies kan de Windows Scripting Host worden gedownload vanaf de Microsoft website. Mensen die vertrouwd zijn met VBScript kunnen het programma aanpassen: in de kop van het bestand zijn namelijk een aantal zaken verzameld die gewijzigd kunnen worden. Zo kunt u b.v. opgeven dat u direct de printervriendelijke versie van de cachepagina wilt, dat tips ge-decrypt mogen worden... De nodige uitleg daartoe staat als commentaar in het programmaatje zelf. Om de cachepagina op te roepen vanaf een Ozi-kaart, kan je met de rechtermuisknop op het gewenste waypoint klikken, en op het snelmenu Open File Attachment kiezen. Wie Gartrax gebruikt om waypoints van EasyGps te converteren naar OziExplorer, zal overigens merken dat ook Gartrax de links naar de cachepagina netjes mee overneemt in de OziExplorer file.
0 Gast GPSDrenthe Geplaatst 19 januari 2004 Geplaatst 19 januari 2004 Ik weet nooit welke topo-kaart er nu naast of boven een andere kaart staat. Hier kun je een tooltje vinden, waarmee je snel in Ozi een nabijgelegen kaart kunt openen!
Vraag
Jan en Jany
Ik zag op de belgische geocaching site wat leuke dingetjes voor OziExplorer
Misschien al reeds bekend
Maar toch even de link
http://www.geocache.be/web/nl/download.htm#nederland
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten