Spring naar bijdragen

Ozi Explorer Met Verouderde Osm (internet Map)


tjm1706

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Je kunt binnen Ozi Explorer met Openstreetmap werken via Internet Maps.

 

Nu zie ik dat de updates van me van een kaart na 5 dagen nog niet bijgewerkt zijn. Heeft iemand enig idee?

 

Verder zie ik dat wanneer ik wat verder uitzoom mijn updates ( zelfs public footpaths ) niet meer zichtbaar zijn. Bij aanliggende kaarten zijn de public footpaths wel zichtbaar.

 

Groet,

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Hoi Johan,

 

Nadat je aanpassingen hebt gedaan in OSM kan het enige tijd duren voordat ze zichtbaar zijn. Je kunt het wel altijd even contoleren via bewerken, daar zie je direct de aanpassingen terug. Zie je die niet dan is er met uploaden iets mis gegaan. Heb ik ooit ook een keertje gehad en moest de aanpassingen weer opnieuw doen.

Verder kan het wel een week of zo duren voordat iemand de kaarten heeft omgezet voor je, kant en klare download.

Waarschijnlijk genereer je zelf de kaarten middels een export naar jpg of zo. Dan zou na een dag of zo toch alle wijzigingen wel verwerkt moeten zijn in het systeem waar jij je kaarten genereert.

 

Dus in het kort: kijk even via bewerken of de aanpassingen daadwerkelijk zijn doorgevoerd.

 

Groet,

 

Sloppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Dank voor je reactie.

 

Het blijkt nu dat OziExplorer de internet-map ( osm, in dit geval) cacht. Door de cache weg te gooie ( ozi... \ system files \ internet maps cache ) wordt OSM opnieuw geladen en je krijgt de updates wel te zien.

 

Des heeft al toegezegd dat in een volgende versie van Ozi er een refresh-actie mogelijk wordt.

 

Thanx, groet, Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...