Spring naar bijdragen

Mapsource in garmin etrex vista - Grote last van traagheid !

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds kort heb ik een aantal mappen gedownload in mijn Garmin Etrex Vista. Het zou totaal, zo'n 21,6 mb in beslag nemen en ik zou dus nog zo'n 3,4 mb ruimte over hebben. Sinds deze tijd maak ik dus mee dat mijn positie-cursor op het kaartje  - wat normaal in het midden van het scherm blijft -  zelfs geheel van het kaartje verdwijnt. Dit bevreemde mij erg, omdat ik er altijd vanuit ben gegaan dat de Garmin Etrex Vista dat wel aan zou kunnen. Hebben anderen hier ook last van en/of hebben zij dit op de één of andere manier opgelost?

Geplaatst

Op mijn Vista heb ik dat ook regelmatig, maar enkel als ik in grote steden rondrijd met de wagen.  Dan kan het processorke duidelijk niet volgen.  Het gaat wel iets beter als je de instellingen verandert waardoor de cursor niet steeds naar de bovenkant van de kaart moet wijzen (heb mijn vista hier niet onmiddellijk bij de hand, kan dus niet nazien hoe die optie precies heet).

Geplaatst

Bedankt Joske. Ik bedoel eigenlijk: gedeelde smart is halve smart. Wat je overigens bedoelt met de cursor, houdt verband met de positie van het kaartje in relatie tot de cursor. Ik heb de mijne altijd zo ingesteld staan dat de bovenzijde "noord" is; dus mij cursor verdraait op de kaart. Jij hebt waarschijnlijk de cursur vast naar boven gericht staan en draait de kaart eromheen. Desalniettemin geeft dat geen verbetering, in met name stedelijke gebieden. Wat alleen helpt is de details verminderen, maar dan kan je net zo goed dat hele kaartjesgedoe laten vallen. Maar het kan eigenlijk toch niet zo zijn dat het geheugen niet toereikend is, terwijl het wel als zodanig wordt verkocht? Of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst

Ik denk dat we hier gewoon vergeten dat de Vista vermoedelijk meer bedoeld is om te gaan wandelen en niet om door de grote steden te scheuren met de wagen  :)

Heb ook al gemerkt dat hoe kleiner je de schaal pakt, hoe minder problemen.  Op 200m of minder kan ie het meestal wel iets beter aan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...