Spring naar bijdragen

Etrex Vista Hcx Corrumpeert Kaarten Telkens Na Laden

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds een week maakt mijn Garmin etrex Vista HCx alle kaarten op de SD kaart (Sandisk micro SD 2 GB; FAT32, default allocation unit size) corrupt. Het begon een week geleden, toen ineens het scherm 'donker werd' en ik alleen nog de unit kon bedienen na de batterijen verwijderd te hebben. Vervolgens waren alle kaarten verdwenen. Overigens ging het loggen van tracks naar gpx files nog wel door, maar die bleken ook niet meer leesbaar. Met een utility van Sandisk was de data nog wel leesbaar, en kon ik alle tracks nog terughalen, maar de data stond wel 'verspreid' en niet meer in gpx files.

Anyway, ik heb inmiddels van alles geprobeerd, maar telkens als ik een kaart naar de GPS heb geladen, wat wel lukt op zich, en de GPS opstart, zie ik eerst ook deze kaart. Maar als ik een beetje inzoom verdwijnt de kaart. Na herstarten van de GPS blijken er dan ook geen kaarten meer in te zitten. En kan ik weer van voor af aan beginnen.

* Laatste firmware 3.10 stond er al op, en die werkte een maand lang uitstekend

* Firmware er opnieuw opgezet: helpt niet

* Ander SD kaartje: maakt niet uit, zelfde probleem

* Andere mapset, minimaal aantal kaarten, etc. alle varianten geprobeerd; niets helpt

Wat is hier mis? Wat kan ik doen? GPS terugsturen naar Garmin? Dan ben ik hem weer minstens een maand kwijt, helaas.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt?

JGeo/Superboppe

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...