Spring naar bijdragen

Toevoegen Waypoint: Download Cache-data Gc.com


Team WECA

Aanbevolen berichten

Beste,

 

google is vanavond eens niet mijn beste vriend. dit forum toont geen antwoorden die aansluiten bij mijn vraag, bij de zoekterm "waypoint" en ook de site van gsak (macro's en forum) voorzien niet (of ik kijk er over heen) in mijn gezochte antwoord.

 

Ik heb van een kennis-geocacher een txt-file ontvangen met een aantal GC-codes erin, van caches die we binnenkort willen doen. Ik heb een DB die een aantal PQ's (nog niet gevonden caches) heeft geladen, van caches rondom waar ik woon.

 

Alleen die DB heeft niet alles geocaches, die wel in de txt-file staan als GC-code. Nu wil ik die toevoegen aan die DB.

 

Is dit te doen (evt. via een macro), door een nieuw Waypoint in die DB aan te maken, waarbij dan alle geocaching.com-listing/geocache-informatie wordt gedownload, op basis van de ingevoerde GC-code (uit txt-file), die ik opgeef bij toevoegen van het wp?

 

Dus als ik de gc-code invoer, dat dan alle overige informatie wordt opgehaald van geocaching.com. Bestaat dit nu al in gsak, of via een macro? Of ben ik verplicht om te werken met GPX files, per cache of via een PQ?

 

groetjes

Team WECA jr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste,

 

google is vanavond eens niet mijn beste vriend. dit forum toont geen antwoorden die aansluiten bij mijn vraag, bij de zoekterm "waypoint" en ook de site van gsak (macro's en forum) voorzien niet (of ik kijk er over heen) in mijn gezochte antwoord.

 

Ik heb van een kennis-geocacher een txt-file ontvangen met een aantal GC-codes erin, van caches die we binnenkort willen doen. Ik heb een DB die een aantal PQ's (nog niet gevonden caches) heeft geladen, van caches rondom waar ik woon.

 

Alleen die DB heeft niet alles geocaches, die wel in de txt-file staan als GC-code. Nu wil ik die toevoegen aan die DB.

 

Is dit te doen (evt. via een macro), door een nieuw Waypoint in die DB aan te maken, waarbij dan alle geocaching.com-listing/geocache-informatie wordt gedownload, op basis van de ingevoerde GC-code (uit txt-file), die ik opgeef bij toevoegen van het wp?

 

Dus als ik de gc-code invoer, dat dan alle overige informatie wordt opgehaald van geocaching.com. Bestaat dit nu al in gsak, of via een macro? Of ben ik verplicht om te werken met GPX files, per cache of via een PQ?

 

groetjes

Team WECA jr

Lijkt me het makelijkste dat je de gpx file /link van de betrefende cache even download en inleest. Via een pq zal het ook wel kunnen echter kun je niet zo gericht de cache selecteren.... Kan de kennis je niet een gpx bestand levern van de beterfende caces. Ga er van uit dat hij ook gsak gebruikt.

Even ter info een gpx file is het bestands formaat waar in de meeste gegevens over een cache mee gestuurd kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...