Spring naar bijdragen

Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?  

126 leden hebben gestemd

1. 1. Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?

• Ik heb al een cache geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      7
    • Ik heb al meerder cache's geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      31
    • Onzin, zelfs in Nederland is plaats zat!
      13
    • Ligt aan het onderwerp. Als het locatiegebonden is dan heb je kans dat iemand anders het zelfde idee heeft.
      17
    • Nee, dit is onmogelijk: 2.500 geocachers op 41,526 vierkante kilometer, kans is zoooooooooo klein.
      2
    • Ja, ik heb het wel eens meegemaakt.
      41
    • Ja, het is elke keer raak als ik een cache wil plaatsen!
      1

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Toch gebeurt het een enkele keer, en dan moet je denken aan 1 op de 1000x, dat caches in eerste instantie worden afgewezen omdat er een andere cache voor dezelfde plek al in aanmaak is. Dus een cache dat al helemaal klaar is, wordt afgewezen omdat een cache met een ouder GCnummer voor dezelfde plek nog in aanmaak ligt. De eigenaar van de oudere GCnummer, de cache in aanmaak, krijgt dan een bericht van de reviewer wanneer hij denkt dat de cache online gaat komen.Duurt dit te lang en/of toestemming is nog niet geregeld, dan kan het zijn dat de cache die al klaar is, wel online gaat komen.

Mamma: Ik heb helaas over mijn reeds aangemelde, nog afwachtend voor goedkeuring zijn de Earthcache (LEES ER WERD GEEN TOESTEMMING VERLEEND VOOR DAT GEBIED !), geen mailtje als bovenstaand ontvangen hoor, maar dat ligt waarschijnlijk aan het volgende ...

Caches in aanmaak, waar alleen maar de coördinaten bovenaan de cachepagina bekend zijn, anders dan Traditional, worden altijd genegeerd.

Tsjaa, een Earthcache (Zie mijn topic hierboven) heeft maar één coord. bovenaan de pagina, dus jammer dat die dus dan wordt genegeerd... Want ik wist niet dat idd ook rekening werd gehouden met de reeds aangemelde nog te publiceren caches !

Blijft wrang voor Mamma !

Earthcaches doen we als reviewer van geocaching.com helemaal niets mee. We kunnen er zelfs helemaal niets mee doen (gelukkig). Ze worden aangevraagd op earthcache.org en gereviewed door earthcache.org. Pas als earthcaches gepubliceerd worden gaan ze naar de site van geocaching.com.

Er is trouwens bij geocaching.com al weer aardig wat verzoeken binnen gekomen om de erathcaches weer daar te laten waar ze waren, namelijk op earthcache.org en niet als geocache op geocaching.com te publiceren. Het zijn immers geen geocaches volgens de guidelines van geocaching.com.

Een reviewer van geocaching.com ziet dus ook niet dat er iemand "bezig" is met een earthcache, anders dan met alle andere types.

Er is ook iets fout met de earthcaches in Nederland. Vroeguh, toen earthcaches in eerste instantie wel bij geocaching.com hoorden, en ook gereviewed werden door earthcachekenners (Amerikanen) , werden earthcaches in Nederland zo goed als niet goedgekeurd omdat Nederland niet in aanmerking kwam voor earthcaches, Nederland voldded zo goed als in het geheel niet aan de voorwaarden die voor earthcaches tellen.

Later zijn de earthcaches overgegaan naar earthcache.org en bleven daar. Aangezien Groundspeak, het overkoepelend orgaan voor geocaching.com, eartcache.org en waymarking.com, bedacht heeft dat earthcaches opvoedkundig (?) en leerzaam zijn voor "iedereen", vond men dat ze maar weer terug moesten naar geocaching.com omdat die nu eenmaal veel meer bezocht wordt dan de beide andere sites.

Nu, de earthcaches terug zijn op geocaching.com, lijkt ineens heel Nederland in aanmerking te komen als geologisch wonder en wat stelt het voor? De meeste earthcaches zijn gewoon een infobord en niets meer dan dat en heeft nog weinig te maken met waar een earthcache voor bedoeld is. Velen lijken niet meer te zijn dan verbasterde virtuals, en doordat de gasten van earthcache.org zich niet druk maken om de ligplaats, niet kijken of er op dezelfde plek ook al "gewone" caches ligggen, komen "wij" nu in de problemen. Steeds vaker krijgen de reviewers klachten van eigenaren van "gewone", echte geocache-eigenaren, dat hun cache soms op bijna de meter nauwkeuring bedolven ligt onder een virtual earthcache. Of ik ff kan zorgen dat die andere, de nieuwe, verdwijnt van de kaart......

Ik heb al een van een aantal cache-eigenaren gehoord dat ze hun echte cache gaan archiveren om die reden.

Dus de gestelde vraag: "Cache plaatsen, ik, jij? Wie is eerst?" gaat niet op als er earthcaches in het spel zijn.

Trouwens, ik lees je bericht nog eens na en als ik dan lees "Zie mijn topic hierboven" dan vermoed ik dat je in de verkeerde topic zit. Deze topic is aangemaakt door Bytheway en is van 2003.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...