Teki-D Geplaatst 14 september 2009 Geplaatst 14 september 2009 We hebben een Garmin Etrex Vista HCx met een 2 GB Micro SD kaartje erin. Hierop staat On Route Nederland en Topo Belgie/Luxemburg; beide wandelkaarten. We vinden dat de opbouw tijdens het lopen lang duurt. Heeft het dan zin om een 4 GB SDHC kaartje te kopen, gaat e.e.a. dan sneller werken ?
Scr@ppy Geplaatst 14 september 2009 Geplaatst 14 september 2009 Volgens mij gaat dat niets uitmaken HC staat voor high capacity wat inhoud dat er dus meer op kan 4Gig ipv. 2Gig, dit heeft echter niets met de snelheid te maken dacht ik.
handleiding Geplaatst 14 september 2009 Geplaatst 14 september 2009 (bewerkt) Nee heeft met de processor te maken, wat je wel kan dioen is de lite versie van de wandelkaart op een kaartje zetten en de fietskaart op een ander kaartje, moet je naar behoefte wisselen De garmin bouwt namelijk beide kaarten op als ze aanstaan, kost tijd en een topokaart heeft nou eenmaal wat meer te laten zien dan een gewone kaart Dus de vertraging ligt a) aan de GPS processor aan de groote van de kaart en het aantal Dus algeheel resumerend geen groter kaartje maar kleinere kaarten op je gps en het detail wat lager zetten (wordt ie ook snelller) Heb zelf een Etrex Legend HCx met een 4 Gb kaartje maar ga mijn kaarten wat kleiner maken, de opbouw is mijns inziens ook veel te traag, weet dat de oregon een wat krachtiger machientje is die het wel goed aankan 14 september 2009 bewerkt door handleiding
Aanbevolen berichten