Spring naar bijdragen
  • 0

Van Mapsource Naar Excel En Weer Terug.

Vraag

Geplaatst

Hallo zit met het volgende.

Ik heb heel veel waypoints in mapsource staan, maar met verschillende benamingen, in de verschillende files staan ook dezelfde namen, zoals 001 of weg1.

Nu wil ik files van mijzelf en van anderen samenvoegen. En dan ook de naam veranderen ,omnamen

Maar de description (commentaar), welk custom waypointvermelding en de waypointcategorie moeten behouden blijven.

Nu kan je vanuit mapsource opslaan als: tekst (gescheiden door tab) .txt file.

Deze is mooi te openen in excel.

orgtxtinexcblauw.jpg

nu heb ik het voor mekaar om de naam aan stuk ( meer dan honderden te veranderen)

In de naamkolom bovenste veld bv OHV1 te zetten, veld eronder OHV2, deze twee velden twee te selecteren, rechtsonder op het blokje te staan, word een kruisje en naar beneden te slepen.

Nu word de rest mooi genummerd:

oplossingexcel.jpg

Maar nu komt het van excel naar mapsource.

de text file opgslagen maar word niet geopend in mapsource.

Dus op een of andere manier moet ik via een ander programma, naar .gpx of .gdb file.

Heb babel al geprobeerd.

Is al wat beter, neemt wel de custum waypoint vermelding over, maar mis mijn categorie, welke zeer belangrijk is bij routes, en bij het plakken en knippen, om er POI van te maken, die met poiloader naar de GPS worden verstuurd.

Weet iemand raad.

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik heb een excel file om een vertaalslag naar een .loc bestand te maken.

Al een tijd niet meer gebruikt maar werkt nog prima lijkt me. Stuur ff een pm met je mailadres dan stuur ik het op.

Groet,

Freek

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...