Doezenrijder Geplaatst 26 juli 2009 Geplaatst 26 juli 2009 Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum maar ik dacht dat ik dit hier maar heen moest zetten. Ik ben dus al een tijdje aan het cachen, ben er door een kameraad mee begonnen. En heb nu dus ook mijn eigen gps gekocht, een Garmin legend hcx. Maar de eerste keer dat ik er mee weg ging gaf hij al een rare plaats aan en heb toen de cache met mijn n96 gevonden. Ben later dan maar samen met Axial op pad gegaan om mijn gps eens naast alkaar te leggen en ben er nu achter dat hij op het nulpunt er ongeveer 40 a 50m naast zit Maar in het boekje en op inet kan ik niks vinden hoe ik dat ding moet kalibreren. Heb hem ook al uit gezet battarijen eruit hopoen dat hij dan weer goed opstart maar dat wou ook niet helpen. En met de instellingen komen we ook niet verder. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een idee wat ik fout doe. Vindt namelijk nogal raar dat de gps ontvanger zelf niet goed zou zijn. Ben benieuwd wat jullie er van denken,hoop wel een beetje op de oplossing. De Doezenrijder
coteam Geplaatst 26 juli 2009 Geplaatst 26 juli 2009 Staat je GPS ingesteld op het juiste coordinaten systeem (Lat Lon), en op het juiste kaartdatum (WGS 84)? Groeten, Coteam
Doezenrijder Geplaatst 26 juli 2009 Auteur Geplaatst 26 juli 2009 (bewerkt) Eeeeeeeh zal ff checken. heb niet veel verstand nog van het dingetje. Wgs 84 stond idd op waas weet niet wat dat is maar heb het veranderd. Maar coordinaten systeem kan ik niet vinden . Ja volgens mij was dit het heb met de n96 er naast een coordinaat in het dorp op gezocht en nu geven ze allebei binnen een paar meter hetzelfde aan. Hartstikke bedankt!!!! 26 juli 2009 bewerkt door Doezenrijder
coteam Geplaatst 26 juli 2009 Geplaatst 26 juli 2009 Druk twee keer op menu. Ga naar instellen. Ga dan naar eenheden. De bovenste regel (positieformaat) moet staan op hddd mm.mmm. In de volgende regel moet WGS84 ingesteld staan. Groeten, Coteam
Doezenrijder Geplaatst 26 juli 2009 Auteur Geplaatst 26 juli 2009 (bewerkt) Ah kijk dan stond dat wel goed. Eindelijk kan ik nu tegen mijn vriendin zeggen: Zie je wel hij is wel goed hij doet het wel is geen weg gegooid geld. Wooooohooooo me happy boy now. Maar ik ga nu dus ff nog als een gek cache zijn een paar nieuwe hier in de buurt dus gauw heen!! Bedankt voor alles!!!!! De Doezenrijder. He does ga je mee Woef 26 juli 2009 bewerkt door Doezenrijder
Jurgen & Co Geplaatst 26 juli 2009 Geplaatst 26 juli 2009 Waas/Egnos uitzetten, en ook de batterijspaarstand uitzetten kan helpen.
Doezenrijder Geplaatst 26 juli 2009 Auteur Geplaatst 26 juli 2009 Als jullie nu binnnenkort ergens een dikke gast met een shaggie op zijn lip vrolijk hupelent door het bos ziet rennen achter een sch-apendoes aan ben ik het. Of waar ook maar in de buurt van caches.
Mars Express Geplaatst 26 juli 2009 Geplaatst 26 juli 2009 Als jullie nu binnnenkort ergens een dikke gast met een shaggie op zijn lip vrolijk hupelent door het bos ziet rennen achter een sch-apendoes aan ben ik het. Of waar ook maar in de buurt van caches. als je maar oppast dat dat bos niet in de fik vliegt.. veel plezier!
wirholt Geplaatst 27 juli 2009 Geplaatst 27 juli 2009 Eeeeeeeh zal ff checken.heb niet veel verstand nog van het dingetje. Wgs 84 stond idd op waas weet niet wat dat is maar heb het veranderd. Maar coordinaten systeem kan ik niet vinden . WAAS/EGNOS kun je wel aanzetten. Soms geeft het betere resultaten, soms ook niet, maar het geeft geen fouten van 40-50 meter. Wel is belangrijk dat je voor WGS84 kiest.
Doezenrijder Geplaatst 15 augustus 2009 Auteur Geplaatst 15 augustus 2009 Heb nu al weer verscheidene caches gevonden met ons dinky. Hij doet het nu perfekt hoor bedankt voor de hulp. Het was toch die waas dinges is de enige instelling die verandert is, en hij brengt me nu steeds op de goeie plek.
Aanbevolen berichten