B230F Geplaatst 25 juli 2009 Geplaatst 25 juli 2009 Achterblijfsels opruimen Maak eerst een herstel punt voor je hier aan begint Na een deïnstallatie kunnen er nog steeds zogenaamde uninstall-achterblijfsels op uw systeem achterblijven. De achterblijfsels kunnen voor problemen zorgen, zoals het haperen van andere programma's of het zich ophangen van de pc. Om ook deze achtergebleven onderdelen definitief te verwijderen neemt u de volgende stappen: Klik op Start >> Uitvoeren. Typ het commando regedit en klik op OK. Vervolgens dient u de volgende registertak te openen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall Onder deze registersleutel treft u een fiks aantal ondersleutels aan, die elk staan voor een geïnstalleerd programma of stuurprogramma. Verwijder hier de sleutel die voor de problemen verantwoordelijk is. Indien de problemen dan nog niet verdwenen zijn, dan kan het zijn dat het verwijderde programma nog op andere plaatsen in het register sporen heeft achtergelaten. In dat geval zou u moeten gaan zoeken in het register, maar dat is bijna ondoenlijk. Praktisch gezien is het in zo'n geval verstandiger om een back-up van het systeem terug te zetten of terug te vallen op een herstelpunt. Daarom is het eerder geadviseerde maken van een herstelpunt - voorafgaande aan een installatie - zo belangrijk.
Thistle Geplaatst 25 juli 2009 Geplaatst 25 juli 2009 (bewerkt) Niet te moeilijk, Heb je al geprobeer de computer naar een herstelpunt terug te zetten waarop hij nog wel werkte... Heb al een paar keer gehad met het installeren van drivers voor "mobiele telefoons" tbv. synchronisatie dat figerprintscanners en muizen en zo het niet meer deden. Tot nu toe hielp een herstelactie. 25 juli 2009 bewerkt door Thistle
Inter Ceptor Geplaatst 26 juli 2009 Auteur Geplaatst 26 juli 2009 Hallo allemaal, Weer thuis aangekomen. Ook wel weer lekker: tenminste weer in eigenomgeving, met eigen spullen. On topic: Andere kabel geprobeerd: zelfde resultaat Andere computer geprobeerd met "vakantie-kabel": zelfde resultaat Andere computer geprobeerd met andere kabel: zelfde resultaat Kan mij maar tot één conclusie brengen: ligt aan de GPS zélf. Zal proberen een master reset te doen (terug naar fabrieksinstellingen) en kijken of dit helpt. Wordt vervolgd............
Inter Ceptor Geplaatst 26 juli 2009 Auteur Geplaatst 26 juli 2009 Dat is snel: Micro-SD kaartje eruit gehaald, teruggezet naar fabrieksinstellingen, uit en aangezet en toen afgewacht. Instellingen terug naar Nederlandse taal en aangesloten op computer. Resultaat: Direct contact met de computer en GC.com "ziet" de Oregon onmiddelijk (nieuwe kabel). Aansluiting op de laptop met de nieuwe kabel: hetzelfde resultaat, direct contact. De "vakantie-kabel" aangesloten, maar in beide gevallen wordt de Oregon niet gezien. Volgens mij heeft de kapotte kabel iets veranderd heeft in de Oregon waardoor deze niet meer werd herkend. De kabel zelf was dus defect (en inmiddels doorgeknipt). Ik had verwacht, dat alle caches waren verdwenen, maar deze staan nog gewoon op de Oregon! Deze stonden er nog op voordat ik de Micro-SD kaart terugplaatste. Hiermee is het probleem opgelost. Allemaal ontzettend bedankt voor de hulp en de suggesties.
Aanbevolen berichten