explorist_4 Geplaatst 28 juni 2009 Geplaatst 28 juni 2009 (bewerkt) Op dit moment ben ik bezig om naast TOPO NL ook TOPO Frankrijk op mijn 60CSx te zetten. Is het nou zo dat je maar 1x een selectie kaarten kan oversturen ? Dus in mapsource alle maps van NL + FR selecteren en dan in een keer naar de MICROSD kaart overzetten ? of kan het ook in gedeelten ? Dus eerst NL en dan apart FR ? Op de SD kaart wordt namelijk slechts een bestand aangemaakt genaamd gmapsup.img. Hierdoor vermoed ik dat er slechts 1 kaart kan zijn. Klopt dit ? en wordt de GPS niet traag als de actieve kaart zowel NL als heel FR in een keer bevat ? Alvast dank voor enige reaktie ! Vr.gr. Explorist_4 28 juni 2009 bewerkt door explorist_4
tjitte Geplaatst 28 juni 2009 Geplaatst 28 juni 2009 Op dit moment ben ik bezig om naast TOPO NL ook TOPO Frankrijk op mijn 60CSx te zetten. Is het nou zo dat je maar 1x een selectie kaarten kan oversturen ?Vr.gr. Explorist_4 Ik maak voor elk land een apart kaartje. Wel geprobeerd 2 op 1 kaart maar dat lukte niet. Zou echter wel moeten kunnen. Er zijn wel draadjes over dit onderwerp.
petervw Geplaatst 28 juni 2009 Geplaatst 28 juni 2009 Op dit moment ben ik bezig om naast TOPO NL ook TOPO Frankrijk op mijn 60CSx te zetten. Is het nou zo dat je maar 1x een selectie kaarten kan oversturen ?Vr.gr. Explorist_4 Ik maak voor elk land een apart kaartje. Wel geprobeerd 2 op 1 kaart maar dat lukte niet. Zou echter wel moeten kunnen. Er zijn wel draadjes over dit onderwerp. Heb je toen ook al de nieuwste software update gedaan? Dan kan je meer data kwijt op je sd kaartje.
fietspomp Geplaatst 28 juni 2009 Geplaatst 28 juni 2009 Je kan inderdaad kaarten niet stukjes bij beetje naar de GPS sturen. Je selecteert in een keer alle kaarten die je op de GPS wilt hebben dus bijvoorbeeld NL en FR. Mapsource maakt dan een bestand waarin alle kaarten gecombineerd zijn. Je hebt dus helemaal gelijk dat dit 1 bestand is. Dit bestand kan echter meerdere kaartdelen bevatten van verschillende kaartensets. Ik heb bijvoorbeeld TopoNL, onroute wandelkaart en OpenStreetMap cycleNL op mijn GPS staan. Gewoon alle kaartdelen selecteren, een nieuwe kaartset selecteren en verder gaan met kaartdelen selecteren. Beperkingen zijn het aantal kaartdelen (ik geloof 1024 voor de 60cx-serie) en de totale grootte van het bestand (boven de 2GB kan het problemen opleveren, mogelijk afhankelijk van de firmware/software van je GPS). Performance impact hangt niet zo zeer af van of je twee of meerdere kaarten hebt maar veel meer van detailniveau van de kaarten en instellingen van de GPS. Onroute op een 60cx is op dit moment nog niet aan te raden (er wordt kennelijk aan gewerkt om een oplossing hiervoor te vinden). Meestal heb ik maar een kaartset actief. Op je GPS in kaart/map scherm, druk <menu> kies setup map, selecteer Informatie (aan de bovenkant), je kan hier nu elk kaartdeel afzonderlijk aan en uit zetten maar dit is erg onhandig. Veel makkelijker is nu nog een keer <menu> te drukken, dit geeft een overzicht van alle kaartensets. Met hide/show kan je alle kaartdelen van die set onzichtbaar/zichtbaar maken. Dus afhankelijk waar je bent kan je een kaart aanzetten. Het alternatief van tjitte kan natuurlijk ook door voor elke kaartset een microSD kaartje te gebruiken.
Aanbevolen berichten