Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Lijkt er inderdaad op. Maar als het andere bericht dat je schreef over het opkopen van gc.com, dan zal het wel op een commerciële basis doorgaan <_< zou niet zo heel erg bevorderlijk zijn lijkt me.

Dirk.

Geplaatst

Ook in de newsgroup alt.rec.geocaching is het stoppen van het gc.com forum een bespreekbaar punt.

Het eerste draadje dat over het stoppen van het gc.com forum gaat heeft als titel:

"GC.COM Forums are pretty dead"

Het begint met een constatering van een feit "Looks like the GC.COM forums are pretty much dead for the time being." waarna het feit wordt geprezen dan men in de newsgroup ongecensureerd kan praten. Het gaat nog verder off-topic als iemand zegt "Yep, I've already been banned from at least two other website's geocaching forums (but not GC.COM...yet)." waarna de vaste schrijvers van de groep als bokken op haverkisten springen en de zaak verzand in een kwestie "in de ban zijn gedaan bij opencaching?".

Nee, echt wordt er pas over de zaak geproken in het draadje met de naam 'Conspiracy!'

Het begint met iemand die duidelijk bewijs heeft dat er een geheime agenda is omdat de verkeersdrukte etc. een rookgordijn is om de ware bedoelingen aan ons oog te onttrekken. Maar niet gevreesd: het complot wordt gelukkig doorzien door wat wakkere mensen in deze newsgroup die zich niet voor het lapje laten houden.

Het bewijs: "to grind the forums to a halt at 4 am?". De beste man kwam het forum niet in midden in de nacht. Zodoende : "The traffic issue doesn't ring true."

Dan komt een ingewijde aan het woord die weet waar die het over heeft: "There was too much evidence on the old boards. Jeremy decided he had to get rid of it and start clean."

Bewijs over wat? En hoe zullen ze het verdoezelen? Daar is ook al een antwoord op: "gc.com will announce that they were able to transfer most but not all of the old posting database, due to unspecified technical reasons. When the new board starts up, you will find that all questionable posts made by Jeremy, and all references to censorship will have mysteriously disappeared."

Ik krijg een deja-vue gevoel over me.

Maar er zijn nu natuurlijk Grotere Belangen in het spel waaruit maar weer eens blijkt dat paranoia naadloos kan overgaan in 'inzicht in de werkelijke gang van zaken in deze wereld' want zoals een andere schrijver verduidelijkt: "This is probably required in order to consumate his rumored deal to sell Geocaching.com to Disney for $750,000.00."

Wil je nog meer bewijs? Het is toch volkomen duidelijk!

Nee, voor zinnige informatie hoef je deze alt.rec.geocaching newsgroup niet te bezoeken, tenzij je geïnteresseerd bent in de vele kronkels en paden die de menselijke geest kan volgen. Ik denk dat de komende tijd de toonaangevende schrijvers in die group op de hun vertrouwde wijze hun vaste stokpaardjes gaan berijden. Want er is natuurlijk veel meer aan de gang in deze wereld dan alleen maar dit complot; het is wijdvertakt. Mischien hebben die aliens die achter het mysterie van de graancirkels zitten er wel iets mee te maken.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Kijkend naar reacties op het in een nieuw jasje opduiken van het geocaching.com forum vandaag, was het heel stil in alt.rec.geocaching. Geen vervolg in de thread 'Conspiracy'.

Nee, heet van de naald waren de reacties op het opencaching forum.

Hier hadden de gelovigen in de Komplot-theorie al gauw door 'hoe de wind waait ' zo gezegd (wat zij natuurlijk best allang wisten maar de rest van de wereld nog niet) .

En echt onderzoek is niet nodig, dat komt eventueel indien nodig wel later. Want om Wed Nov 19, 2003 1:54 pm weet de intensief bij opencaching betrokken CoyoteRed (106 postjes) te zeggen: Not sure if they are open to visitors, but I've successfully logged in.

Ik zou dan zeggen: 'het forum is er weer' in plaats van zo'n vreemde 'ík ben niet zeker of het toegankelijk is voor bezoekers, maar ik kwam wel binnen'. En in zijn volgende postje om Wed Nov 19, 2003 5:00 pm komt hij aanzetten met: Don't worry, nothing has changed except the software.

Dan zou je dus zeggen: volgens hem (tot nu toe) is de oude database in zijn geheel terug. Maar nee, dat is niet juist want even verderop gaat het bericht verder met "Won't turn graphic signatures back on even though the software allows users the option to turn off viewing the poster's siggy. "

Hij heeft zeker een bugje ontdekt?

" Really goes to show Irish's true colors. Bandwidth issues were a red herring.

Irish just gave me more reason to continue the course. "

Een bugje is het bewijs voor zulke wijdse verstrekkende conclusies?

En toegegeven, inderdaad , de bandwidth was nimmer het grote struikelblok. Het was - en dat is duidelijk gesteld - de forumsoftware die zich niet verder liet opschalen.

En dan die laatste zin van CoyoteRed. Daar moet je even wat kontekst voor weten: hij ziet zichzelf als een van de belangrijke gangmakers in de opencaching organisatie. Maar als zijn energie om opencaching vooruit te helpen ontspruit uit zo'n paranoia idee dan heb ik zo mijn vraagtekens bij het gedoe.

En laat nu het postje van CoyoteRed gevolgd worden door eentje van Team 360. En dat is de persoon die heel kort geleden (toen het gc.com forum plotseling uit het net viel) het bericht de wereld in stuurde dat geocaching.com zou worden verkocht aan Disney.

En hij heeft hetvolgde mee te delen: Let 'em all go running back to GC, to the same rules that were in effect BEFORE the forums there went down, I will still continue to visit and support this site, and I know many other cachers will as well....

De beste man heeft uitgebreide aanvaringen gehad met de regels van het gc.com forum kennelijk (kan ik nu ook weer gaan uitvogelen: alle oude postjes in het forum zijn er weer). En die aanhef die een kwalificatie geeft van een heel grote groep geocachers - die gewoon simpelweg blij zijn dat hun gc.com forum weer terug is - alsof het een stel misleide schapen zijn, roept bij mij niet het gevoel op: met die man zou ik graag samenwerken. Wat natuurlijk altijd iets heel persoonlijks is zo'n gevoel.

En de reactie van GeoGerard hierop die verklap ik niet. Die kan iedereen met een simpele muisklik lezen.

http://www.opencaching.com/phpBB2/viewtopic.php?t=157

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...