Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Beste allemaal,

ben dus in het bezit van een Garmin Etrex-HCX met een sd-card van 2 GB.

Nu wil ik navigeren naar een plaats in Duitsland ( bijv: Eisfeld met een straatnaam ) waarna de route wordt berekend.

Bij 100 % blijft het apparaat haperen en geeft de foutmelding dat er te weinig geheugen is.

Ligt dan aan het interne geheugen van de HCX of kom ik gewoon tekort op de SD-card?

Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is en wat ik er eventueel aan kan doen.

p.s. ik weet dat Garmin de SD-card heeft gegarandeerd en getest voor 2 GB cards.

Ik gebruik mijn Etrex Vista HCx nu ruim een jaar en ben erg tevreden. Direct toen ik hem kocht heb ik er een 4 GB microHCSD in gedaan en daar kan heel Europa op.........

Geeft geen enkel probleem!

Het probleem wat de Etrex bij jou aangeeft heeft meer te maken met je RAM (intern geheugen) Natuurlijk staat Duitsland (map) gewoon op je microSD, maar de berekening er naartoe geeft problemen.

Advies: Nieuwe firmware installeren en nogmaals proberen.

Bert

bewerkt door Albertjan
  • 1 month later...
Geplaatst

Ik gebruik sinds kort ook 2 kaarten. De onroute fietskaart en onroute wandelkaart. De wandelkaart is heel gedetaileerd en daardoor wat traag. De fietskaart werkt nog steeds net zo snel als voor de installatie van de wandelkaart. Ook ik moest de fioetskaart opnieuw installeren. Dat ligt aan mapsource. Als je er een kaart bij wil zetten dan moet je alles opnieuw installeren.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...