RSR Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 (bewerkt) Ik proberen al dagen om via gc.com een pocket query te maken van meerdere cache`s in de buurt en deze in 1 keer te verzenden naar mijn oregon of GSAK echter zijn het steeds .loc files wat doe ik nou toch verkeerd ? Ook op het forum heb ik tot nu toe nog niet het antwoord kunnen vinden.Hopelijk kan iemand mijn helpen ben nogal een leek op dit gebied.Wat wel lukt is de cache aanklikken en dan op download gpx exchange file klikken maar ik neem aan dat je ze niet allemaal 1 voor moet gaan downloaden ?? 13 mei 2009 bewerkt door RSR
Team Gelaen Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 (bewerkt) Ik weet niet precies hoe je de pocket queries maakt. 1) Je moet premium member zijn bij geocaching.com. 2) Op de 'build pocket query' pagina kun je aangeven of je een loc of een gpx (default) wil, maar daar moet je dus premium member voor zijn. 3) Geen premium member ook geen gpx op de cache pagina Edit: ik ben wellicht niet erg duidelijk, maar geef even aan wat je precies doet, dan geef ik (of iemand anders) wel antwoord. PM mag natuurlijk ook. En nog een edit: Ik zie net dat download waypoints op een lijst pagina altijd een loc-file oplevert. Jan 13 mei 2009 bewerkt door Team Gelaen
RSR Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Geplaatst 13 mei 2009 (bewerkt) dat is snel Jan ik ben premium member als ik op pocket query pagina ben vink ik aan wat ik wil vervolgens geef ik aan in de GPX format en klik op submit information en daarna op preview the search en daar zie dan al mijn cache`s die ik wil hebben 500 max dan kan ik er max 25 aanvinken en dan klik ik op download teh waypoints en dan kan ik het spul opslaan als.loc file of als ik klik op verzenden naar gps word alleen de eerste aangevinkte verzonden niet de anderen 13 mei 2009 bewerkt door RSR
Team Gelaen Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 A ok, dat is ook niet de manier op de pocketqueries binnen te halen. De genoemde pagina is 1 van 'lijst' pagina's die ik bedoel, alleen loc files Pocket queries in gpx formaat worden batch-gewijs gegenereert door de servers van geocaching.com. Dus evt. een alternatief e-mail adres opgeven, aanvinken dat je zip file wil hebben etc. Daarna kun je in bv GSAK instellen dat de mail automatisch moet worden opgehaald bij de betreffende mailbox, vandaar dat het handig is om hiervoor een apart adres te gebruiken (dat vind ik tenminste). In GSAK kun je trouwens opgeven dat alleen mails met een bepaalde tekst in het subject moeten worden opgehaald. Ben ik duidelijk genoeg zo? Jan
RSR Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Geplaatst 13 mei 2009 En nog een edit: Ik zie net dat download waypoints op een lijst pagina altijd een loc-file oplevert. Jan juist dat bedoel ik
De Roode Loper Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Gebruik je ook GSAK? Je krijgt (als het goed is) de PQ via de mail als een zip/rar bestandje. Die kun je uitpakken en in GSAK zetten. Als je de PQ goed hebt ingericht heb je aangegeven dat ze als gpx-bestandje wilt hebben. Als je ze hebt uitgepakt kun je dat ook zien. Vanuit GSAK kun je ze in de GPSr zetten. Je zegt dat je aanvinkt, waar vink je aan? In GSAK of van de "PQpagina"?
RSR Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Geplaatst 13 mei 2009 Ik ga nu zo naar huis en ga dan nog even verder kijken het alternatieve email adres heb ik ook ingevult maar ik krijg geen email totzover alvast super bedankt voor je reactie en zo snel TOP
De Roode Loper Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Ik ga nu zo naar huis en ga dan nog even verder kijken het alternatieve email adres heb ik ook ingevult maar ik krijg geen email totzover alvast super bedankt voor je reactie en zo snel TOP Sommige emailadressen worden niet geaccepteerd bij .com. Gmail gaat prima.
Team Gelaen Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Daarnaast krijg je de mail niet direct. Ook even in het overzicht aangeven welke dag de pc moet runnen. Kies vandaag voor nu. Nieuwe pc worden in de regel direct verwerkt en gemaild. Daarna elke query hooguit 1 keer per dag met een maximum van .. en .... Ook even de goede checkbox(es) aanvinken aan de boven kant van de pocket query pagina. Op de manier die jij beschrijft kun je alleen loc-files downloaden. Jan
RSR Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Geplaatst 13 mei 2009 Geweldig mannen ik heb net mijn gmail opgegeven en inderdaad direct mail een zip bestandje en ja hoor 500 stuks zichtbaar met alles erop en aan in GSAK ! Nu moet ik nog wel even uitpluizen hoe ik de boel het beste kan instellen bij days to generate.Nog even een kleine vraag ik heb net ook even dat zip bestandje uitgepakt dan komen er 2 bestandjes te voorschijn .gpx en wpts.gpx kan ik ook 1 van beide of beide direct in de map gpx zetten van mijn oregon ?
RSR Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Geplaatst 13 mei 2009 @ Jan ik kan alleen even de checkbox(es) niet vinden waar jij over praat boven aan de pagina.
Team Gelaen Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Op deze pagina zie je je eigen pocketqueries en o.a. de dagen van de week dat ze runnen. Op de pagina waar je pc's maakt staat vrij bovenaan: Choose how often your query should run: Hieronder staan een aantal 'radio' buttons (rondjes waarvan er maar 1 actief kan zijn), hiervan ook de goede aanvinken. Jan
De Roode Loper Geplaatst 13 mei 2009 Geplaatst 13 mei 2009 Geweldig mannen ik heb net mijn gmail opgegeven en inderdaad direct mail een zip bestandje en ja hoor 500 stuks zichtbaar met alles erop en aan in GSAK ! Nu moet ik nog wel even uitpluizen hoe ik de boel het beste kan instellen bij days to generate.Nog even een kleine vraag ik heb net ook even dat zip bestandje uitgepakt dan komen er 2 bestandjes te voorschijn .gpx en wpts.gpx kan ik ook 1 van beide of beide direct in de map gpx zetten van mijn oregon ? Het ene bestandje is het wp dat bovenaan de pagina staat en het andere bestandje zijn de childwaypoint ook wel additional waypoints genoemd. Als je een multicache aanklikt in GSAK kun je volgens mij alle benodigde wp's in je gpsr zetten.
RSR Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Geplaatst 13 mei 2009 Ok ik heb het allemaal gevonden ! Dit is echt geweldig zeg ik heb nu in 1 klap heel de omgeving van Hoogvliet (mijn woonplaats) binnen.Ik ga zo gelijk even proberen om een multi via GSAK naar de oregon te sturen.Jullie hebben mij allemaal erg blij gemaakt.GSAK had ik al trail maar dit progamma ga ik gelijk kopen echt een mooi progamma.
Aanbevolen berichten