Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Sinds afgelopen weekend vindt mijn Oregon ineens maximaal 3 of 4 satellieten. Afwijking noemt hijzelf ongeveer 30 tot 50 meter, maar is nog veel groter. Ik dacht dat het wellicht een ontvangst issue was, ik was in de bergen en slecht weer, maar een dag later de Good Old Vista ook meegenomen, deze heeft de hele dag perfect gewerkt, afwijking 2 tot 3 meter en altijd een stuk of 10 satellieten. Sta ik op een cache, geeft de Vista netjes 2 meter aan, de Oregon soms tot 150 meter!!! Na verloop van tijd valt bij de Oregon de ontvangst helemaal weg, vindt hij na veel moeite weer 3 satellieten en is het weer net zo beroerd. Inmiddels weer in NL, maar zelfde verhaal helaas :yes:

De Oregon heb ik 2 maanden en heeft het al die tijd goed gedaan, verder heb ik onlangs niks veranderd qua software, batterijen of iets dergelijks. Iemand een idee?

Thanks

Wout

bewerkt door wout147
Geplaatst
Heb je WAAS wel ingesteld in het menu?

WAAS zal hier niet gaan werken omdat die meetstations alleen in amerika staan. Je kan het alleen onvangen bij West.

Geplaatst (bewerkt)
Sinds afgelopen weekend vindt mijn Oregon ineens maximaal 3 of 4 satellieten. Afwijking noemt hijzelf ongeveer 30 tot 50 meter, maar is nog veel groter. Ik dacht dat het wellicht een ontvangst issue was, ik was in de bergen en slecht weer, maar een dag later de Good Old Vista ook meegenomen, deze heeft de hele dag perfect gewerkt, afwijking 2 tot 3 meter en altijd een stuk of 10 satellieten. Sta ik op een cache, geeft de Vista netjes 2 meter aan, de Oregon soms tot 150 meter!!! Na verloop van tijd valt bij de Oregon de ontvangst helemaal weg, vindt hij na veel moeite weer 3 satellieten en is het weer net zo beroerd. Inmiddels weer in NL, maar zelfde verhaal helaas :(

De Oregon heb ik 2 maanden en heeft het al die tijd goed gedaan, verder heb ik onlangs niks veranderd qua software, batterijen of iets dergelijks. Iemand een idee?

Thanks

Wout

Probeer eens een master reset:

"Turn off the Oregon, press and hold the upper left corner of the screen and power the unit on. You will eventually be asked if you want to reset user data. If you answer "Yes" the unit will be master reset."

(bron: http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous)

bewerkt door Mars Express
Geplaatst
"Turn off the Oregon, press and hold the upper left corner of the screen and power the unit on. You will eventually be asked if you want to reset user data. If you answer "Yes" the unit will be master reset."

(bron: http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous)

Bedankt voor de tip en de link, zoveel satellieten heeft 'ie lang niet meer gehad :(

Thanks!

Wout

Geplaatst

hallo ook ik had in het begin een standaard miswijzing van 20meter west :dribble: . na de meest recente update te hebben gebruikt en de oregon 2x gekalibreerd had was de ontvangst als nooit tevoren, Perfect! :D ben nu steeds "on the dot" bij de wp's. Let wel zoals op hetforum staat net de versie 2.99 gebruiken voor alle zekerheid.

suc6 ermee

Geowolfje

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...