Spring naar bijdragen

Meerdere caches in een keer laden met EasyGPS?


Gast douwedabbert

Aanbevolen berichten

Gast douwedabbert

Het lukt me al om chaches te downloaden via easy gps.... :thumbup: Nu wil ik een keer meerdere chaches te gelijk aanklikken en downloaden. Is dat ook mogelijk en zo ja wat moet ik dan doen... :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

een antwoord van een andere newbie:

Ik denk dat je bedoelt het downloaden vanaf de website: als je een gratis member bent dan kan je hooguit 1 pagina per keer aanvinken en downloaden.

Ik heb ooit eens een uurtje zo alle caches van NL zitten downloaden en met plakken en kopieëren (en elke keer de naam veranderen van het gedownloade bestand) zo een hele lijst gemaakt voor EasyGPS.

Maar misschien dat iemand anders het hele bestand voor je heeft?

Ik heb het alweer van mijn computer afgegooid, want ik gebruik Mapsource.

Alhoewel ik van EasyGPS heel fijn vind dat je via de naam van de cache zo door kan klikken naar het internet om te kijken of die cache nog actief is.

Louise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zoekt rond bepaalde coordinaten, of alle caches van Nederland (of een ander land), kan krijg je zo'n 20 tot 25 caches per blad, die je allemaal ineens kunt aankruisen en downloaden (met de knoppen onderaan de lijst).

Ik bewaar de aangekruiste caches niet, maar ik OPEN ze. Je kunt op deze manier meerdere downloads na elkaar OPENEN, en die komen telkens als een nieuw bestandje binnen in EasyGPS. Om ze samen in 1 bestand te stoppen ga je als volgt te werk:

- voer op de menubalk in EasyGPS "Window - Tile" uit.

- kies welke bestandje je als "verzamelbestand" wilt gebruiken.

- vanuit al de overige vensters voer je een Select All uit (Ctrl+A) en je versleept die waypoint(s) naar je verzamelbestandje. Op die manier plaats je alles in 1 venster.

- Tenslotte bewaar je je verzamelbestand.

 

Niks geen 10-tallen individuele bestandjes of hernoemen van gedownloade bestanden. Voor mij werkt dit prima.

 

Een voordeel van EasyGPS is dat een waypoint dat reeds aanwezig zou zijn in je verzamelbestand, niet wordt gedupliceerd of overschreven als je het er nadien nog eens in zou slepen. Je eigen commentaar voor een waypoint blijkt dus ook netjes behouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Vroeger' kon je loc-files van alle nederlandse caches downloaden op de pagina waar de NL cachekaart staat. Dat kan nu niet meer. (Reintje/Geoman, zit dit in de planning of is die mogelijkheid vervallen?)

Je kan je ook aanmelden als Premium Member bij geocaching.com ($30 per jaar). Dan kan je alle caches die je wilt als loc-file of als gpx-file toe laten sturen. Voordeel is dat je ze altijd bij de hand hebt en met de gpx-file zelfs altijd alle gegevens offline beschikbaar hebt voor gebruik in diverse beschikbare programma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...