Spring naar bijdragen
  • 0

Route Overbrengen Naar Gps

Vraag

Geplaatst

Ik heb een raar probleem: ik heb een route aangemaakt in Mapsource. Die voert me keurig via de juiste wegen naar mijn bestemming. Daar heb ik via "caches along a route" vervolgens wat caches bij gezocht. So far so good.

Nu probeer ik de route naar mijn GPS over te brengen; echter, in de GPS zie ik alleen begin- en eindpunt van mijn route. Niks juiste wegen dus, hij maakt er een rechte lijn van!

Vervolgens heb ik geprobeerd om de GPS zelf te laten routeren. Dat werkt uiteraard ook, alleen kiest hij dan een andere route die nogal afwijkt van de route waar Mapsource mee kwam, zodat dus nu mijn caches niet langs mijn gekozen route meer liggen :thumbup:

Mijn vraag is nu: is er een methode om de precieze route vanuit Mapsource naar de GPS over te brengen, dus inclusief de gekozen wegen?

De GPS is een Vista HCx; Mapsource is de meest recente versie. Dezelfde kaart (city navigator europe) is op allebei geinstalleerd.

Hans

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Volgens mij is een soortgelijk probleem al eens eerder gevraagd.

Oplossing had volgens mij destijds te maken met de routeringsinstellingen van je GPS zelf en dat is weer afhankelijk van de geladen kaarten op je GPS.

M.a.w. kijk eens of je met deze instellingen kunt wijzigen enof je hiermee succesvol je route kunt navigeren.

Groeten Jan-Willem.

• 0
Geplaatst

Hallo Hans,

Wanneer je de cache coördinaten ( beter is de coördinaten waar je je voertuig wilt parkeren in de buurt van de cache ) in je route opneemt dan berekent je GPS wel de route die je wilt rijden, maar hij zal nooit voor 100% hetzelfde zijn als op MapSource. Daar ben ik proefondervindelijk achtergekomen. :thumbup:

Let ook op met het opnieuw berekenen van de route op je GPS vooral wanneer je de instelling niet via wegen gebruikt, want dan loop je het risico dat je gelijk naar het laatste waypoint gestuurd wordt in plaats dat hij je de route laat rijden. :crybaby:

Groet Arjan.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Het is wel mogelijk om goed langs de caches te komen via jou route.

Je zult de gevonden caches onderdeel moeten maken van je te rijden route, dus de caches die je echt wilt zoeken invoeren als waypoints in je route.

Je dwingt dus de route te gaan zo als jij dat dan wilt.

Dan zal je route als je hem overbrengt naar je GPS zo alle door jou ingevoerde cache volgen, hoe je de route ook aangeeft, de kortste of de snelste, het maakt dan niet uit.

Ik heb dit namelijk zelf ook gedaan, maar dan niet met cache coördinaten maar die van campings en tankstations.

Ik ga volgende week een tour maken van 5500 km op de motorfiets.

Door dat je maar en beperkt aantal punten in je route kunt hebben (Garmin 50 punten) is mijn route onder verdeeld in 7 afzonderlijke, aan één gesloten route's.

groet en succes, :thumbup:

Derk

bewerkt door de Duitjes
  • 0
Geplaatst
Het is wel mogelijk om goed langs de caches te komen via jou route.

Je zult de gevonden caches onderdeel moeten maken van je te rijden route, dus de caches die je echt wilt zoeken invoeren als waypoints in je route.

Je dwingt dus de route te gaan zo als jij dat dan wilt.

Dan zal je route als je hem overbrengt naar je GPS zo alle door jou ingevoerde cache volgen, hoe je de route ook aangeeft, de kortste of de snelste, het maakt dan niet uit.

Ik heb dit namelijk zelf ook gedaan, maar dan niet met cache coördinaten maar die van campings en tankstations.

Ik ga volgende week een tour maken van 5500 km op de motorfiets.

Door dat je maar en beperkt aantal punten in je route kunt hebben (Garmin 50 punten) is mijn route onder verdeeld in 7 afzonderlijke, aan één gesloten route's.

groet en succes, :thumbup:

Derk

Ok, bedankt iedereen. Wat hierboven staat is wat ik uiteindelijk gedaan heb, en dat werkt uitstekend!

Hans

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...