Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik wil mijn eerste cache gaan maken, maar ik weet niet zo goed wat ik het beste kan gebruiken. Het eerste idee wat in me opkomt is een lege munitiekist, maar die zijn nog al aan de prijs.

Wat gebruiken jullie zoal om je cache te maken?

Groeten,

Sander.

Geplaatst
Hallo Allemaal,

Ik wil mijn eerste cache gaan maken, maar ik weet niet zo goed wat ik het beste kan gebruiken. Het eerste idee wat in me opkomt is een lege munitiekist, maar die zijn nog al aan de prijs.

Wat gebruiken jullie zoal om je cache te maken?

Groeten,

Sander.

Lege munitiekisten duur? hmm ligt eraan waar. Zelf gebruik ik van die waterdichte tonnetjes met rode deksel. Die kosten trouwens ook € 17,50.

Er zijn al veel draadjes geweest over dit onderwerp. Kijk even in de zoekoptie van dit forum.

Eentje heb ik al voor je gevonden. :thumbup:

GRTZ

Kruimeldief ;)Qua geld kost dat financieel niet duur.

Geplaatst

Hoi,

Bedankt voor je reactie, heb het draadje met interesse gelezen.

Groeten,

Sander.

Geplaatst
Hoi,

Bedankt voor je reactie, heb het draadje met interesse gelezen.

Groeten,

Sander.

Hallo Sander,

Graag gedaan. Zo zijn er nog genoeg draadjes waarin de verpakking van een cache wordt beschreven :thumbup:

Alles kan als het maar niet schadelijk is voor de natuur, in de omgeving past en waterdicht is.

GRTZ

Kruimeldief ;) "Ja, zo zijn er nog 13 in een kozijn."

Geplaatst

mijn stalen ehbo-trommeltjes kosten 2.50 geloof ik..

ander kleurtje erop en prima te benutten :-)

anders is een tupperware (of afgeleide) ook prima te gebruiken..

gewoon creatief zijn!

groets,

Michiel ;)

• 2 weeks later...
Geplaatst
Ga eens kijken bij 'Missy' in/rond Delft. Die heeft tenminste fantasie! Geniaal!

Het lijkt wel alsof dit in een verkeerd draadje is terechtgekomen :dribble:

GRTZ

Kruimeldief :beerchug:die zich afvraagt welk 0900 nummer hier nu weer bij hoort...

Geplaatst

Die waterdichte tonnetjes - da's oplichterij. Wij waren hier in Nieuwegein aan het shoppen voor een tonnetje en schrokken ons kapot van de prijzen die ze bij water- en buitensportzaken durfen te vragen. Een beetje lekker formaat kostte 60 a 80 gulden (jawel, die ouderwetse muntjes, het was in december 2001).

Toen we met onze neus tegen de etalageruit van een gesloten watersportzaak aanstonden, zagen we een paar deuren verderop een uitdragerij. We stapten naar binnen - je waande je werkelijk in de winkel van Malle Pietje (voor diegenen die Swiebertje nog kennen) - en vroegen de baas naar een waterdicht tonnetje. Die had had niet, maar hij toverde wel een prachtig schatkistje tevoorschijn nadat we hadden uitgelegd waar we het voor nodig hadden. En hij gaf ons de gouden tip om even bij de groenteboer langs te gaan. Daar zijn precies dezelfde tonnetjes, maar dan in het grijs of zwart (beter!) in gebruik als zuurkoolvaatjes. Let wel: de grote, 20 liter of zo. Voor twintig guldentjes statiegeld.

Een paar weken later, het was ondertussen 2002, bleek zijn verhaal waar. Alleen was de 20 gulden statiegeld door de zuurkoolleveranciers omgezet in 10 euro. Die 10% prijsstijging zagen we die weken heel vaak...

Enige nadeel is dat het dus echt *grote* tonnetjes zijn. We hebben 'm in eerste instantie voor de 'Bolle Cache' gebruikt. Hij heeft nog een tijdje 'gewoon' achter een dikke boom gestaan (we hadden 'm schutkleuren meegegeven, dus dat ging verbazingwekkend lang goed) maar na verloop van tijd hebben we toch maar geprobeerd 'm onder het maaiveld te krijgen. Door de dikke en bevroren klei kregen we 'm niet diep genoeg de grond in: de helft stak er bovenuit. Ten slotte hebben we 'm vervangen voor een half zo hoog exemplaar. Wie niet sterk is... :beerchug:

Voor de vorst gaat hij weer de grond in, vlakbij de Zenz residentie. En er komt nog een tweede cache bij, een kilometertje verderop. We zullen de cachedichtheid van Nieuwegein eens opkrikken :dribble:

Zenz

Geplaatst

Maar voor iemand die 4 euro voor een munitiekistje duur vindt, is 10 euro voor een zuurkoolvat natuurlijk helemaal te duur.

Wat we bij hanebulten gebruikt hebben was een mayonaise-emmer, gratis op te halen bij je locale frietkot. Zoek er wel een die aan de zijkant een clipje heeft om het deksel los te maken dan gaat het deksel niet kapot. Om die reden kun je beter geen latex-emmers gebruiken want na een aantal keer openen gaat de rand scheuren en sluit het niet goed meer.

Geplaatst

Zo'n Mayonaise emmer is eigenlijk net zo goed Kora. Als de deksel maar goed afsluit. Vroegen hadden we hier een Saladefabriek en die had ook altijd van die grote emmers over.... Maar ja ze zijn hier nweg (FineFood)

GRTZ

Kruimeldief :beerchug:Niet zeuren over de koffie; je wordt zelf ook oud en slap.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...