Spring naar bijdragen

Informatiemiddag SBB Breda


Zenz

Aanbevolen berichten

Anke Brans en Dick Elings van Staatsbosbeheer organiseren een informatiemiddag voor mensen die wel eens iets hebben gehoord van GPS en er iets meer over willen weten. Natuurlijk is de geocaching community daarbij vertegenwoordigd: in goede samenwerking tussen SGN en SG verzorgt de Geocaching Goodieshop gratis promotiemateriaal en is Zenz aanwezig om tekst en uitleg te geven. Wie zin heeft om mee te werken: meld je aan, je bent welkom!

 

Deze middag is zeker ook bedoeld voor de cachers die routes uitzetten en daarbij bewust of onbewust weerstand ondervinden van allerlei "boze boswachters". Iedereen die over deze zaken eens constructief van gedachten wil wisselen is van harte welkom. Het doel is "een gezellige middag te hebben, waarbij we over en weer kennis en ervaren uit kunnen wisselen en gezamelijk geinteresseerden informeren over het gehele GPS-gebeuren", zoals Dick aan ons schreef.

 

We hebben geen flauw idee hoeveel mensen erop af zullen komen. SBB heeft een

persbericht naar de schrijvende media gestuurd: hier kun je 'm downloaden.

 

Programma: op zaterdag 25 oktober 2003 van 13.00 tot plm. 16.00 u in de werkschuur van Staatsbosbeheer, Wethouder van Dijklaan 19, 4849 PG Dorst (bij Breda).

Coordinaten: N 51 35.645' E 004 51.963'

 

Op die dag heeft SBB twee heel eenvoudige routes uitgezet met één waypoint en een opdracht, speciaal bedoeld voor geinteresseerden die bij terugkomst een speciale Staatsbosbeheer-raamsticker ontvangen (collectorsitem?)

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ppff..

 

het lijkt wel of den wereld een voorkeur heeft voor het wonderbaarlijk mooie dagje van 25 oktober :-)

ik moet zeggen dat het mij erg leuk lijkt.. ga er alleen niet bij zijn.. heb teveel uitnodigingen voor 25 oktober..

 

zorry...

 

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom zeker kan mijn eigen route toch niet in de steek laten. Op deze manier kan ik waarschijnlijk meer direct feedback krijgen over de route die ik heb uitgezet en gecontroleerd samen met Dick en Anke. B) Ik hoop dat het een prima middag gaat worden met veel belangstelling.

 

Groetjes een Geobughunter :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker, het was een geslaagde dag. :thumbup:

 

Terwijl Mumzle de laatkomers van informatie over Geocaching voorzag, is de helft van team Zenz met de cacheplaatser, boswachter Dick, een team van TV-Extra (lokale TV), een journalist van BN De Stem (met fotografe) en een handvol geinteresseerden op pad gegaan. Ieder detail werd gefilmd, elke vijf stappen volgde een interview - maar al met al erg leuk. We zullen t.z.t. de band van de uitzending opvragen, en kijken of e.e.a. gedigitaliseerd beschikbaar kan worden gesteld.

 

Ook de ontmoeting met Dick en Anke was heel plezierig: als alle boswachters zo ontspannen ten opzichte van geocaching stonden... je merkt aan alles dat het overleg met Corvus in een prima sfeer heeft plaatsgevonden.

 

Alleen Mumzle voelde zich gepiepeld toen bleek dat het wandelingetje langs paaltjes a en b halverwege was omgeturnd in een heuse cache-zoektocht, omdat zulks voor een TV-ploeg toch leuker materiaal oplevert :blink: Achteraf heeft hij de cache opgezocht met de andere helft van het Zenz-team. Maar ja, TB Tiggrr was toen alweer verder gereisd :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de website van bndestem staat het verhaal wat vandaag in de krant staat. Je moet je wel gratis registreren om het te lezen. ga naar www.bndestem.nl en kies dan voor katern Oosterhout. hierna kan je doorklikken naar het , overigens heel opervlakkige, verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm... inderdaad wat oppervlakkig en ook wel een wat creatieve selectie van de journalist. Maar goed, so be it. Het is leerzaam om te lezen welke uitspraken de beste man uitkiest, wat is blijven hangen van het gesprek tijdens de wandeling van dik een half uur. De "citaten" zijn inhoudelijk nog redelijk correct (hoewel fragmentarisch en daardoor onvolledig), maar kloppen verder (qua woordkeuze en spreker) nauwelijks.

 

Grappig is dat hij het vinden van de cache als 'een fluitje van een cent' omschrijft, temeer daar hij zelf op het pad bleef observeren terwijl een handvol deelnemers minutenlang naarstig naar de cache aan het speuren was. Hij was in eerste instantie ook niet overtuigd van het nut en de bruikbaarheid van een GPS, maar toen hij eerder terug moest naar zijn auto vanaf de cacheplek midden in het bos heb ik 'm onze eTrex meegegeven: "De pijl wijst je de weg!" Het eenvoudig terugvinden van de auto heeft blijkbaar indruk gemaakt ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...