dijk6jes Geplaatst 20 juli 2009 Geplaatst 20 juli 2009 Ik heb nu dus de 300 en merk dat het wel batterijen "vreet" vanwege het touchscreen. Kan me voorstellen dat als je er ook nog een fototoestel in hebt, de batterijen nog vaker moeten worden opgeladen? wij hebben de oregon 400 en qua batterijen valt het ons reuze mee, eerst hadden we een pda dat was maar 1,5 uur lol. neem hoge mAh batterijen 2500 of 2700 mAh gaan bij ons een hele dag mee ook de versie die op je oregon staat scheelt ook qua batterij verbruik, dus update doen is wellicht handig
Vasc0 Geplaatst 22 juli 2009 Geplaatst 22 juli 2009 De Futurumshop heeft de 550 inmiddels op voorraad! Zie hier het bericht van de Futurumshop: Dank voor uw reactie. De Garmin Oregon 550 hebben wij inmiddels op voorraad. De Oregon 550T verwachten wij volgende week binnen te krijgen. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
montebaldo Geplaatst 22 juli 2009 Geplaatst 22 juli 2009 Vanmiddag bij Waypoint de 550 mogen bekijken. Hij was net binnen en de TD was hem aan het testen. Ik vond de display niet veel anders of beter dan de 300. Vooral in daglicht en in de volle zon kon ik weinig verschil zien. Bij snelle wisselingen van schaduw naar zonlicht en omgekeerd evenmin. De camera is wel leuk want je kunt op de display meteen de tag zien waar hij genomen is. Of dit waardevol is valt te bezien want ik heb altijd de SLR bij me en daar kan hij nooit tegen op. Samenvattend: Voor mij geen reden om hem aan te schaffen.Ik blijf gewoon bij de Colorado omdat het beeldscherm veeeel duidelijker is. Deze is met zonnebril ook nog te lezen en dat gaat bij de Oregon niet zo goed. Ik zie wel wat er ter zijner nog meer op de markt komt. gr Montebaldo
Team WECA Geplaatst 23 juli 2009 Geplaatst 23 juli 2009 Heeft iemand de 550 al in zijn bezit? Het pakket is aan tante post afgeleverd, verwacht het aparaatje morgen. Ben benieuwd. Team WECA
Vasc0 Geplaatst 23 juli 2009 Geplaatst 23 juli 2009 Heeft iemand de 550 al in zijn bezit? Het pakket is aan tante post afgeleverd, verwacht het aparaatje morgen. Ben benieuwd. Team WECA Ik ook, je hebt hem zeker bij futurum gekocht?
Team WECA Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 Heeft iemand de 550 al in zijn bezit? Het pakket is aan tante post afgeleverd, verwacht het aparaatje morgen. Ben benieuwd. Team WECA Ik ook, je hebt hem zeker bij futurum gekocht? Ja, bij Futurumshop gekocht, Pakketje zojuist in ontvangst kunnen nemen, nu maar uitproberen, dit nieuwe type (we hebben een 60csx). Team WECA
*BaJo* Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 Ook hier is hij eindelijk binnengekomen! en is het wat?
Vasc0 Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 (bewerkt) Ook hier is hij eindelijk binnengekomen! en is het wat? Ja, ben nu even de kaarten, tabellen en noodlijst erop aan het zetten. Over de bescherming van de lens hebben ze ook nagedacht. Alleen de meegeleverde oplaadbare batterijen zijn maar 2000 mah. Ook kan je hem aansluiten aan de pc terwijl hij aan staat. 25 juli 2009 bewerkt door Vasc0
Team WECA Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 Ook hier is hij eindelijk binnengekomen! en is het wat? Ja, ben nu even de kaarten, tabellen en noodlijst erop aan het zetten. Over de bescherming van de lens hebben ze ook nagedacht. Alleen de meegeleverde oplaadbare batterijen zijn maar 200 mah. Ook kan je hem aansluiten aan de pc terwijl hij aan staat. Wel mooi is dat, als je een foto genomen hebt, deze meedraaid (liggend/staand) als je de GPS in die richting draait. Je kunt dus altijd de foto op de juiste manier zien. Batterijen idd 2000mAH. Ik heb op het display al een beschermfolie geplakt, tegen krassen en vuiligheid. Daarna nog niet opnieuw gecalibreert (ook nog niet gevonden waar dit moet), maar touch-screen blijft fatsoenlijk werken. Ik merk geen belemmering. groetjes Team WECA jr
Vasc0 Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 (bewerkt) Ook hier is hij eindelijk binnengekomen! en is het wat? Ja, ben nu even de kaarten, tabellen en noodlijst erop aan het zetten. Over de bescherming van de lens hebben ze ook nagedacht. Alleen de meegeleverde oplaadbare batterijen zijn maar 2000 mah. Ook kan je hem aansluiten aan de pc terwijl hij aan staat. Wel mooi is dat, als je een foto genomen hebt, deze meedraaid (liggend/staand) als je de GPS in die richting draait. Je kunt dus altijd de foto op de juiste manier zien. Batterijen idd 2000mAH. Ik heb op het display al een beschermfolie geplakt, tegen krassen en vuiligheid. Daarna nog niet opnieuw gecalibreert (ook nog niet gevonden waar dit moet), maar touch-screen blijft fatsoenlijk werken. Ik merk geen belemmering. groetjes Team WECA jr Ik heb ook even een screen protector besteld bij ZAGG. Dat meedraaien is inderdaad mooi. Nog een paar minuten, dan zitten de kaarten erop. 25 juli 2009 bewerkt door Vasc0
Team WECA Geplaatst 27 juli 2009 Geplaatst 27 juli 2009 Afgelopen weekend de nieuwe Oregon550 in gebruik genomen in Parijs, tijdens het weekend van de finish Tour de France nog wat caches gedaan. Het werkt allemaal anders als ik gewend was met de 60CSx, maar zonder gebruiksaanwijzing gelezen te hebben (vlugjes door de Quick-start Guide), toch wat caches kunnen vinden in die grote stad. Het apparaat vrijdag ontvangen, nieuwe micro sd gehaald, en kaartenset laten generen (op SD, dus niet met GPS gekoppeld). Ik heb er nu een 4GB mobile Micro SD HC in zitten, werkt tot nu to zonder problemen. De Oregon lijkt naar mijn idee behoorlijk, ik kan het fout hebben, maar vergelijk het met mijn 60CSx, wat batterij-kracht te vreten. De bijgeleverde 2000mAH batterijen waren al nu enkele uren leeg. Dit komt misschien door het onderweg regelmatig in en uitschakelen van de GPS, waarbij opnieuw satteliet-contact gemaakt moet worden, wat ik prettiger en sneller vind werken dan mij 60CSx. Door het niet lezen van de handleiding, kijk ik misschien over een instelling heen voor het opslaan van instellingen. Als ik een kaart-soort (bv Topo Duitsland) uitschakeld en nadien de GPS uitschakel, dan is Topo duitsland toch weer ingeschakeld na het inschakelen van de gps (althans bij stel-in, kaart, selectere staat duitsland actief. Ik ben dan niet van profiel gewisseld (als dit ook nog van invloed kan zijn op deze instelling). Makkelijk is natuurlijk de functie om GPX files in te lezen en dus listings, hints en logs te lezen op het scherm. Nog altijd is het jammer dat je niet foto's door de owner gekoppeld aan een listing, makkelijk kunt mee downloaden. Ik ben geen kenner op het gebied van GSAK, maar daar is zeker iets handigs voor. Gelukkig gaf een hint in Parijs voldoende informatie om een boxje te vinden, maar bij een andere cache was een spoiler foto (die ik thuis gezien heb, maar niet geprint) zeer handig geweest. Hopelijk komt voor het bij GPX downloaden van spoilerfoto's nog iets moois voor dat gc.com ook accepteerd (dus geen ban van de site, waar ik wel eens over gelezen heb (is dat nog actueel?)). Gevarenzone heb ik nog niet gezien in de menu's, waar ik was al bekend dat het niet in de eerdere oregon's zat. Ik heb wel nog problemen met de kaart en routering over wegen naar huis. Ik heb met de instellingen zitten stunten, onder stel-in, routering zodat ik de gewenste functies had daarvoor, icm in/uitschakelen van kaarten. Waar CN2009 getoont werd op de kaart, navigeerde mijn Oregon (kort na wijzigen van instellingen) van de autoweg af. Terwijl ik toch echt de optie autowegen niet verwijden had geactiveerd. Hij wilde dus offroad gaan. Naderhand lijkt dit, mijn ervaring van gisteravond onderweg naar huis, te komen door de snelheid waarmee de oregon kaart en route gegevens opslaat van stel in. Ik heb een hele tijdje later verstrijken tussen het wijzigen van route/kaart instellingen en het opnieuw NAVIGEREN NAAR EEN FOTO (nieuwe feature, ipv adres of coordinaat, kun je navigeren naar foto's). Na die tijd lukte de oregon het wel om over de autoweg de weg naar thuis te vinden (gelukkig had ik vrijdagavond thuis een fototje gemaakt (nog niet van de gps afgehaald en op pc bekeken, dus weet de kwaliteit nog niet)). Nog iets onbekends voor mij: bij ga naar adres, moest ik een provincie als eerste invoeren..... Geen idee wat hier in te vullen, bij gebruik van CN2009. "Limburg", "Nederland", "Netherlands", "The Netherlands", <mijn woonplaats> gaf allemaal 0 resultaat, ik moest de zoekparameters aanpassen. Dus ik moet toch nog even de handleiding gaan doorlezen. Op het display heb ik een screen protector geplakt, en dat werkt ook wel fijn met vuilen handen. Al met al een fijn apparaat om mee te werken. Het zal zeker nog wat tijd vergen om met alle instellingen bekend te raken. Jammer dat je toch nog een extern camera nodig hebt, als je met deze gps een earthcache wil doen, maar dat was een vooraf ingecalculeerde situatie. Team WECA jr
jeroenisdeman Geplaatst 27 juli 2009 Geplaatst 27 juli 2009 Jammer dat je toch nog een extern camera nodig hebt, als je met deze gps een earthcache wil doen, maar dat was een vooraf ingecalculeerde situatie.Team WECA jr Een spiegeltje meenemen is goedkoper
Team WECA Geplaatst 29 juli 2009 Geplaatst 29 juli 2009 Nog iets onbekends voor mij: bij ga naar adres, moest ik een provincie als eerste invoeren..... Geen idee wat hier in te vullen, bij gebruik van CN2009. "Limburg", "Nederland", "Netherlands", "The Netherlands", <mijn woonplaats> gaf allemaal 0 resultaat, ik moest de zoekparameters aanpassen. Dus ik moet toch nog even de handleiding gaan doorlezen. Bovenstaande is op te lossen (ik heb een kaartenset 'gmapsupp.img' met Wandelkaart NL, Topo BELUX, Topo DE, wat topo FR en CN2009), door de bestaande kaartenset, die ik heb, om te noemen kwa bestandsnaam naar 'gmapprom.img'. Deze oplossing heb ik hier gevonden: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=20190 reply van 2 Nov 2008 19:10 van symonsj Hopelijk is dit ook werkzaam voor de anderen hier. groetjes Team WECA jr
Aanbevolen berichten