Spring naar bijdragen
  • 0

Merge Utility For Oziexplorer

Vraag

Geplaatst

Ik probeer met de merge utility for oziexplorer kaarten van top25 samen te voegen. Volgens mij doe ik alles volgens de regels: in oziexplorer kaarten importeren zodat er een .map file gemaakt wordt. De kaarten, de .map files e.d. in één en dezelfde directory. Toch krijg van de merge utility te horen dat de .map bestand fouten bevatten. Ik gebruik de laatste versies van alle programma's.

Wat doe ik fout?

marten bosma

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Ik probeer met de merge utility for oziexplorer kaarten van top25 samen te voegen. Volgens mij doe ik alles volgens de regels: in oziexplorer kaarten importeren zodat er een .map file gemaakt wordt. De kaarten, de .map files e.d. in één en dezelfde directory. Toch krijg van de merge utility te horen dat de .map bestand fouten bevatten. Ik gebruik de laatste versies van alle programma's.

Wat doe ik fout?

marten bosma

Wat met de map files fout is, weet ik niet. Maar Mapmerge heeft een ander euvel en wel dat het niet overweg kan met de Rijksdriehoeksmeting. Na mergen van kaarten blijkt in de resulterende kaart vooral in de N-Z richting de coordinaatwaarde niet te kloppen. Verschuiving is in de orde van grootte van 550 m. Nederland wordt t.o.v. het WGS84 systeem naar het Zuiden verplaatst. Kaart is in Ozfx3 formaat en in principe dus niet te corrigeren. Voorlopig is naar mijn mening Mapmerge onbruikbaar voor de TOP25 to move (of equivalent) kaarten. De programmeur is aan zet.

Hallador

• 0
Geplaatst

:rolleyes: Inmiddels heb ik Merge Utility beta 1.15 gedownload. Met deze versie lukt het mij de kaarten van het kadaster samen te voegen.Probleem met Dutch Grid is kennelijk opgelost.

• 0
Geplaatst

Naar aanleiding van je eerdere vraag heb ik Mapmerge ook weer eens geprobeerd en hiervoor eerst de genoemde laatste versie opgehaald.

Ik heb vervolgens als test de volgende Topo kaarten gemerged:

30D

30E

30F

30G

30H

37A

37B

37E

37F

Deze .GIF kaarten waren al gecalibreerd en hebben elk dus een bijbehorende .MAP file. Het mergen op een Dual Core AMD Athlon 64 met 2 GB intern geheugen duurde 17:25 minuten. Hierbij heb ik een Pixelscale van 2,5 gebruikt in Mapmerge. Dit is al met al een behoorlijk reken-intensief proces, maar de Processorbelasting op deze configuratie is hierbij niet boven de 55% gekomen. Tijdens dit proces ben ik als test gewoon door blijven werken en heb onder andere deze reply opgesteld vanuit Firefox.

De grootte van het resulterende .OZFX3 bestand is 59 MB en deze nieuwe kaart is voor zover ik kan beoordelen prima gecalibreerd. Ik heb er als test een eerdere fietsroute van 85 km met ongeveer 50 waypoints op geladen en dat klopte allemaal precies.

Ik heb dit bestand ook nog even op mijn wat oudere PDA geladen en dat gaat ook prima.

Ik ben op zich wel benieuwd wat jouw instellingen zijn voor Mapmerge.

• 0
Geplaatst

Hierbij de instellingen die ik gebruik

pixelscale: 2,5

map datum: WGS 84

map projection: Transverse Mercator

zone: ----

latitude origin (deg): 52.15617

latitude 1 (deg): ----

latitude 2 (deg): ----

central meridian (deg): 5.38763

scale factor: 0.99990790

false easting: 155000

false northing: 463000

number of colors: 256

resize: 100

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...