Spring naar bijdragen

Problemen met het vinden van cache


Gast bpje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben net begonnen met geocaching en vind het echt super alleen lijkt het erop dat mijn GPS unit afwijkt. Ik maak nu gebruik van een GARMIN GPS III die ik tweede hands heb gekocht. het probleem is als ik op zoek ga scheelt het soms wel een 100 meter met de vind plaats en dat is lastig zoeken (geloof mij).

 

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Ik heb wel de firmware geupdate maar dat ging fout loos.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn redelijkerwijs twee mogelijke oorzaken voor zo'n grote afwijking:

 

1. Er was een grote miswijzing door slechte ontvangst. In het satellietscherm wordt de geschatte afwijking rechtsboven aangegeven (EPE). Let op, de werkelijke afwijking kan groter of kleiner zijn, het is een schatting. Maar als een EPE van 10 m wordt aangegeven is het uiterst onwaarschijnlijk dat de werkelijke afwijking 100 m bedraagt.

 

2. Het datum staat verkeerd. In het set-up menu (2x menu drukken) kies je voor Position. Daar stel je ook het Map Datum in. Bij Geocaching gebruiken we WGS 84, kies dus daarvoor. Als je iets anders instelt heb je al gauw een miswijzing van 100 m, dus dit zou heel goed de boosdoener kunnen zijn. Ik hoop het voor je, want dan is het probleem opgelost.

 

Succes,

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

succes ermee..

als je de instellingen niet 100% goed hebt krijg je heel erg rare dingen..

maar komt vast helemaal goed!

 

veel plezier de eerstvolgende keer :-)

 

P.s.

laat even horen of het nu wel lukt?

[edited 2-10-2003]

 

 

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nou het werkt als een tiet, heb onder tussen al een aantal caches gedaan en de afwijking is steeds 9 meter en kleiner :rolleyes:

 

Dus het was inderdaad de map datum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...