Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo geocachters,

ik ben Gerrit en heb sinds anderhalve maand een tweedehands Magellan explorist 500.

Hierover heb ik twee vragen.

1e Als ik een goto opgeef naar een adres dan stuurt de GPS mij vaak over een snelweg terwijl ik dat niet wil want ik gebruik de GPS voor wandelen en fietsen. Kan ik instellen dat hij auto/snelwegen mijd? En zo ja hoe?

2e Als ik Magellan conversion manager gebruik dan kan ik geen regio's van Mapsend of DirectRoute omzetten op mijn GPS of Sd card. De manager kan geen rgn bestanden van Mapsend lezen en deze dus niet omzetten!

Wie helpt?

ik heb de nieuwste firmware 5.2.57 er opgezet.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Geplaatst

Ik weliswaar geen Explorist maar een Meridian Gold, maar volgens mij draait daar dezelfde Directroute op.

1) Ik kan ook zo niet vinden of je dat kunt uitzetten, autowegen bedoel ik. Als ik even google lijkt dat ook niet te kunnen. Staat ook zo te zien niets over in de handleiding. Maar goed tegenwoordig gebruik ik TomTom om oop het startpunt te komen, en daar kan dat wel allemaal mee.

2) De rgn bestanden bevatten alleen de definitie van de region voor Directroute. De 'echte' bestanden die naar je GPS moeten heten region-naam.img.

Jan

Geplaatst
Ik weliswaar geen Explorist maar een Meridian Gold, maar volgens mij draait daar dezelfde Directroute op.

1) Ik kan ook zo niet vinden of je dat kunt uitzetten, autowegen bedoel ik. Als ik even google lijkt dat ook niet te kunnen. Staat ook zo te zien niets over in de handleiding. Maar goed tegenwoordig gebruik ik TomTom om oop het startpunt te komen, en daar kan dat wel allemaal mee.

2) De rgn bestanden bevatten alleen de definitie van de region voor Directroute. De 'echte' bestanden die naar je GPS moeten heten region-naam.img.

Jan

Hallo Jan.

bij de explorist zijn dit imi bestanden maar de conversion manager "leest" allen deze imi bestanden en geen rgn of img bestanden. Ik kan ook niet alle bestanden selecteren om daar uit te kunnen kiezen.

Groet Gerrit

Geplaatst
hm, vreemd.

Dan zit er niks anders op vrees ik dan de bestanden met 'de hand' te copieren naar de SD kaart

Ja, dat dacht ik ook maar een rgn bestand kan mijn explorist weer niet lezen!

En ik kan de regions niet opslaan als een imi bestand met Mapsend!

Dus kom ik nog niet verder1 Of.... is er manier om de regio's wel als imi bestand op te slaan???

Groet Gerrit

Geplaatst
hm, vreemd.

Dan zit er niks anders op vrees ik dan de bestanden met 'de hand' te copieren naar de SD kaart

Dus kom ik nog niet verder1 Of.... is er manier om de regio's wel als imi bestand op te slaan???

Groet Gerrit

Hallo Gerrit,

Tijdens het maken van Regio's in Mapsend Directroute Europe wordt in de map Export een .IMI bestand neergezet.

Bij mij is dit in: C:\Magellan\MapSend DirectRoute Europe\Export\Images

Het bestandje kun je 1 op 1 kopieren naar je GPS in detailkaarten en dan kiezen via menu/actieve kaart/detailkaarten.

Het moet werken op deze manier,

succes

Stephan

Geplaatst
hm, vreemd.

Groet Gerrit

Hallo Gerrit,

Tijdens het maken van Regio's in Mapsend Directroute Europe wordt in de map Export een .IMI bestand neergezet.

Bij mij is dit in: C:\Magellan\MapSend DirectRoute Europe\Export\Images

Het bestandje kun je 1 op 1 kopieren naar je GPS in detailkaarten en dan kiezen via menu/actieve kaart/detailkaarten.

Het moet werken op deze manier,

succes

Stephan

Stephan,

het is gelukt met de imi bestanden!

Nu nog de goto veranderen! weet jij dit misschien?

Groet Gerrit

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...