Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Tja als ik de zip file van de google code pagina pak, daar zit helemaal geen matrixssl directory in.

En ./configure werkt dan ook niet, dan blijft ie in de volgende lus hangen:

Als je de bestanden in de zip, die in dos formaat zijn opgeslagen, omzet naar unix formaat werkt het configure script wel.

find -type f | xargs dos2unix -f of de zip opnieuw uitpakken met de optie -a

bewerkt door Lowieke
Geplaatst

Tja als ik de zip file van de google code pagina pak, daar zit helemaal geen matrixssl directory in.

Als je de bestanden in de zip, die in dos formaat zijn opgeslagen, omzet naar unix formaat werkt het configure script wel.

find -type f | xargs dos2unix -f of de zip opnieuw uitpakken met de optie -a

Dat werkt inderdaad wel, maar dan nog blijft ie bij mij hangen in de stap 'make' ('make other' gaa tnu wel goed):

g++ -Wall -O3 -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -DLINUX -I"freetype/include" -I"jpeg" -I"lpng128" -I"zlib" -I"mysql/include" -I"ffmpeg/libswscale" -I"ffmpeg/libavformat" -I"ffmpeg/libavcodec" -I"ffmpeg/libavutil" -o olinux/kguibrowse.o -c kguibrowse.cpp
In file included from kguibrowse.h:6,
			 from kguibrowse.cpp:25:
kguihtml.h:1006: error: extra qualification ‘kGUIHTMLObj::’ on member ‘GetParentObj’
make: *** [olinux/kguibrowse.o] Error 1

Overigens, ik heb nog steeds die directory en makefile (Fub bericht #12) niet.

Geplaatst

Waar heb jij jouw kgui code weg gehaald dan? Die zou ik dan ook wel willen hebben

Ik haal mijn code ook uit SVN. Ik heb het nog eens nagespeeld zonet. Dit zijn de commandos die ik uitvoer om kgui en gpsturbo op te halen en te compileren:

svn checkout http://kgui.googlecode.com/svn/trunk/ kgui
cd kgui
chmod -R +rwx *
find -type f | xargs dos2unix -f
./configure
cd matrixssl/src
vi Makefile (om os/win/win te veranderen in os/linux/linux)
cd ../..
make other
make
cd ..
svn checkout http://gpsturbo.googlecode.com/svn/trunk/ gpsturbo
cd gpsturbo
chmod -R +rwx *
make
./gpsturbo

(Met dank aan Lowieke voor de tip om even een find te doen en die bestanden door dos2unix te halen.)

Ik laat dat 'readonly' weg uit de naam van de directories, want de makefile van gpsturbo verwacht kgui in ../kgui. Scheelt weer een rename.

Ik heb dit vanuit mijn homedir uitgevoerd, en daarna werkte alles. Wel jammer dat het zo veel moeite is voor een programma waar ik eerlijk gezegd niet dol-enthousiast van word...

Hopen dat je hiermee de boel wel aan de praat krijgt!

Geplaatst

Waar heb jij jouw kgui code weg gehaald dan? Die zou ik dan ook wel willen hebben

Ik haal mijn code ook uit SVN. Ik heb het nog eens nagespeeld zonet. Dit zijn de commandos die ik uitvoer om kgui en gpsturbo op te halen en te compileren:

svn checkout http://kgui.googlecode.com/svn/trunk/ kgui
cd kgui
chmod -R +rwx *
find -type f | xargs dos2unix -f
./configure
cd matrixssl/src
vi Makefile (om os/win/win te veranderen in os/linux/linux)
cd ../..
make other
make
cd ..
svn checkout http://gpsturbo.googlecode.com/svn/trunk/ gpsturbo
cd gpsturbo
chmod -R +rwx *
make
./gpsturbo

(Met dank aan Lowieke voor de tip om even een find te doen en die bestanden door dos2unix te halen.)

Ik laat dat 'readonly' weg uit de naam van de directories, want de makefile van gpsturbo verwacht kgui in ../kgui. Scheelt weer een rename.

Ik heb dit vanuit mijn homedir uitgevoerd, en daarna werkte alles. Wel jammer dat het zo veel moeite is voor een programma waar ik eerlijk gezegd niet dol-enthousiast van word...

Hopen dat je hiermee de boel wel aan de praat krijgt!

Yes, deze procedure werkt.

Ik heb zelfs gewoon de procedure met copy/paste gedaan (zonder de makefile aan te passen!, dat is dus niet noodzakelijk).

De tool werkt prima.

Thanks voor het meedenken allemaal!

Geplaatst

En? Wat vind je er van?

Ikzelf vond het maar een hoop gedoe voor spul dat ook al op gc.com staat. Wat is de meerwaarde van zo'n programma?

Geplaatst
En? Wat vind je er van?

Ikzelf vond het maar een hoop gedoe voor spul dat ook al op gc.com staat. Wat is de meerwaarde van zo'n programma?

Eerlijk gezegd vond ik het ook niet super, erg omslachtig en het vrat resources.

Viking vind ik daarentegen veel mooier en beter werken.

Geplaatst
Viking vind ik daarentegen veel mooier en beter werken.
Helemaal mee eens. Je hebt niet eens meer OziExplorer nodig om een route uit te zetten -- kan gewoon op Google Maps!
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...