Spring naar bijdragen

Nieuw model Garmin StreetPilot


Gast PVerspeek

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben sinds vandaag nieuw lid hier op het forum, en ben hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar een goede GPS voor dubbel gebruik. Ik wil dus zowel in de auto als op de motor gebruik gaan maken van een GPS-systeem.

 

Ik heb al heel veel informatie gevonden, en het leek mij redelijk duidelijk om met een Garmin StreetPilot III Deluxe, met bijbehorende RAM-bevestiging, en een TouraTech houder mijn motor te voorzien, en de gewone beanbag te gebruiken voor in de auto.

 

Op de motor wou ik daarbij dan een Baehr communicatiemodule installeren, waarop ik dan de Garmin kan aansluiten, een MP-3 speler, en een communicatiedevice (model PMR) om zo met mijn vriendin te kunnen communiceren als ze zelf rijdt of achterop zit.

 

Ik ben sinds gisteren aan het zoeken naar info, en heb dus al heel veel gevonden. Oa deze site. Maar nu kwam ik ook info tegen in verband met een nieuw model, de Garmin StreetPilot 2610 en 2650. Die in september verkocht gaat worden.

 

Iets kleiner model, interne antenne, en groter geheugen. Tough Screen, en remote control.

 

Er zijn volgende bemerkingen:

 

Wat met handschoenen op de motor en tough Screen.

-> Lijkt me niet noodzakelijk een probleem. Je gaat niet echt zitten prillen aan je GPS als je rijdt, mijns insziens.

 

Wat met de afstandsbediening. Is die waterdicht.

-> Heb je die wel nodig als je aan het rijden bent. Anders op voorhand instellen, en in zak duwen...

 

Wat met waterdichtheid van het nieuwe toestel.

-> Antwoord van Garmin Belgie gekregen. Toestel is even waterdicht als de Streetpilot III Deluxe

 

Wat met de nauwkeurigheid van de kaarten (zowel streetpilot III als 2610/2650)

-> Ik heb nu op 2 dagen tijd al verschillende keren moeten lezen dat kleine wegen er niet altijd op staan, of fietspaden als weg worden aangegeven, en andere problemen. Blijkbaar zijn de updates/ kaarten helemaal niet up to date.

 

Wat met de audio aansluiting op de nieuwe model?

-> Op de III Deluxe zaten blijkbaar 2 aansluitingen. Power en audio. Die audio kon dan op via een koptelefoon naar je heml gebracht worden.

Op de nieuwe zit er maar een aansluitnig, waarlangs een dikkere kabel alle signalen versluist. Geen mogelijkheid meer voor externe audio dus.

Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Wat denken jullie daar van? Een hele brok. Ja, ik heb al veel info gevonden, maar zit toch echt wel met bovenstaande vragen. Ik heb hier ook de zoekfunctie al gebruikt, maar geen antwoorden op bovenstaande gevonden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Pascal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...