Spring naar bijdragen

Verschil tussen .gpx en .loc bestanden


vinder

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het .loc bestand bevat allen de naam van de cache, het GC-nummer en de coordinaten. Om je GPS te voeden is dat voldoende.

 

Het .gpx bestand bevat bijna alle informatie over de cache zoals die op gc.com beschikbaar is gesteld. Zoals coords, beschrijving, owner, moeilijkheidsgraad, of jij (!) hem gevonden hebt, de laatste 5 logs, of er een travel bug in de cache kan zitten, hints, enz. enz.

Alleen Foto's en plaatjes zitten er niet bij.

Maar dit alles heb je niet nodig om je GPS te voeden met coords.

Je hebt dit nodig als je offline de cache informatie bij de hand wilt hebben, Op je PC, Laptop of PDA

 

Voor het offline bekijken en gebruiken zijn talloze programma's beschikbaar zoals

CacheMaps, GarTrax, Watcher en GPXSpinner. Op mijn site kan je links naar al deze programma's vinden.

 

Om .gpx files te krijgen moet je charter member worden van gc.com. Je kan vervolgens bulk bestanden (gpx of loc) aanvragen met max 500 caches per bestand en max 5 verschillende bestanden.

 

Voor je GPS maakt het niks uit of je loc of gpx gebruikt. Voor offline informatie heb je gewoon gpx nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het .gpx bestand bevat bijna alle informatie over de cache zoals die op gc.com beschikbaar is gesteld. Zoals coords, beschrijving, owner, moeilijkheidsgraad, of jij (!) hem gevonden hebt, de laatste 5 logs, of er een travel bug in de cache kan zitten, hints, enz. enz.

Alleen Foto's en plaatjes zitten er niet bij.

Duidelijk!

 

Ik gebruik nu mobipocket voor mijn palm m500 en daar krijg ik ook logs en hints bij.

Niet met Tb e.d. dus ik zal eens gaan kijken op je site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...