Spring naar bijdragen

Founds leeghalen in GSAK


Grote Griezel

Aanbevolen berichten

Ik maak voor een collega nog wel eens een export van mijn GSAK database waar alle caches van Nederland in staan, en die ik up to date hou. Ik heb in deze database al mijn founds gemarkeerd. Op termijn gaat hij zijn eigen database bijhouden met zijn eigen PQ's.

 

Bij deze export komen uiteraard ook al deze founds mee. Weet iemand of er een handige manier is, misschien met behulp van een macro, om in één keer alle vinkjes bij de founds te kunnen verwijderen na deze export i.p.v. dit handmatig te moeten doen ?

 

Dank voor jullie reacties,

 

Grote Griezel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik maak voor een collega nog wel eens een export van mijn GSAK database waar alle caches van Nederland in staan, en die ik up to date hou. Ik heb in deze database al mijn founds gemarkeerd. Op termijn gaat hij zijn eigen database bijhouden met zijn eigen PQ's.

 

Bij deze export komen uiteraard ook al deze founds mee. Weet iemand of er een handige manier is, misschien met behulp van een macro, om in één keer alle vinkjes bij de founds te kunnen verwijderen na deze export i.p.v. dit handmatig te moeten doen ?

Dat vroeg ik me ook al af. Heb de vraag daarom maar op het GSAK forum gesteld. Als daar wat uitkomt, laat ik dat hier wel ff weten..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak voor een collega nog wel eens een export van mijn GSAK database waar alle caches van Nederland in staan, en die ik up to date hou. Ik heb in deze database al mijn founds gemarkeerd. Op termijn gaat hij zijn eigen database bijhouden met zijn eigen PQ's.

 

Bij deze export komen uiteraard ook al deze founds mee. Weet iemand of er een handige manier is, misschien met behulp van een macro, om in één keer alle vinkjes bij de founds te kunnen verwijderen na deze export i.p.v. dit handmatig te moeten doen ?

 

Dank voor jullie reacties,

 

Grote Griezel

 

 

Je kan met een eenvoudige macro de found wissen, dit wordt gedaan door je gebruikers nummer uit het record te halen. Ik ben nu niet op mijn PC thuis dus kan ik de macro niet sturen maar als ik thuis ben kan ik het delen.

 

voor je de export doet kun je de macro draaien zodat de DB schoon is. Het beste is om eerst te kopieeren naar een aparte database

 

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan met een eenvoudige macro de found wissen, dit wordt gedaan door je gebruikers nummer uit het record te halen. Ik ben nu niet op mijn PC thuis dus kan ik de macro niet sturen maar als ik thuis ben kan ik het delen.

 

voor je de export doet kun je de macro draaien zodat de DB schoon is. Het beste is om eerst te kopieeren naar een aparte database

Klinkt goed, ben benieuwd. Er is ook een antwoord van Clyde, zonder macro's, maar een macro is makkelijker.

 

Het Antwoord van Clyde staat hier: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=8884# en werkt prima om even een export te doen naar iemand anders' zijn GPS of zo. In de threat staat ook een verwijzing naar een macro 'ResetFinds' maar die lijkt me ietwat te complex.

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan met een eenvoudige macro de found wissen, dit wordt gedaan door je gebruikers nummer uit het record te halen. Ik ben nu niet op mijn PC thuis dus kan ik de macro niet sturen maar als ik thuis ben kan ik het delen.

 

voor je de export doet kun je de macro draaien zodat de DB schoon is. Het beste is om eerst te kopieeren naar een aparte database

Klinkt goed, ben benieuwd. Er is ook een antwoord van Clyde, zonder macro's, maar een macro is makkelijker.

 

Het Antwoord van Clyde staat hier: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=8884# en werkt prima om even een export te doen naar iemand anders' zijn GPS of zo. In de threat staat ook een verwijzing naar een macro 'ResetFinds' maar die lijkt me ietwat te complex.

 

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties zover, ik heb inmiddels het volgende geprobeerd met een combinatie van beide opties:

 

Vooraf uiteraard eerst een backup van database en settings gemaakt!!

 

1.

Copie van mijn GSAK database gemaakt naar Test

Test geopend en vervolgens de macro ResetFinds.gsk gedraaid

Dit zorgt er inderdaad voor dat alle finds gecleared worden

Als ik nu met hetzelfde user-id direct op Test een Database-Global Replace run, komen de founds weer terug, mits ik uiteraard en found log heb voor deze caches

 

2.

Copie van mijn GSAK database gemaakt naar Test2

Test2 geopend en vervolgens de macro ResetFinds.gsk gedraaid

Dit zorgt er inderdaad voor dat alle finds gecleared worden

User id van mijn collega ingevoerd in GSAK i.p.v. mijn eigen ID

Hierna wordt automatisch door GSAK de database bijgewerkt met de founds van mijn collega

mits hij uiteraard een found log heeft voor deze caches

 

De macro ResetFinds.gsk opnieuw gedraaid

User id van mijzelf weer ingevoerd in GSAK

Hierna wordt automatisch door GSAK de database bijgewerkt met mijn founds mits ik uiteraard een found log heb voor deze caches

 

Conclusie, om wat ik wil te bereiken kan ik dus:

 

De betreffende database met alle caches van nederland openen

De macro runnen waardoor alle founds gecleared worden.

Een backup maken naar bv. export.zip

Deze backup restoren in de pc van mijn collega, alleen de database dus, niet de settings!

Dan op zijn pc vervolgens de optie Database-Global Replace draaien om zijn founds bij te werken

 

Ben benieuwd waarmee Track_leader nog komt, het kan misschien nog beter/makkelijker ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets in deze trend

 

#*******************************************
# MacVersion = 1.0
# MacDescription = Chnage found flag in MZLE2008 cache overview
# MacAuthor = JK
# MacFileName = FoundNotFound.gsk
#**********************************************************
# clear found flag to generate appropiate output 
# 
#***********************************************************
$ThisRecord = 0
$kOwner = "gc.com id"
$kNewOwner ="0"
Goto Position=Top
While not($_Eol)
 $ThisRecord = $ThisRecord + 1
 $status = "Cache: " + "$ThisRecord" + " of " + "$_Count"
 ShowStatus msg="$status"
while not($_EOL)
If $d_Found = true
  $d_Found = false
Else
  $d_Found = false
EndIf
If $d_OwnerId = $kOwner
   $d_OwnerId = $kNewOwner
EndIF
GoTo Position=Next
 EndWhile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets in deze trend

 

#*******************************************
# MacVersion = 1.0
# MacDescription = Chnage found flag in MZLE2008 cache overview
# MacAuthor = JK
# MacFileName = FoundNotFound.gsk
#**********************************************************
# clear found flag to generate appropiate output 
# 
#***********************************************************
$ThisRecord = 0
$kOwner = "gc.com id"
$kNewOwner ="0"
Goto Position=Top
While not($_Eol)
 $ThisRecord = $ThisRecord + 1
 $status = "Cache: " + "$ThisRecord" + " of " + "$_Count"
 ShowStatus msg="$status"
while not($_EOL)
If $d_Found = true
  $d_Found = false
Else
  $d_Found = false
EndIf
If $d_OwnerId = $kOwner
   $d_OwnerId = $kNewOwner
EndIF
GoTo Position=Next
 EndWhile

 

 

Hi Track_leader,

 

Je Macro struikelde over een error, na het toevoegen van een extra EndWhile op de laatste regel loopt ie nu als een zonnetje!

 

Ik ga deze gebruiken in de toekomst, zo simpel kan het leven dus zijn.

 

Hartelijk dank!

 

Grote Griezel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...