Jorien81 Geplaatst 23 mei 2008 Geplaatst 23 mei 2008 Ik wil binnenkort een GPS gaan kopen. Na wat speurwerk op internet lijkt een Garmin E Trex Vista HCx (of een andere Garmin) me wel wat. Kan iemand mij vertellen of deze GPS systemen ook enigszins geschikt zijn voor in de auto? Hierover kan ik weinig terugvinden bij productinformatie. Alvast bedankt.
gpsgek Geplaatst 23 mei 2008 Geplaatst 23 mei 2008 (bewerkt) Als je CityNavigator aanschaft is de gpsmap60csx goed in de auto te gebruiken. Voor de HCX weet ik het niet zeker... De interface is natuurlijk minder riant als die van een TomTom of iets dergelijks, maar "navigeert" wel. 23 mei 2008 bewerkt door gpsgek
flatfisher Geplaatst 23 mei 2008 Geplaatst 23 mei 2008 Het schermformaat is wel beperkt. Zelf heb ik een GPSmap 60Cx en die gebruik ik ook in de auto. Ik heb best goede ogen (in ieder geval nog altijd geen bril nodig) en kan er mee uit de voeten. Een etrex heeft voor zover ik weet een nog kleiner scherm, maar wel weer een hogere resolutie, dus een scherper beeld. Wat ook van belang is, is de satellietontvangst achter het glas. Mijn auto heeft een warmtewerende voorruit waarin metaalfolie is verwerkt. Bovengenoemde GPS red het net om zijn werk te doen onder die voorruit. Hiervoor had ik een GPSmap 76CS (dus zonder die sirf III chipset) en die deed het alleen bij mijn zijraam. Zodat die niet meer open kon, erg onhandig. Dit zijn mijn ervaringen, ik ben ervan overtuigd dat een Etrex Vista HCx hetzelfde kan als mijn GPSmap 60 Cx, zeker als je een 'normale' voorruit hebt. Maar ga het eerst eens uitproberen op wegen die je al kent, zodat je de werkwijze van het apparaat leert kennen. Ook instellingen als zoomniveau, routeberekening, details van afslagen weergeven etc. En dan heb je natuurlijk wel het juiste kaartmateriaal nodig, want alleen aan de basiskaart heb je vrij weinig.
Anmax Geplaatst 24 mei 2008 Geplaatst 24 mei 2008 Hallo, Ik dus de Vista HCX in combinatie met CN2008 en moet zeggen dat het goed werkt, zeker het is geen TT zo uitgebreid maar ook in je vista kun je er o.a. flitspalen erin zetten. Ik gebruik de TT eigenlijk alleen nog maar als we met de sleurhut op vakantie gaan voor de rest dus de Vista. Andre
Jorien81 Geplaatst 24 mei 2008 Auteur Geplaatst 24 mei 2008 Bedankt voor jullie reacties! Ik moet zeggen dat ik tot vorige week nog nooit van geocaching had gehoord, maar het lijkt me echt helemaal super. Vandaar dat ik nu hard aan het sparen ben om een GPS te kunnen kopen. En het leek mij een handige bijkomstigheid als dat apparaatje dan ook in de auto te gebruiken is! Maar goed, aangezien ik nog 'groen' ben op het gebied van geocaching zijn alle tips welkom! Mvg. Jorien
reej Geplaatst 24 mei 2008 Geplaatst 24 mei 2008 (bewerkt) Met de HCX kun je prima navigeren, maar je scherm is t.o.v. de gpsmap 60 en de colorado wel kleiner..en dat is voor mij belangrijk...voor de rest een prima ding hoor... 24 mei 2008 bewerkt door reej
MPX-NL Geplaatst 24 mei 2008 Geplaatst 24 mei 2008 Ik heb een Legend HCx (bijna hetzelfde toestel) met CityNavigator Europa 2008 en ik moet zeggen dat het in de auto prima werkt. Even voor een afslag krijg je een piepje te horen, later nog eentje en het scherm zoomt in naar de plek en geeft in een kleur netjes aan hoe je moet rijden.
Husky Geplaatst 14 juli 2008 Geplaatst 14 juli 2008 Ook ik heb de Legend HCx en ben er helemaal weg van, echt een top-dingetje. Klein, licht, duidelijk, redelijk snelle berekening en een display wat gewoonweg duidelijk zat is. Voor alléén gebruik in de auto zou ik een nuvi nemen, maar als je 'm gecombineerd wil gebruiken, heb je met de nieuwe eTrex HCx-en het mooiste compromis. De schermlayout kun je helemaal zelf samenstellen (erg handige functie!) en de ontvangstkwaliteit van de chip is goed-zeer goed. Alleen de Sirf III is nog nèt ietsje beter. Succes met de keuze.
Aanbevolen berichten