Spring naar bijdragen

Caches in het archief doen,


masterchef

Aanbevolen berichten

Hej All,

 

Het gebeurt natuurlijk regelmatig dat een cache in het archief gaat.

Nu is er voor GSAK gebruikers wel een macro om dit te doen. Maar als je dat niet bij gehouden hebt is het een drama om alles te gaan uitzoeken.

 

Want zelfs met de macro die ik gebruik neemt die caches mee die nog wel beschikbaar zijn :offtopic:

 

Maar een kleine tip;

 

Wil je een cache in het archief doen zet deze dan eerst twee weken op niet beschikbaar en daarna gooi je de cache in het archief.

 

Het voordeel hier van is dat de caches in GSAK geladen kunnen worden en dan staan ze op niet beschikbaar. Dus als je als GSAK gebruiker een export maakt naar BV TomTom zal de cache daarop te zien zijn als niet beschikbaar, ook al is de cache gearchiveerd!

 

Het zou fijn zijn voor de vele GSAK gebruikers om dit dus op die manier te doen.

Dan sta je niet voor niets te zoeken op een lokatie waar je denkt dat er nog een opgeloste puzzel of ander soort cache zou liggen.

 

 

Greetz Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tsja, maar dan komen ze ineens wel weer online, dan had je toch liever gehoopt dat dat niet zo was :crybaby:

 

Ik kijk liever naar de last gpx datum bij het laden. Is dat eerder dan gisteren dan weet ik wel genoeg.

bewerkt door MCMAL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache die niet beschikbaar staat kan weer terug komen ja dat klopt, maar eentje die in het archief gaat komt niet zo snel terug.

 

Ik draai elke dag PQ's

Zo heb ik er 12 lopen, die kun je nooit in een dag draaien daar heb je al 3 dagen voor nodig.

 

Zo draai ik op de PQ's in deze orde

NL1 -> op zondag

NL2 -> op maandag

NL3 -> op dinsdag

NL4 -> op woensdag

NL5 -> op donderdag

NL6 -> op vrijdag

NL7 -> op zaterdag

NL8 -> op zondag

NL9 -> op maandag

NL10 -> op dinsdag

NL11 -> op woensdag

NL12 -> elke dag (dit is een PQ met alle nieuwe caches van de laatste week.

 

Nu is het dus zo dat ik sinds dat ik GSAK gebruik een hoop archived caches in mijn database staan. En die zou ik er graag uit hebben.

 

Ik heb zelf gemerkt als ik het doe zoals beschreven in het 1e postje dat dat goed gaat, en dan kunnen je archived caches gewoon in je database blijven staan. Want ze staan dan gewoon op niet beschikbaar in TT

 

Maar zijn er andere mogelijkheden om de archived caches uit je database te halen. Dan hoor ik dat graag.

Zodat ik altijd met een verse update in mijn tomtom op pad kan gaan.

 

Gr Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zijn er andere mogelijkheden om de archived caches uit je database te halen. Dan hoor ik dat graag.

Zodat ik altijd met een verse update in mijn tomtom op pad kan gaan.

 

Misschien heb je hier wat aan?

 

http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry29245

 

De macro maakt gebruik van het gegeven dat gearchiveerde caches niet meer in de pocket queries voorkomen. In GSAK wordt de laatste datum waarop een cache is ge-update dmv een PQ bijgehouden. Als die datum ouder is dan het begin van je laatste volledige update cyclus (in jouw geval dus een dag of drie) dan mag je er van uitgaan dat de cache gearchiveerd is.

 

Je kan dus ook een filter aanmaken met "update langer 4 dagen geleden EN niet door mij gevonden" = weggooien. (of naar een andere database moven als je ze liever niet kwijt wilt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...