PA1FOX Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Tijdens een cachetocht afgelopen zaterdag is onze GPS na een uur cachen uitgezet en even later weer aan. We hadden immers twee GPSr's bij ons. Echter bij het opnieuw aanzetten was er helemaal geen ontvangst meer. Geen enkele satelliet was zichtbaar op het statusschermpje, ook niet nadat de GPS een half uur onder de blauwe hemel had gelegen. Ik begon me al zorgen te maken... 'sAvonds hebben we de GPS een harde reset gegeven. Geen effect. Daarna de nieuwe firmware opgehaald en ingelezen, geen effect. Dan maar even flink googlen, er is echter heel weinig over te vinden dat dit voorkomt. Inmiddels zaten we al aan een reparatie te denken toen ik bij toeval stuitte op iemand die hetzelfde probleem heeft gehad. Naast de standaard firmware (huidige versie 3.60) van de 60CSx heeft de ontvanger ook nog voor de Sirf III een aparte Chipset firmware. (huidige versie 2.90). Tot mijn stomme verbazing doet onze GPS het weer na de update van de Chipset firmware! Kortom, als je GPS alles lijkt te doen behalve het ontvangen van satellieten, dan is het wel eens raadzaam om ook de Chipset firmware te updaten. Ik heb de mijne (2.90) hiervandaan en het werkt uitstekend: GPSMAP 60 CSx Firmware versies Nu alle standaardinstellingen er weer in zetten.... Alex
Kruimeldief Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Dat lijkt mij ook ff schrikken ja Maar huh, ik heb dus ook even op mijn 1 jaar oude GPS60CSx gekeken naar mijn softwareversies en zie tot mijn verbazing dat mijn GPSchipsetsoftwareversie 3.0 is. Tot mijn verbazing dus omdat de link die jij geeft maximaal 2.90 aangeeft Software versie is 3.60 en GPS SW versie 3.00 En ik heb hem nooit anders updated dan de gewone softwareversie, dus de afgelopen keer in April van 3.50 naar 3.60
Lex Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Heb je dat rechtstreeks gedaan of via de webupdater? Deze update ook de GPS SW.
Kruimeldief Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Via webupdater dus Dan zal het daar wel aan liggen. Wel vreemd dat je dus die 3.00 niet "los" kunt verkrijgen. Ik kijk eigenlijk ook nooit wat de update inhoudt of welke versie het is. Ik moest net ook behoorlijk lang zoeken om deze info te vinden op de GPSr. Maar ja, zo vaak gebruik ik hem ook niet. Hij is dit jaar nog niet buiten geweest
Lex Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Aanvankelijk stonden de GPS-SW-versies wel op de Garminsite, later niet meer. Nu zijn bij de Nüvi zelfs de gewone firmwareversies verdwenen; je kunt alleen nog via de webupdater werken. Maar de GPS-SW-versies staan wel hier.
Kruimeldief Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 Tja, je kunt niet alles weten Thanx voor de info.
KenGoutE Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Toeval of niet. 2 Paasdag kregen wij ook na een pitsstop geen satellietontvangst meer. Na veel proberen apparaat terugggebracht (is pas 4 maanden oud). Na één week weer retour met de mededeling dat ook zij de software opnieuw hadden geïnstalleerd en toen geupdated. Nu weer goede ontvangst. Telefonisch nagevraagd maar hadden er ook geen verklaring voor. Zeiden wel dat het sporadisch voorkomt hoewel ik na het lezen van dit forum daar sterk aan begin te twijfelen.
Jurgen & Co Geplaatst 14 mei 2008 Geplaatst 14 mei 2008 Dinsdag was er ook een kort item van de weerman op RTV-Noord. Er waren mannen aan het meten langs de weg van Groningen naar |Delfzijl. Maar ze konden niets beginnen omdat ze geen goed Sat ontvangst hadden ondanks hun dure apparatuur.
PA1FOX Geplaatst 15 mei 2008 Auteur Geplaatst 15 mei 2008 Software versie is 3.60 en GPS SW versie 3.00 En ik heb hem nooit anders updated dan de gewone softwareversie, dus de afgelopen keer in April van 3.50 naar 3.60 Klopt inderdaad. De reden dat ik niet via Webupdater heb gewerkt is omdat we de GPS nieuw leven wilden inblazen vanaf de camping tijdens het Veron Pinksterkamp. We hadden een hier een tamelijk gammele wifi verbinding en dan lijkt me een online webupdate wel risico's meenemen. Ik heb de firmware dus los geupdate en dan krijg je alleen de Garmin software maar niet de Sirf Chipset software. Nu, na mijn eerste post heb ik thuis via normaal internet nog een webupdate gedaan en daarbij is ook de chipset versie naar 3.00 gebracht. Eind goed al goed dus...
PA1FOX Geplaatst 17 mei 2008 Auteur Geplaatst 17 mei 2008 Hallo Ik heb een Amerikaanse 60 CSX waarin nu een Nederlands menu zit. Als ik met webupdater ga werken om de firmware te updaten verandert dan mijn menu weer in een Engels menu ? Gr.Kiske Die van mij praat weer Engels inderdaad. Je zult de firmware eerst weer moeten patchen om het in het Nederlands te krijgen.
Travel Wolf Geplaatst 26 juni 2008 Geplaatst 26 juni 2008 Yes!!! Halverwege mijn vakantie... ik zit midden in Zweden... ben ik zoooo blij met dit topic. Ik heb dus vandaag deze satellieten-crash gehad met nog 2 weken cachen voor de boeg... oh my.... de webupdater van de GPS-chipset loste het probleem op! Thank you!!!
Aanbevolen berichten