Spring naar bijdragen
  • 0

Oziexplorer, Nokia N95 en gpsmap

Vraag

Geplaatst

Ik heb een nokia N95 8Gb, dus met gps erin. Heel tevreden over. :thumbdown:

Ik wil gescande topografische kaarten gebruiken.

Daarvoor heb ik het programma gpsmap gekocht in de nokia-winkel, en dat werkt goed met kaarten in gif-formaat en een *.map - file uit ozi.

Maar gpsmap leest alleen gif of jpg, geen png.

Ik heb ook kaarten, belgische bijvoorbeeld, in png formaat (en de bijbehoprende *.map).

Die kan ik openen in Oziexplorer, en ik zou ze graag willen opslaan als gif bestand.

Maar als ik in ozi opslaan als afbeeldingsbestand kies, kan ik alleen maar saven in bmp of png.

Is er een andere manier om in ozi de kaarten als gif op te slaan, met behoud van de calibratie ?

Ik kan de kaarten natuurlijk in GIMP of een ander foto-bewerkingsprogramma omzetten naar gif, maar hoe zet ik dan de calibratie-gegevens over zonder de kaarten opnieuw handmatig te moeten calibreren ?

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Ik heb een nokia N95 8Gb, dus met gps erin. Heel tevreden over. :thumbdown:

Ik wil gescande topografische kaarten gebruiken.

Daarvoor heb ik het programma gpsmap gekocht in de nokia-winkel, en dat werkt goed met kaarten in gif-formaat en een *.map - file uit ozi.

Maar gpsmap leest alleen gif of jpg, geen png.

Ik heb ook kaarten, belgische bijvoorbeeld, in png formaat (en de bijbehoprende *.map).

Die kan ik openen in Oziexplorer, en ik zou ze graag willen opslaan als gif bestand.

Maar als ik in ozi opslaan als afbeeldingsbestand kies, kan ik alleen maar saven in bmp of png.

Is er een andere manier om in ozi de kaarten als gif op te slaan, met behoud van de calibratie ?

Ik kan de kaarten natuurlijk in GIMP of een ander foto-bewerkingsprogramma omzetten naar gif, maar hoe zet ik dan de calibratie-gegevens over zonder de kaarten opnieuw handmatig te moeten calibreren ?

Moet je eens kijken naar het programmatje Mapcapt. (http://users.skynet.be/hofinger/MapCapt.html) ik weet niet zeker of dit werkt, maar hiermee kun je wel delen van kaarten omzetten.

succes.

The Workman

• 0
Geplaatst

Ik zou zeggen, kijk eens even naar een tekenprogramma. De meesten kunnen png inladen en in tif, gif, jpeg saven. Paint Shop b.v.

Wat je dan verder moet doen is:

pak kladblok, de simpele editor (te vinden bij de bureauaccessoire van Windows) en zoek de filenaam op die leesbaar in de .map file staat. Verander daar de .png in de nieuwe file-extensie.

Saven en het moet werken.

• 0
Geplaatst

nog een aanvullende vraag:

Ik heb een grote kaart, > 10 Mb, gif met bijbehorende *.map file.

Ik wil die grote kaart graag in 2-en of 4-en delen.

Ook dat kan natuurlijk makkelijk in Gimp of photoshop, maar hoe hou ik de calibatie in tact ?

Kan dat ook binnen Ozi ?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...