kdv Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Hallo, Ik heb een Etrex Legend, met een combikael die zowel op mijn autoaansteker past een USB-kabel van de seriële kabel maakt. Op mijn vorige computer werkte het allemaal prima, maar nu moet ik hem op een andere computer aan de praat zien te krijgen. Ik ben momenteel zo'n 1200 km van huis en heb dus niet de originele sodftware bij de hand. Daarom dacht ik even het benodigde van de Garmin-site te downloaden. Dat is volgens mij ook gelukt, (firmware, web updater en om te beginnen USB drivers). Als ik de installatie van de USB drivers start en de instructies zorgvuldig volg, moet ik op een gegeven moment de GPS op de PC aansluiten, de GPS inschakelen en vervolgens de USB-kabel aansluiten. Dan zou de Windows-wizard Nieuwe hardware installeren in actie moeten komen, wat ook gebeurt, alleen slaagt hij er niet in de installatie te voltooien (ik volg braaf de aanwijzingen op door voor automatische instalatie te kiezen - daarna heb ik ook handmatige installatie geprobeerd en hem naar de directory met driverbestanden verwezen, maar dat hielp ook niet). Het lijkt wel of hij geen USB-poort herkent (terwijl ik dezelfde USB-poort ook zonder problemen voor mijn MOP3-speler gebruik). Bij aansluiting op een andere USB-poort krijg ik hetzelfde probleem. Wat doe ik fout? Groetjes, Katja - kdv
Aanbevolen berichten