Spring naar bijdragen

Met WinGDB route naar track converteren


flatfisher

Aanbevolen berichten

Er is een probleem dat volgens mij veel Mapsource-gebruikers tegen zijn gekomen. Heb je een mooie route op je PC zitten uitdokteren, verstuur je die naar je unit, gaat die de route zitten herberekenen. Er blijft dan niets over van je oorspronkelijke route langs die mooie plekjes die je zelf had uitgekozen.

Nou ja, ik overdrijf nog wel eens. Zelf maak ik daarom graag gebruik van Tracks, die vind ik makkelijker navigeren, wellicht persoonlijke voorkeur?

Nu komt het:

WinGDB

Dit is een klein programmaatje dat ik op www.GPS-info.nl tegen kwam. Dit programma hoeft niet geïnstalleerd te worden en kan allerhande conversies uitvoeren, onder andere dus de conversie van een Mapsource-route naar een Mapsource-track. Het downloaden van deze (freeware) software doe je op de software-sectie van voornoemde site.

 

Het programma kan bijvoorbeeld de route in een mapsource-bestand (óók GDB3-formaat) converteren naar een track. Ook andere mogelijkheden zijn er, maar die heb ik nog niet bekeken.

 

Ik hoop dat een aantal geocachers hier wat mee kunnen, speciaal diegenen die al eerder op het forum over bovenstaand probleem hebben gemopperd. Veel plezier ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Is een aanrader heb een paar weken zonder GPS gezeten en had gelukkig nog mijn Forerunner. Routes gemaakt op de PC en omgezet naar track nog even van gpx naar crs en uploaden via training center naar de forerunner. Het was een noodoplossing maar als je gewend bent om op tracks te rijden ging het zelfs in de auto heel goed. Voor het gemak wel even de Forerunner geklemd in de telefoonsteun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...