Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Via deze link kun je de nodige info inwinnen betreft de RD meetpunten van het kadaster.

Een na laatste puntje hiervan :

Vraag: Hoe ziet een meetbout eruit?

Antwoord: Een paar afbeeldingen kan je zien in het verhaaltje Benchmark Info.

Kijk op de kaartjes maar eens wat er bij je in de buurt te vinden is aan RD punten.

PS coordinaten notatie voor RD punten is dus ook in RD, dus wel je GPS even aanpassen qua instellingen om makkelijk dingen op te kunnen zoeken cq in te kunnen voeren. ;)

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

ok boodschap is overgekomen, het was niet express om moderatortje te pesten, ik had het met edit moeten doen, het was onkunde, gebruik niet zo heel vaak het forum, het belangrijkste voor me was dat ik nu weet dat het geen RD meetpunt is, bedankt allemaal.

Mooi !!!

vond ik ook wel, mooi roestvrij staal, maar is het een RD meetpunt ??

Waarom moet je daarvoor 3 topic's aanmaken?

omdat het fotootje plaatsen niet lukte, maar kost dat extra geld dan ofzo, mag toch zoveel topics plaatsen als ik wil ?

En omdat het foto'tje plaatsen niet luktje ga je een nieuwe topic aanmaken? Je zou ook het bericht, waarin het niet lukte, net zo lang kunnen editen totdat het wel lukt. Je mag zoveel topics plaatsen als je wilt, zo lang ze niet dubbel zijn (crossposten is namlijk niet toegestaan), zo lang het zinnige topics/postings zijn,

Als je iedere keer een nieuwe topic aanmaakt met dezelfde onderwerp, net zo lang totdat je tevreden bent over wat er staat, hebben we straks pagina's vol met hezelfde. Dat wekt irritatie op en kost een moderator weer tijd om alles weer leesbaar te maken.

Daarom zijn de dubbele verwijderd of aan deze geknoopt.

Geplaatst

al doende leert men.. En ik denk niet dat iemand hier er lol aan beleeft om jou de grond in te timmeren..

zoals je op voornoemde link kunt lezen zijn van oudsher vaste archtectonische " landmarks" gebruikt als meetpunt..

Ik heb zelf nog maar 1 keer een rd punt gezien.. dat was in limburg en zelfs daarvan ben ik niet zeker of het een echte was.. Ik weet dat er in een reeds gesloopt pand in de buurt van rotterdam een meetbout zat... de bewoner (kennis van me) verbaasde zich over de bouwlui (landmeters en dergelijke) die altijd bij hem voor de deur kwamen staan maar nooit aanbelden....

Geplaatst

En in Uithoorn zijn twee RD-meetpunten. De eerste is inderdaad die kerk langs de Amstel. Bovenin de koepel hoort een staafje te zitten, onder het haantje. Dat is één meetpunt (zeg maar N52 14.167 E4 50.398). De tweede ligt bij het sluisje langs de randweg (grofweg: N52 15.313 E4 48.980). Die is wat meer tastbaar. Wees wel voorzichtig dat jij of je GPS niet in het water terecht komen!

Verder zijn er nog een paar RD-meetpunten bij Vrouwenakker, maar die heb ik zelf nooit bezocht.

Je kunt ze dus opzoeken en loggen, op zich best leuk en als er niet zo snel zoveel nieuwe caches zouden komen, dan zou ik er zelf ook wel meer zoeken. Maar toch is het zoeken van een verstopte cache iets leuker dan van een RD-meetpunt wat gezien zijn doel toch wel aardig zichtbaar zou moeten zijn!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...