Gast rainbow Geplaatst 5 december 2007 Geplaatst 5 december 2007 wie kan mij laten weten hoe ik met mijn garmin 60csx waas/egnos in kan stellen? bij voorbaat mijn dank. rainbow.
Lex Geplaatst 5 december 2007 Geplaatst 5 december 2007 (bewerkt) MENU/MENU/Instellen/Systeem/WAAS-EGNOS/Ingeschakeld. Maar dat moet je vooral NIET doen. Vooralsnog wordt de werkelijke onnauwkeurigheid wel 10x zo groot, terwijl dat niet blijkt uit de aangeduide miswijzing. 5 december 2007 bewerkt door Lex
e2137 Geplaatst 5 december 2007 Geplaatst 5 december 2007 Werkt dit dan (nog) niet? Ik heb het ook aan staan.
Lex Geplaatst 5 december 2007 Geplaatst 5 december 2007 WAAS (Amerika) is wel operationeel, EGNOS (Europa) verkeert nog steeds in een testfase. Misschien is WAAS in orde, maar de combinatie van EGNOS en SiRF-III is bar en boos. Ik heb er uitgebreid aan gemeten, en de werkelijke miswijzing loopt op van enkele meters naar enkele tientallen meters, terwijl de aanduiding op enkele meters blijft staan. Ik woon wel aan de rand van het bestreken gebied, het kan dus zijn dat het in Nederland wat beter is. Maar ook de imoporteur raadt het gebruik nog steeds af.
Atlas Geplaatst 10 december 2007 Geplaatst 10 december 2007 ik ben pas nog wezen lopen in duitsland en had de hele tijd de Waas/Egnos ingeschakeld gehad,volgens google earth verliep mijn track log precies over de geloopte paadjes en waren de markpoints precies op de punten waar ik ze gelogd had,dus of de afwijking 10x zo groot is betwijfel ik ..
Lex Geplaatst 10 december 2007 Geplaatst 10 december 2007 (bewerkt) 10x schreef ik uit mijn hoofd op, later zag ik dat ik indertijd 7x had waargenomen. Maar, stonden er D'tjes in de satellietbalken toen je de track opnam? Als je wel ingeschakeld hebt, maar er geen EGNOS ontvangst is, is er geen verslechtering. En als je geen x-type hebt, is er ook geen verslechtering. Geen verbetering ook trouwens. 10 december 2007 bewerkt door Lex
Atlas Geplaatst 11 december 2007 Geplaatst 11 december 2007 10x schreef ik uit mijn hoofd op, later zag ik dat ik indertijd 7x had waargenomen. Maar, stonden er D'tjes in de satellietbalken toen je de track opnam? Als je wel ingeschakeld hebt, maar er geen EGNOS ontvangst is, is er geen verslechtering. En als je geen x-type hebt, is er ook geen verslechtering. Geen verbetering ook trouwens. of er D' tjes in stonden heb ik eigenlijk niet opgelet,ik heb wel de X versie dus ik zal er eens opgaan letten,wel flink balen eigenlijk,een afwijking van 7x is natuurlijk niet goed...enig idee of er nog wat aan verbeterd wordt?
Lex Geplaatst 11 december 2007 Geplaatst 11 december 2007 Of er verbeteringen aan zitten te komen wet ik niet. Hier kun je een voorbeeld zien, waar EGNOS gedurende een gedeelte van de tijd aktief was.
Aanbevolen berichten