Spring naar bijdragen
  • 0

labels voor waypoints

Vraag

Geplaatst
:rolleyes: Ik ben een nieuwe gebruiker en laat Mapsource de naam/omschrijving van de waypoints zelf kiezen vanuit tope NL en topo D. Dat levert soms lange namen op van in de buurt liggende objecten. Op mijn Garmin 60CsX betekent dat soms dat ik de route niet meer zie en mijn halve scherm vol staat met waypoint-namen (bv. in een bocht, met veel gemaakte route-waypoints). Hoe krijg ik die omschrijvingen weg ? Alleen het vierkantje dat het waypoint aangeeft vind ik wel genoeg !

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik kan me niet voorstellen dat je dat niet in de handleiding zou kunnen terugvinden...

Volgens mij zoek je dit: zet je GPS aan, blader naar de map-page en druk op menu. Daar vind je SETUP MAP waar je een soort tabblad vindt met een grote T. Daar kan je text-size instellen in vier stappen: None, small, medium en large en dat voor verschillende categorieen van zaken die weergegeven kunnen worden. Bijvoorbeeld User waypoints, ik denk dat dat is wat je bedoelt?

Succes!

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Misschien dat ik je vraag niet helemaal snap maar volgens mij zijn er twee mogelijkheden. In mapsource zelf kun je de wappoints editen, even dubbelklikken. Maar wat ook kan is onder in het edit scherm de weergave aanpassen. De keuze's zijn symbool, naam en symbool met naam. In jouw geval denk ik dat je keuze symbool moet zijn. Ik hoop dat dit de vraag was en hiermede beantwoord is.

bewerkt door langzaam
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Nee Langzaam, je hebt de vraag inderdaad niet goed begrepen.

De door jou aangegeven methode heeft alleen invloed op de weergave in MapSource zelf.

Fba heeft het expliciet over de weergave op zijn 60CSx.

Flatfishers antwoord lijkt me juist, maar alleen voorzover het losse waypoints betreft.

Fba heeft het over routes die afgedekt worden door namen. Ik denk dat hij de kaart van de route bekijkt op zijn 60CSx.

Dan worden inderdaad lange namen getoond van tussenpunten van een route. Maar tijdens het normale gebruik, op de gewone kaart dus, krijg je die tussenpunten zonder namen te zien.

Die kaart van de route schuift niet mee met je positie; die moet je dus niet gebruiken, dat is alleen voor een overzicht van de route.

bewerkt door Lex
  • 0
Geplaatst

Daar ben ik weer, de vragensteller. Bedankt allemaal voor jullie tips, maar het échte antwoord zit er toch nog niet bij. Dat komt ook door mij. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat de door mij genoemde punten (inderdaad, zgn. "hoekpunten" bij het maken van een route) eigenlijk 'via-punten' worden genoemd. Volgens mij is het nog steeds zo dat Mapsource hier zelf namen voor verzint, en dat ik die op mijn GPS terugzie. Dát wik ik dus weghebben, en de logische oplossingen zoals door jullie genoemd (text-size van waypoints verkleinen) helpt niet. Bovendien wil ik het natuurlijk in één klap oplossen voor alle "points" (hoe je ze ook noemt, via-points, waypoints).

Misschien moetb ik de vraag anders stellen: hoe pak ik dit vanaf het begin aan als ik op mijn p.c. een route maak door "rechte lijntjes op de kaart aan te klikken", en de route (al of niet met via- of waypoints) naar mijn GPS over te zetten.

Jullie zien, ik ben een domme beginneling, maar leer graag, hoor !

• 0
Geplaatst

Fba, zie je die lange namen op de gewone kaart, de kaart die meebeweegt met je positie?

Ik vraag dit omdat ik die namen in deze kaart niet zie, wel in de kaart die je kiest vanuit het routescherm.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...