Donjossie Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Hallo allemaal, Ik weet het, hier is al veel over geschreven, maar toch.... Het lukt dus niet om de Etrex H te koppelen aan de pc. Ik heb 2 pc"s PC 1 win xp pro sp2 met seriele poorten PC 2 win xp pro sp3 zonder seriele poorten maar met usb naar serieel converter, met de software ook geinstalleerd De usb naar serieel is een logilink AU0002B, en de software is de laatste nieuwe, versie 2.0.2.8 Installeer ik 2.0.2.0 dan herstart mijn pc gewoon als ik probeer te connecten. De etrex staat op het garmin protocol, dus dat is het niet.... Op de seriele kabel staat "Etrex eMap PC (EPC)" Ik heb de garmin met kabel in 1 gekocht, paar dagen terug bij Futurumshop zie link: http://www.futurumshop.nl/garmin_etrex_h_gps.whtml Ik heb de kabel zitten nameten, en volgens mij zijn er maar 3 draden doorverbonden, wat toch oke kan zijn , zie url http://www.pfranc.com/projects/g45contr/emap/diy/index.htm Ik heb geen idee meer wat te doen, heb zitten installleren, dan weer eraf, systeemherstel, terug install. andere drivers van sweex en garmin geprobeerd, lukt niet..... Op geen van beide pc's krijg ik dat dus aan het werk. Ik gebruik webupdate van garmin en easygps.... pffff...... iemand enig idee??? logilink niet goed??? Als je op het net gaat lezen zijn het de beste drivers voor usb>serieel... Misschien heeft iemand wel een idee, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt Jossie
Team Firefox Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 logilink niet goed?? Inderdaad hoofdverdachte nummer 1 Je zou nog kunnen proberen om de andere USB-poorten van je PC te gebruiken. Wellicht heb je geluk en werkt het dan wel, anders wordt het geheid een andere converter, heeft Eminent die niet? Ik heb goede ervaringen met dat merk i.c.m. XP, nooit problemen met USB-aansluitingen, terwijl andere merken (voornamelijk Sweex) het regelmatig af laten weten.
berenboot6 Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Precies hetzelfde probleem gehad en ook gekocht bij de futurumshop. Was het zo zat heb de hele boel retour gezonden en een etrex hc venture gekocht. Deze was namelijk gelijk geschikt voor de usb poort. Dit model bevalt goed. Eerste toestel na terugzending gewoon geld retour gekregen. Bij ons lag het wel degelijk aan de serieele kabel. Bij doormeting werkte het wel maar bij aansluiting op de pc deed hij het gewoon niet. Ja 1 keer hebben we 3 stippen op het scherm gezien en dat gaf de doorslag weg met dat ding. Futurum shop gaf in een antwoord aan dat het volgens garmin aan de kabel kon liggen maar dat we dan een andere kabel moesten proberen. Daar zijn we dus niet aan begonnen met een aparaat wat 3 dagen in huis is. Hup gewoon retour en een iets modernere aanschaffen.
Donjossie Geplaatst 14 mei 2009 Auteur Geplaatst 14 mei 2009 Hai, bedankt voor de snelle antwoorden. Ik heb alle usb poorten geprobeerd, noppes dus.... En kan het ook aan kabel zelf liggen? dat word dure grap dan vrees ik Dan ga je je toch afvragen waarom ze nog steeds dingen maken die seriele poorten nodig hebben..... Geen idee wat ik nu moet, wilde zondag voor het eerst te gaan geocachen
Team Firefox Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Dan ga je je toch afvragen waarom ze nog steeds dingen maken die seriele poorten nodig hebben..... Dat op zich is nog niet zo'n probleem, zolang het serieel naar serieel is, maar wel zodra er een overgang gemaakt moet worden van RS232 naar USB of andersom gaat het vaak fout: http://www.lammertbies.nl/comm/info/nl_RS-232-usb.html
Donjossie Geplaatst 14 mei 2009 Auteur Geplaatst 14 mei 2009 Ja, maar serieel naar serieel met PC1 lukt dus ook niet....
Team Firefox Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Ja, maar serieel naar serieel met PC1 lukt dus ook niet.... Bizar, dan zou je een 'death on arrival' kabeltje hebben. Heb je al geprobeerd de juiste COM-poort in te stellen, dus COM 1, 2, 3 of 4? Meestal is het COM 1 of COM 2.
Donjossie Geplaatst 14 mei 2009 Auteur Geplaatst 14 mei 2009 Ja, ik heb daar alleen com 1 en 2 op, Heb zelfs baudrate (zeg ik dit goed?) op 4800 gezet, maar neen hoor, gps word niet herkend.... en webupdate speurt com1 t/m 8 af als ik me niet vergis Moet echt gaan geloven dat ik beter een andere haal, en deze terug inlever.... En heb ook geen idee welke dan beter is , de eTrex Venture HC of GPS 60. Prijzen zijn ongever gelijk. Toch zou ik liever deze gps aan het werken krijgen. Maar ik ben geen leek op PC gebied, maar dit lukt me dus niet. Dus of kabel , of usb>serieel niet goed, geen idee welke van de 2, maar heb geen andere om te proberen Is echt om mismoedig te worden.... vreemd wel dat dit helemaal niet lukt......
Team Firefox Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 vreemd wel dat dit helemaal niet lukt...... Wellicht heb je hier nog iets aan: http://users.tpg.com.au/benj2005/gps/etrexFAQ.htm#nocomm
Donjossie Geplaatst 14 mei 2009 Auteur Geplaatst 14 mei 2009 Daar ga ik morgen eens naar kijken, bedankt Alvast bedankt allemaal voor jullie reacties Groetjes Jossie
jvdbroek Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Geen idee wat ik nu moet, wilde zondag voor het eerst te gaan geocachen Ik zou me niet laten tegenhouden. Je kunt prima geocachen met een Etrex zonder communicatie met de PC. Het betekent alleen dat je zelf de coordinaten van je punten moet invoeren. Print gewoon de cache-pagina uit en voer zelf de punten in. Er zijn nog genoeg mensen die op deze manier geocachen. Wat ik hieruit een beetje begrijp is dat je aan het proberen bent om de cache-coordinaten vanuit je PC naar je GPS te sturen. Laat dat voorlopig even zitten. Zorg eerst dat je in je GPS een aantal Waypoints en/of tracks hebt en probeer die dan vanuit je GPS naar je pakket te halen. Begin met je PC met je seriële poorten. Dat werkt nl. gemakkelijker. Sluit je GPS aan op een seriële poort en stel deze in bij EasyGPS (of OziExplorer). Haal dan de track die je gelopen hebt (of de waypoints die je hebt aangemaakt) over naar je pakket. Ik heb zelf de communicatie-snelheid ingesteld op 9600 baud. Als je dan hebt vastgesteld of je wel of geen communicatie hebt met je GPS kun je verder zoeken. Let op bij je USB->serieel converter. Voor iedere USB-poort wordt er nl. een andere virtuele COM-poort gemaakt. En je moet de juiste COM-poort instellen, anders kan je pakket niet communiceren met je GPS. Voorbeeld: Als je 2 USB-poorten boven elkaar hebt heeft de bovenste bv de virtuele poort COM5 en de onderste COM6. Gebruik je de onderste dan moet je COM6 instellen in EasyGPS. Stop je de volgende keer je USB-kabel in de bovenste USB-poort, dan moet je de instelling in EasyGPS wijzigen naar COM5. Succes met geocachen zondag.
Donjossie Geplaatst 15 mei 2009 Auteur Geplaatst 15 mei 2009 vreemd wel dat dit helemaal niet lukt...... Wellicht heb je hier nog iets aan: http://users.tpg.com.au/benj2005/gps/etrexFAQ.htm#nocomm Dus ook niet. Ik heb beiden geprobeerd, maar het lukt totaal niet op garmin te verbinden met PC... Ik heb iedere usb poort geprobeerd, iedere com poort op PC1, noppes.... Pfff wat een boeltje. En het zou leuk moeten zijn.... geen idee meer wat te doen nu, behalve hele zooi omruilen dus....
Team Firefox Geplaatst 15 mei 2009 Geplaatst 15 mei 2009 Pfff wat een boeltje. En het zou leuk moeten zijn.... Ach als je je geluk moet gaan ophangen aan het niet handmatig hoeven intikken van waypoints, gaat ook wel wat te ver. Sinds 30 oktober 2004 klop ik ze eigenlijk altijd handmatig in, misschien heb ik ze ooit één keer met het kabeltje ingeladen
Donjossie Geplaatst 15 mei 2009 Auteur Geplaatst 15 mei 2009 Pfff wat een boeltje. En het zou leuk moeten zijn.... Ach als je je geluk moet gaan ophangen aan het niet handmatig hoeven intikken van waypoints, gaat ook wel wat te ver. Sinds 30 oktober 2004 klop ik ze eigenlijk altijd handmatig in, misschien heb ik ze ooit één keer met het kabeltje ingeladen Ik wil nu niet zeggen dat ik er doodongelukkig door ben, maar vind het niet leuk als dingen niet doen wat ze normaal horen te doen. en dan praat ik niet eens over de zinloze tijdverspilling door steeds weer maar proberen te connecten... En het leek me wel leuk om vooraf de waypoints in te laden....
Donjossie Geplaatst 15 mei 2009 Auteur Geplaatst 15 mei 2009 Precies hetzelfde probleem gehad en ook gekocht bij de futurumshop.Was het zo zat heb de hele boel retour gezonden en een etrex hc venture gekocht. Deze was namelijk gelijk geschikt voor de usb poort. Dit model bevalt goed. Ja, dat heb ik dus ook beslist, en heb een Garmin eTrex Legend HCx besteld. De andere gaat retour terug op de post Als je de 'Garmin kabels' bij de etrex H zou bijkopen (de usb >serieel en de serieel >gps), koop je al voor 110 euro aan kabels alleen en dan zit ik lang over het bedrag van de eTrex Legend HCx Dus dit mag van mij op slot Bedankt allen voor de reacties Groetjes Jossie
Aanbevolen berichten