Spring naar bijdragen
  • 0

Detailkaart verdwijnt

Vraag

Geplaatst

Hallo ben een nieuwkomer in Ozi CE; heb alle forumdraden bekeken maar volgens mij zit deze er niet bij:

Als ik in Ozi CE over de detailkaart scroll krijg ik op mijn huis precies de goede coordinaat, dus de calibratie klopt. Als ik de GPS inschakel krijg ik ook de goede coordinaat, dus de kaartdatum klopt (WGS84). Toch verdwijnt een halve seconde na dat moment het kaartbeeld en krijg ik een witte kaart met daarop alleen de rode pijl. Is er soms een andere, witte kaart die over mijn detailkaart heen wordt gezet? In de MAPS van \Oziexplorer staat alleen de OZF2 kaart en het bijbehorende MAP-bestand. Ik snap er niets van????

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Heb je het pad naar de dir van je kaart/map bestand wel goed staan?, probeer eens als je de witte kaart in beeld hebt( dat geeft ozi als hij geen kaart van het coordinaat kan vinden) open recent maps, en dan je kaartje..

Suc6

Putput2

• 0
Geplaatst

Bedankt voor je snelle reactie putput, volgens mij staat dat goed. Als ik Ozi opstart geef ik MAPS>open recent map>mijn detailkaart. Ik zie dan de juiste kaart, en door te scrollen komen de goede coordinaten langs, ook die waar ik mij bevind. Alleen als ik GPS inschakel krijg ik een fix op diezelfde coordinaat, en verdwijnt na een halve seconde het kaartbeeld.

Kan het zijn dat in de MAP-file een verwijzing naar het pad staat?

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Bedankt voor je snelle reactie putput, volgens mij staat dat goed. Als ik Ozi opstart geef ik MAPS>open recent map>mijn detailkaart. Ik zie dan de juiste kaart, en door te scrollen komen de goede coordinaten langs, ook die waar ik mij bevind. Alleen als ik GPS inschakel krijg ik een fix op diezelfde coordinaat, en verdwijnt na een halve seconde het kaartbeeld.

Kan het zijn dat in de MAP-file een verwijzing naar het pad staat?

Heb je ook in de volgende configuratiemenu's alles goed ingesteld?

"File --> Configuration --> Map & Data Files" --> de lokatie van je *.map-files

"File --> Configuration --> Map Image Files" --> de lokatie van je kaarten zelf (*.ozf2, *.gif, *.gif oid)

Als je de lokatie van je kaarten bij "Map Image Files" goed instelt hoef je in je map-files zelf niets meer te veranderen, naar de lokatie die daarin gespecificeerd staat wordt dan niet meer gekeken door OziCE.

Je kunt ook even hier kijken of je iets kunt vinden: http://www.oziexplorer3.com/ozice/help/ozice_d_help.html

bewerkt door Mr.Chaos
  • 0
Geplaatst

Ook bedankt mr. Chaos (vanaf nu sir Chaos?). Ik ga die link bekijken, hoewel ik inmiddels twee fouten heb verbeterd, waarvan er 1 echt erg was: bij het calibreren heb ik bij de coordinaat W niet veranderd in E......

Maar ook in de MAP-file stond op de derde regel nog steeds het pad naar mijn harde schijf (D:)... Dat is toch vreemd, omdat je alleen kan calibreren in Ozi PC. Of wordt die derde regel door Ozi CE niet gebruikt?

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Gewoon Mr.Chaos is ok! :huh:

Die verkeerde kalibratie zou het probleem wel eens op kunnen lossen, het lijkt me namelijk wel essentieel dat je aan de goede kant van de 0-meridiaan staat!!

Die derde regel hoef je niet speciaal goed in te stellen als je tenminste in de twee menu's die ik net noemde alles goed instelt. Dit zegt de OziCE-help-file erover:

How a Map Image is Searched For

OziExplorerCE searches for map images in this order.

The map image name is read from the .map file and the path and file extension removed.

The .ozf2 extension is added to the file name.

The Image File Path 1 is searched for the name.

If not found Image File path 2 is searched.

If not found

The path where the .map file was loaded from is searched.

If not found then the name of the map file name is used for the image name and the above process repeated.

If all this searching fails the message "Image File not Found" will be displayed.

bewerkt door Mr.Chaos
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...