tehaka Geplaatst 10 juni 2007 Geplaatst 10 juni 2007 Heb enige tijd geleden een nieuwe Garmin 60 CSx aangeschaft. Het is volgens degene van wie ik het gekocht heb, door hem aangeschaft in noord-Ierland. Het toestel bevalt prima. Zit echter met één probleem. Volgens de opgave op de doos die bij het toestel zit, zou er een basemap op moeten zitten. Dit moet volgens mij zijn een map van Europa met daarop de hoofdwegen en belangrijke steden. Het lukt mij niet om deze map zichtbaar in beeld te krijgen. Ofwel hij zit er niet op of ik doe iets verkeerd. Als ik van CN 9 inzoom geeft hij op een gegeven moment "no map' en verder geen kaart. Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn. Zit er inderdaad geen basemap op en is die op de een of andere manier te downloaden of is er iets anders aan de hand.
Lex Geplaatst 10 juni 2007 Geplaatst 10 juni 2007 Ten eerste: bedoel je echt inzoomen? Uitzoomen (= groter gebied tonen) klinkt namelijk logischer. Als je uitzoomt wordt op een goed moment de basiskaart getoond. Die kun je niet verwijderen, maar wel uitschakelen. Inschakelen: op de kaart MENU/Instellen kaart/Informatietab (i in cirkel)/MENU/Toon allen Het kan ook zijn dat je de amerikaanse uitvoering hebt. Dan zou je echter wel landsgrenzen moeten zien in Europa.
tehaka Geplaatst 11 juni 2007 Auteur Geplaatst 11 juni 2007 Ten eerste: bedoel je echt inzoomen? Uitzoomen (= groter gebied tonen) klinkt namelijk logischer. Als je uitzoomt wordt op een goed moment de basiskaart getoond. Die kun je niet verwijderen, maar wel uitschakelen. Inschakelen: op de kaart MENU/Instellen kaart/Informatietab (i in cirkel)/MENU/Toon allen Het kan ook zijn dat je de amerikaanse uitvoering hebt. Dan zou je echter wel landsgrenzen moeten zien in Europa. Ik heb de kaarten ingeschakeld zoals jij hebt aangegeven. Ik zie inderdaad landsgrenzen, er worden (in het Engels) landennamen en namen van een aantal grote steden in Europa gegeven. Er zijn echter geen wegen zichtbaar. Betekent dit dat ik te maken heb met een Amerikaanse versie? Bij het uit- en inzoomen met de knop OUT en IN zie ik de ene keer linksonder in beeld staan basiskaart (tot 5 km), de andere keer overzoom (vanaf 300 km). Bij verder inzoomen geeft hij vanaf 3 km mapsource en toont dan CN9. Is dit normaal of mankeert er wat aan het toestel? Ik begrijp ook niet hoe het interne geheugen van het toestel werkt in combinatie met de microSD card. Ik heb twee cards van 1gig elk. Op de ene heb ik heel Europa staan van CN9 en op de andere TOPO Nederland. Als ik de CN9 card er in doe, zie ik bij het groot uitzoomen dat slechts globaal de BENELUX in hokjes wordt weergegeven en de rest van Europa niet. (Het zijn de hokjes die je moet aanklikken om ze te kunnen laden.) Als ik buiten dit gebied ga, geeft hij niets meer weer van CN9 alsof dit deel van de kaart niet geladen is en niet op de microcard staat. Als ik de card controleer met Mapsource geeft hij wel heel Europa. Betekent dit dat het interne geheugen vol is en heeft het andere oorzaken. Kun jij of iemand anders mij enig licht in de duisternis geven.
Lex Geplaatst 11 juni 2007 Geplaatst 11 juni 2007 (bewerkt) Je hebt de amerikaanse uitvoering. Zoom maar eens in in Amerika, dan zie je meer details. Als je inzoomt op een gebied waarvoor je een detailkaart hebt krijg je MapSource, als je geen detailkaart hebt overzoom, want je zoomt verder in dan waarvoor de kaart bedoeld is. Het lijkt er op dat alleen de Beneluxkaarten op het SD-geheugen staan. Selecteer eens een groter gebied, en verstuur die kaarten (kan uren duren). Op 1 GB kun je een veel groter gebied kwijt. 11 juni 2007 bewerkt door Lex
de Roode Lantaarn Geplaatst 11 juni 2007 Geplaatst 11 juni 2007 Je hebt de amerikaanse uitvoering. Zoom maar eens in in Amerika, dan zie je meer details.Als je inzoomt op een gebied waarvoor je een detailkaart hebt krijg je MapSource, als je geen detailkaart hebt overzoom, want je zoomt verder in dan waarvoor de kaart bedoeld is. Het lijkt er op dat alleen de Beneluxkaarten op het SD-geheugen staan. Selecteer eens een groter gebied, en verstuur die kaarten (kan uren duren). Op 1 GB kun je een veel groter gebied kwijt. Je hebt de amerikaanse uitvoering. Zoom maar eens in in Amerika, dan zie je meer details. Als je inzoomt op een gebied waarvoor je een detailkaart hebt krijg je MapSource, als je geen detailkaart hebt overzoom, want je zoomt verder in dan waarvoor de kaart bedoeld is. Het lijkt er op dat alleen de Beneluxkaarten op het SD-geheugen staan. Selecteer eens een groter gebied, en verstuur die kaarten (kan uren duren). Op 1 GB kun je een veel groter gebied kwijt. Omdat hij twee kaartjes heeft van 1 Gb hoef je nog niet twee keer hetzelfde verhaal te zeggen.
tehaka Geplaatst 11 juni 2007 Auteur Geplaatst 11 juni 2007 Je hebt de amerikaanse uitvoering. Zoom maar eens in in Amerika, dan zie je meer details. Als je inzoomt op een gebied waarvoor je een detailkaart hebt krijg je MapSource, als je geen detailkaart hebt overzoom, want je zoomt verder in dan waarvoor de kaart bedoeld is. Het lijkt er op dat alleen de Beneluxkaarten op het SD-geheugen staan. Selecteer eens een groter gebied, en verstuur die kaarten (kan uren duren). Op 1 GB kun je een veel groter gebied kwijt. Je hebt de amerikaanse uitvoering. Zoom maar eens in in Amerika, dan zie je meer details. Als je inzoomt op een gebied waarvoor je een detailkaart hebt krijg je MapSource, als je geen detailkaart hebt overzoom, want je zoomt verder in dan waarvoor de kaart bedoeld is. Het lijkt er op dat alleen de Beneluxkaarten op het SD-geheugen staan. Selecteer eens een groter gebied, en verstuur die kaarten (kan uren duren). Op 1 GB kun je een veel groter gebied kwijt. Omdat hij twee kaartjes heeft van 1 Gb hoef je nog niet twee keer hetzelfde verhaal te zeggen. Beter twee keer hetzelfde dan helemaal geen bericht!!! Ik blijk inderdaad de Amerikaanse uitvoering te hebben. Het toestel is dus iets minder compleet dan de Nederlandse uitvoering. Omdat de aanschafprijs aanmerkelijk lager was dan hier, is dit probleem te overzien. Ik heb de kaart van Europa opnieuw op de microSD card geladen en dat werkt nu ook perfect. Bedankt voor de hulp en de uitleg.
Lex Geplaatst 11 juni 2007 Geplaatst 11 juni 2007 Omdat hij twee kaartjes heeft van 1 Gb hoef je nog niet twee keer hetzelfde verhaal te zeggen. Je hebt gelijk. Er heeft kennelijk iets gehaperd waardoor het bericht 2x verzonden is. En twee berichten direct onder elkaar worden samengevoegd. Maar je maakt het natuurlijk wel dubbel zo erg door mijn bericht in zijn geheel te citeren! Nogmaals ruimte verspild dus.
tehaka Geplaatst 12 juni 2007 Auteur Geplaatst 12 juni 2007 Omdat hij twee kaartjes heeft van 1 Gb hoef je nog niet twee keer hetzelfde verhaal te zeggen. Je hebt gelijk. Er heeft kennelijk iets gehaperd waardoor het bericht 2x verzonden is. En twee berichten direct onder elkaar worden samengevoegd. Maar je maakt het natuurlijk wel dubbel zo erg door mijn bericht in zijn geheel te citeren! Nogmaals ruimte verspild dus. Ik heb na een beetje googelen een site gevonden en wel www.geodude.nl waarvan de Europese basemap gratis te downloaden is. Volgens mij wordt het programma ook nogdoor Garmin ondersteund. Ik heb de basemap daarna ingelezen met mapsource en samen met CN9 op de micro SD card gezet. Alles blijkt perfect te werken. Een basiskaart waar ook hoofdwegen op staan is toch wel gemakkelijk. Het toestel doet nu niet meer onder voor een dat in Nederland in de winkel is gekocht.
Aanbevolen berichten