Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een vraagje.

Heb een paar weken geleden een magellan explorist 500 aangeschaft, bevalt prima.

Ben alleen even gaan stoeien met de instellingen van de Coördinaten en de Kaartdatum,

want hij heeft toch wel een behoorlijke afwijking.

Nu weet ik niet meer waar deze op stonden of waar ze op moeten staan.

Misschien kunnen jullie me helpen? :):D

Ik wacht het geduldig af.

Geplaatst

Voor geocachen: WGS84 en h ddd mm.mmm = lat/lon degrees minutes (ik weet niet wat het toestel aangeeft).

Geplaatst (bewerkt)
Voor geocachen: WGS84 en h ddd mm.mmm = lat/lon degrees minutes (ik weet niet wat het toestel aangeeft).

lat/lon geeft drie waarde's aan n.l.

DEG/MIN.MMM

DEG/MIN/SEC

DEG.DDDDD

Welke van de drie??

bewerkt door H@ria
Geplaatst

met een goede instelling moet de afwijking in het open veld minimaal zijn. Vreemd.

De mijne (explorist 100) heeft 1 meter tot twee meter onder normale omstandigheden. (check ik regelmatig met een waypoint in m'n eigen tuin)

Geplaatst

Ik heb ook een behoorlijke afwijking gehad mijn mijn Explorist (210). Twee aanwijzingen hebben mij toen geholpen:

1. Kiezen voor de instelling Ware Noorden (zou eigenlijk maar een marginale verbetering mogen opleveren)

2. Simpelweg de tijdinstelling controleren! Zorg dat datum en tijd goed staan, anders krijg je echt een enorme afwijking.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij is dit een advies voor 1 april. :yes:

Als er een fix is, is de (GPS)tijd in het toestel correct. Het enige wat je daaraan bij kunt stellen is de tijdzone, en die wordt echt niet gebruikt bij de positiebepaling.

Ware noorden heeft alleen betrekking op richtingen, niet op posities.

Mocht er toch een verschil zijn, dan is dat een bug die alleen voor dat toesteltype geldt, en zeker niet algemeen.

bewerkt door Lex
Geplaatst
DEG/MIN.MMM

Bedankt voor de moeite.

Nu de instellingen goed staan, is de afwijking minimaal.

Nogmaals allemaal bedankt.... :yes::yes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...