Fonk & Ka Geplaatst 19 oktober 2006 Geplaatst 19 oktober 2006 Ben al een tijdje bezig om mijn usb converter aan de praat te krijgen. Heb zo onderhand het hele internet al afgestruind, maar kan het echt niet vinden. De COMpoort heb ik inmiddels veranderd, maar krijg nu weer een andere melding: "fout bij communiceren naar GPS" Maar ik zou echt niet kunnen verzinnen wat ik nu weer fout doe.... ik wordt er een beetje moe van Wie kan mij hierbij helpen??? ps. mijn gps staat wel gewoon aan hoor...
Reinoud Geplaatst 19 oktober 2006 Geplaatst 19 oktober 2006 Ben al een tijdje bezig om mijn usb converter aan de praat te krijgen. Heb zo onderhand het hele internet al afgestruind, maar kan het echt niet vinden. De COMpoort heb ik inmiddels veranderd, maar krijg nu weer een andere melding: "fout bij communiceren naar GPS" Maar ik zou echt niet kunnen verzinnen wat ik nu weer fout doe.... ik wordt er een beetje moe van Wie kan mij hierbij helpen??? ps. mijn gps staat wel gewoon aan hoor... Kan ook je usb<->com poort converter zijn. Ik heb vaak problemen gehad met Targus. Daarvan werken sommige niet, en sommige wel. Heb je al een pc met echte com poort geprobeerd?
Fonk & Ka Geplaatst 19 oktober 2006 Auteur Geplaatst 19 oktober 2006 bedoel je of ik het al geprobeerd heb zonder die converter, want dat deed ik wel altijd met mijn oude laptop. Helaas heb ik nu geen seriele poort meer... Ik weet trouwens niet eens welk merk dit is. Alleen dat ik er een PL-2303 USB Serial driver voor moest installeren. Heb een Etrex venture. ik kan ook nergens in mijn apparaatbeheer die 'virtuele compoort' vinden. Dus heb moeten gokken welke poort hij staat ingesteld.
Reinoud Geplaatst 19 oktober 2006 Geplaatst 19 oktober 2006 bedoel je of ik het al geprobeerd heb zonder die converter, want dat deed ik wel altijd met mijn oude laptop. Helaas heb ik nu geen seriele poort meer... Ik weet trouwens niet eens welk merk dit is. Alleen dat ik er een PL-2303 USB Serial driver voor moest installeren. Heb een Etrex venture. ik kan ook nergens in mijn apparaatbeheer die 'virtuele compoort' vinden. Dus heb moeten gokken welke poort hij staat ingesteld. Ik heb ook wel gehad dat nadat ik de compoort uit de usb trok en dan weer terugstak deze het pas deed. In ieder geval moet de compoort bij de andere compoorten staan in apparaatbeheer, anders werkt het zeker niet. Ik merkte ook dat als ik de compoort al had aangesloten, en daarna in de usb poort stak het niet wilde werken. Probeer eens het volgende: laptop aan, helemaal opgestart, dan com poort (zonder gps er aan) in usb steken, checken of deze herkend wordt, daarna gps aansluiten.
Fonk & Ka Geplaatst 19 oktober 2006 Auteur Geplaatst 19 oktober 2006 Hmm dat werkte ook al niet. Maar ik zie trouwens in heel me apparaatbeheer geen enkele com-poort staan
geodukkie Geplaatst 27 oktober 2006 Geplaatst 27 oktober 2006 Bij het aansluiten van mijn Sweex usb-serieel converter werd in eerste instantie ook geen compoort door de Etrex Legend herkend. In ieder geval moet je geen hub gebruiken en alle usb aansluitingen op je computer proberen of het werkt. In mijn geval is er bij mijn laptop maar 1 usb aansluiting waarop de converter prima werkt. Misschien iets om ook te proberen.
Reinoud Geplaatst 27 oktober 2006 Geplaatst 27 oktober 2006 Hmm dat werkte ook al niet. Maar ik zie trouwens in heel me apparaatbeheer geen enkele com-poort staan Misschien een stomme vraag, maar heb je de drivers al geinstalleerd? Reageert de computer wel als je de com poort in de usb connector steekt?
mayen Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Ik weet niet of je probleem al opgelost is, maar hier nog ff een tipje: Ik kreeg bij mijn, op eBay aangeschafte, USB-RS232 kabel een driver cd'tje. Werkt bij mij perfect met m'nEtrex Legend, lijkt me dat ie het dan ook moet doen met de Venture. Het installatiebestandje kun je hier downloaden. Succes
Aanbevolen berichten