de Roode Lantaarn Geplaatst 15 augustus 2006 Geplaatst 15 augustus 2006 Vanavond 'even' een andere basemap in de magellan zetten. Op 95% gaf hij er de brui aan. Timeout fout. Na, ach dan doen we het nog een keer toch. Niks nada noppes. Als ik nu de GPS aanzet komt er heel kort het thales logo op gevolgt door een scherm met grote letters: "Toestel bevat momenteel geen kaart. Initialiseer kaart laden". Helaas geen verbinding meer met PC. Ook niet na hernieuwd opstarten. De Magellan is niet dood maar ligt nu in coma. Geen enkele toets werkt meer. Zelfs het uitzetten geeft een probleem zodat het simpel weg batterij eruit batterij erin is. Wie weet raad. (nog 4 dagen voor de vakantie ) Ger@ld
Team Firefox Geplaatst 16 augustus 2006 Geplaatst 16 augustus 2006 Wie weet raad. (nog 4 dagen voor de vakantie ) Ger@ld CRTL+ALT+DEL wil nog wel eens helpen Maar zonder dollen, ik zou het niet weten. Nog niet meegemaakt met de Sportrak. Je kan even een mailtje sturen naar Holland Nautic: helpdesk@hollandnautic.nl. Ze reageren vrij snel!
sloppie Geplaatst 16 augustus 2006 Geplaatst 16 augustus 2006 (bewerkt) Ik heb dat ook eens gehad een tijd geleden. Ik heb toen met de verborgen codes de map verwijderd. Ik kan me herinneren dat ik in het map menu terecht kwam. Daar kon ik de bewuste map kiezen en verwijderen. Hij blijft namelijk bij het opstarten in de niet compleet geladen map hangen. Dat was bij mij het geval. Hij was ook dood, maar je kunt hem wel aan zetten met de knop. De gegevens van die verborgen codes volgen hieronder: Below, I have added the hidden menu functions for a Sportrak Map. I found these thru trial and error, while using the above text as a guide. The following information was not supplied by Magellan. BOOT KEYS (UNIT OFF) KEYS TO PRESS EXIT KEYS GOTO+ZOOM OUT+ZOOM IN FORCE OFF -------- NAV+MENU+PWR SOFT UPLOAD MODE ACTIVE FORCE OFF HIDDEN MENU ACCESS (UNIT ON) UNIT ON , MENU -> <- -> <- ,SELECT MENU NUMBER THEN ENTER MENU NO EXIT KEYS 00 SOFT VERSION ESC or ENT 01 SAT LIST ESC or MENU 02 SAT DATA ESC 03 WAAS ESC ESC or MENU 06 CURSOR LIST?? ESC 07 3D FIX ALT?? ESC 10 UNIT OFF -- 30 CLEAR MEMORY ESC 31 CLEAR XO PARAMETERS ESC ESC or SELECTION+ENT WARNING!! 32 CLEAR ALL MEMORY ESC ESC or SELECTION+ENT WARNING!! 38 LANGUAGE SELECT ESC or SELECTION+ENT 39 SET CUSTOM LANGUAGE WARNING!! DO NOT CHANGE THIS OPTION!! WARNING!! 70 ???? *SEE BELOW WAIT, AND MENU SCREEN WILL REAPPEAR WARNING!! 71 CREATE WAYPOINTS FOR TESTING ESC 79 MAKE UNIT NOT FUNCTION ESC WARNING!! 80 ???? *SEE BELOW REMOVE BATTERIES WARNING!! 82 COMPENSATION OFFSET ESC 90 XO OFFSET/A-D READING ESC WARNING!! 92 MAP SELECT ESC 93 CONVERT BASEMAP NAME ESC WARNING!! 94 ???? *SEE BELOW WAIT, AND MENU SCREEN WILL REAPPEAR WARNING!! 95 RESET SERIAL FLASH ESC WARNING!! 96 ???? *SEE BELOW WAIT, AND MENU SCREEN WILL REAPPEAR WARNING!! 97 CLEAR SECOND SMC MAP ESC 98 MAP UPLOAD - BASE/DETAIL/FLASH ESC 99 SOFTWARE UPLOAD MODE ACTIVE FORCE OFF * I ASSUME THESE 4 FUNCTIONS ARE COMPARABLE TO THESE FUNCTIONS WHICH ARE USED IN THE MAP 330. WHEN SELECTING THESE NUMBERS, NO TEXT APPEARS, AND THE FUNCTION ACTIVATES. THERE SEEMS TO BE NO WAY TO KNOW WHICH FUNCTION NUMBER IS FOR WHICH FUNCTION. MAP 330 FUNCTION #'S: 21,22,24 SPORTRAK FUNCTION #'S: 70,80,94,96 FUNCTIONS: SENSOR DEGAUSS ESC CLEAR SENSOR CALIBRATION ESC WARNING!! CLEAR BAROMETER HISTORY ESC WARNING!! Ze komen van het sportrak forum. Ik weet niet of er nog meer zijn, maar die vind ik zo niet direct terug anders ff googlen Succes en groet, Sloppie 16 augustus 2006 bewerkt door sloppie
sloppie Geplaatst 16 augustus 2006 Geplaatst 16 augustus 2006 (bewerkt) Probeer anders even via de hidden menu's een andere map te selecteren. Dan blijft de alles verder in tact als je bang bent iets te veel weg te gooien. OK je mist volgens mij nog hoe je moet aanschakelen naar de hidden menus: NAV en GOTO ingedrukt houden en dan powerknop indrukken. Als het goed is vraagt hij nu om een screennumber, die kan je met je rocker instellen. Succes 16 augustus 2006 bewerkt door sloppie
de Roode Lantaarn Geplaatst 16 augustus 2006 Auteur Geplaatst 16 augustus 2006 Sloppie 1000x dank. Het werkt weer. De verborgen menu's had ik al eens ontdekt, alleen 01 02 en 03. 03 had ik gebruikt om WAAS uit te zetten. De andere kende ik dus niet en zijn me zeer goed van pas gekomen. Een optie om op deze manier een andere map te kiezen was er niet aangezien er helemaal geen map (althans een complete) meer aanwezig was. Ik heb dan ook 32 gebruikt. Een wel heel resolute maar doeltreffende oplossing. Alles kwijt (maar was al opgeslagen ) en de GPS is weer "fabrieks af" ingesteld. Dit is trouwens ook de eerste keer dat ik hem zo heb omdat ik hem 2e hands kocht incl. basemap cd. Alles staat er nu weer op (22 minuten) incl de fabriek af Basemap en een detailmap. Ruim 300 WP's zijn er ook weer ingepompt. Nu is de basemap toch wel anders als de oude basemap die ik van de CD haalde. Deze basemap omsluit de hele wereld en bevat geen hoofdwegen. Mijn oude basemap bevatte wel hoofdwegen (ook binnen de bebouwde kom) en omsloot alleen de Benelux. Nu heb ik geprobeert via de software om deze map er weer op te zetten. Dat lukt ten dele. Hij wordt geupload naar de GPS maar ik blijf de oude Basemap op het scherm van de GPS houden. Moet ik nog ergens op de GPS kiezen welke Basemap ik wil gebruiken? Ach, misschien ook beter zo want zo hou ik weer meer plaats over voor de DetailMap. Ger@ld
sloppie Geplaatst 16 augustus 2006 Geplaatst 16 augustus 2006 Hoi Ger@ld! Gelukkig doet hij het weer. Ik heb op de zelfde wijze eens in de stress gezeten. De base kaart heb ik eens geladen met het Magup programma. Daar kan je geloof ik kiezen waar hij naar toe moet, als base map of detailed map. Maar goed die dingen kan je beter doen als je weer terug bent van vakantie. Als je trouwens meer mappen tegelijk wilt laden moet je Mapsend Streets Europe nemen. Dan kan je een aantal gedetailleerde kaartjes in je Sportak laden. Ik merkt dat dat met Direct route niet meer gaat. Succes verder en veel plezier op vakantie. Sloppie
de Roode Lantaarn Geplaatst 16 augustus 2006 Auteur Geplaatst 16 augustus 2006 Inderdaad kan je bij Mapsent Streets Europe meerdere detailkaarten erin piepen. Heb in het verleden hier wel eens dankbaar gebruik van gemaakt door een drie tal kaartjes met hoge cache density in te laden met daarachter de (met wegen) Basemap. In Direkt route kan dit niet om de simpele reden dat hij alleen kan routeren binnen één kaart. Zelfs al zouden deze detailkaarten elkaar overlappen dan nog werkt het niet. Vandaar dat er maar 1 kaart tegelijk geladen kan worden. Het voordeel vind ik het (soms onlogische) routeren. Er wordt altijd gerekend via de kortste weg, dit is dus duidelijk niet altijd de snelste. Maar ach ik heb vakantie. Ondanks dat ik Tomtom gebruik heb ik nu een extra routeersysteem achter de hand. Een nadeel is dat de kaarten van Direkt Route grotere bestanden opleveren dan de vergelijjkbare kaart van Streets. Het programma Magup ken ik niet. Ik gebruik hiervoor Mapsent Worldwide Basemap. (Ik lees nu net dat deze niet feilloos draait onder XP, waarschijnlijk dus de oorzaak van alle ellende) Ger@ld.
Aanbevolen berichten