De Roode Loper Geplaatst 14 mei 2006 Geplaatst 14 mei 2006 Wij hebben een Venture en een 60. Ten opzichte van de venture heeft de 60 een betere ontvangst. Er wordt in deze topic (ook) gesproken over de 60c en kaarten inladen. M.i. is de c toch aardig wat duurder en in de 60 kunnen dus geen kaarten. M.i. is de 60 een hele goed keus in de prijsklasse rond de 200 euro. De reden dat ik heb gekozen voor de 60 t.o.v. de explorist 210 is de volgende: de 60 kan een waypoint middelen en vrij nauwkeurig een waypoint projecteren (dus echt afstand intikken en graden en geen gehannes met pijltjes verschuiven op de standaardkaart).
flatfisher Geplaatst 15 mei 2006 Geplaatst 15 mei 2006 Wij hebben een Venture en een 60. Ten opzichte van de venture heeft de 60 een betere ontvangst. Er wordt in deze topic (ook) gesproken over de 60c en kaarten inladen. M.i. is de c toch aardig wat duurder en in de 60 kunnen dus geen kaarten. M.i. is de 60 een hele goed keus in de prijsklasse rond de 200 euro. De reden dat ik heb gekozen voor de 60 t.o.v. de explorist 210 is de volgende: de 60 kan een waypoint middelen en vrij nauwkeurig een waypoint projecteren (dus echt afstand intikken en graden en geen gehannes met pijltjes verschuiven op de standaardkaart). <{POST_SNAPBACK}> In bovenstaande post staan echt nuttige dingen. Allereerst de directe vergelijking tussen een Venture en een 60: de 60 heeft een betere ontvangst. Zelf heb ik nu ook een 60, als opvolger van een Geko 201 en ik denk ook dat de ontvangst van mijn 60 beter is. In ieder geval goed genoeg! In het laatste stukje de opmerkingen over middelen en projecteren: middelen is een leuke feature, maar volgens mij niet meer dan dat (hoewel ik het zelf wel al vaak gebruikt heb...). Projecteren is wel erg handig, vaak genoeg kom je caches tegen waar je 123 m naar 456 graden moet . Het geeft een goed gevoel als je met name de afstand tot op de meter kunt invoeren. In mijn Geko kon dat slechts tot op 100 m, zou ik in bovenstaand geval nog 23 m op kompas doorlopen. En dan wilde ik nog wat zeggen over de Legend, wat heb je aan 8 mb kaartgeheugen als je geen kaarten hebt?! Die moet je er echt ook nog bij kopen en 8 mb is niet veel! Je kunt eventueel zelf kaarten gaan maken, maar dat is echt een monnikenwerk, goede digitale kaarten zijn niet voor niets veel kostbaarder dan papieren kaarten. Een andere toevoeging is deze: wat kosten de fietsstuursteunen? Als je mountainbike-trails wilt fietsen, dan wil je waarschijnlijk je GPS ook op je stuur monteren? De steunen van Garmin zijn aanmerkelijk goedkoper dan die van Magellan, Het prijsverschil tussen de Explorist 210 en de GPS 60 haal je daar wel weer uit... Wat zegt-ie? Ja, bijv bij een internetverkoper kost een GPS 60 met stuursteun €233.89, terwijl daar de Explorist 210 in een actiepakket met steun (en tasje, dat wel) €239,00 kost. Overigens zitten we dan wel weer 1/6de boven de €200,00... Groet Flatfisher
TiMmS Geplaatst 15 mei 2006 Auteur Geplaatst 15 mei 2006 Hey Flatfisher, Bedankt, zo had ik er indd nog niet tegenaan gekeken. Ik kan er van uit gaan dat het ontvangst van de 60 beter is t.o.v. de Venture/Legend. Het gedeelte over projecteren is mij nu duidelijk. Had dit al vaker ergens gelezen maar kon er geen wijs uit. 'Middelen' is mij nog wat onduidelijk. Voor het mountainbiken wil ik het apparaatje in de toekomst gebruiken, dit is nog lange termijn maar iig bedankt voor het aantippen van de prijzige steunsteunen. Eveneens om in overweging te nemen. Ik neig naar het aanschaffen van een 60
De Roode Loper Geplaatst 15 mei 2006 Geplaatst 15 mei 2006 'Middelen' is mij nog wat onduidelijk. <{POST_SNAPBACK}> Middelen: het automatisch laten berekenen van een waypoint. Dit is erg handig als je bijv. een eigen cache gaat maken. Bij onze 1e cache die gemaakt is hadden we alleen maar de venture. Gedurende ongeveer 15 min. de gps neerleggen en alle coordinaten die dan voorbijkwamen noteren en het gemiddelde berekend via excel. De 60 doet dit automatisch .
giga Geplaatst 15 mei 2006 Geplaatst 15 mei 2006 (bewerkt) Wij gebruiken een Venture, maar als toendertijd de GPS60 al te koop zou zijn geweest hadden we waarschijnlijk die aangeschaft. Wat mij betreft zijn er namelijk een aantal voordelen: - betere ontvangst - geen gevoelig knuppeltje (wij zijn nu bij de 2e GPS en hij begint weer af en toe kuren te vertonen) - verder heb ik begrepen dat je met de GPS60 direct nauwkeurig kan projecteren. Bij de Venture kan ook, maar dat moet dan via het kaartje. Een hoop gedoe, waardoor wij het meestal gewoon op tientallen afronden en dan komen we er ook wel. succes met het maken van een keuze. 15 mei 2006 bewerkt door giga
De Roode Loper Geplaatst 15 mei 2006 Geplaatst 15 mei 2006 (bewerkt) Wij gebruiken een Venture, maar als toendertijd de GPS60 al te koop zou zijn geweest hadden we waarschijnlijk die aangeschaft. Wat mij betreft zijn er namelijk een aantal voordelen: - betere ontvangst - geen gevoelig knuppeltje (wij zijn nu bij de 2e GPS en hij begint weer af en toe kuren te vertonen) - verder heb ik begrepen dat je met de GPS60 direct nauwkeurig kan projecteren. Bij de Venture kan ook, maar dat moet dan via het kaartje. Een hoop gedoe, waardoor wij het meestal gewoon op tientallen afronden en dan komen we er ook wel. succes met het maken van een keuze. <{POST_SNAPBACK}> De clickstick levert bij ons nog geen probleem op, maar je hebt er dan ook als 3 keer zoveel gevonden als wij. Wat niet is kan nog komen. Werd de Venture bij het clickstick-probleem gratis vervangen? p.s. projecteren hoeft bij de Venture niet van het kaartje. Er is ook een optie om vanuit een bestaand waypoint te projecteren (wel op 10 meter), maar je hebt ook altijd nog een afwijking. Het waypoint kan dan bijv. 5 of 15 meter afwijken. 15 mei 2006 bewerkt door De Roode Loper
De Roode Loper Geplaatst 15 mei 2006 Geplaatst 15 mei 2006 Oh ja, ook nog het vermelden waard. De GPS60 heeft een iets groter scherm dan de etrex serie .
giga Geplaatst 15 mei 2006 Geplaatst 15 mei 2006 De clickstick levert bij ons nog geen probleem op, maar je hebt er dan ook als 3 keer zoveel gevonden als wij. Wat niet is kan nog komen. Werd de Venture bij het clickstick-probleem gratis vervangen? p.s. projecteren hoeft bij de Venture niet van het kaartje. Er is ook een optie om vanuit een bestaand waypoint te projecteren (wel op 10 meter), maar je hebt ook altijd nog een afwijking. Het waypoint kan dan bijv. 5 of 15 meter afwijken. <{POST_SNAPBACK}> We kregen inderdaad gratis een volledig nieuwe Venture. Gewoon opsturen naar Sailtron en 2 weken later heb je een nieuwe in de bus. Helaas moesten we het toen wel al die tijd zonder doen. We hebben toen dus ook een GPS60 gehuurd voor een weekendje en dat beviel zeer goed. Wat betreft dat projecteren. Wij doen dat ook altijd vanuit het WP, dat bedoelde ik met afronden op tientallen, misschien niet helemaal duidelijk opgeschreven...
TiMmS Geplaatst 16 mei 2006 Auteur Geplaatst 16 mei 2006 Beetje krom, maar komt een kennis aanzetten dat ik zijn GPSMAP60c kan overnemen zo rond die prijsklasse. Nu lijkt me de keus duidelijk? Of zie ik iets gigantisch over het hoofd.
De Roode Loper Geplaatst 16 mei 2006 Geplaatst 16 mei 2006 Beetje krom, maar komt een kennis aanzetten dat ik zijn GPSMAP60c kan overnemen zo rond die prijsklasse.Nu lijkt me de keus duidelijk? Of zie ik iets gigantisch over het hoofd. <{POST_SNAPBACK}> Dat is niet krom, maar dat is mazzel hebben. DOEN!!!!!
TiMmS Geplaatst 16 mei 2006 Auteur Geplaatst 16 mei 2006 Dat dacht ik ook Echter dit is een model wat Garmin niet meer maakt (aldus de Garmin site) Er zit MapSource MetroGuide Europe V7 bij en geen cityselect. De basiskaart is een erg globale wereldkaart. Is dit afdoende voor al mn eisen t.a.v. hiking en geocachen? Of ben ik dan toch beter af met de GPS60 nieuw? Is het mogelijk, aangezien cityselect niet meer gemaakt word, deze er in de toekomst bij aan te schaffen of laat dit model dat niet meer toe?
De Roode Loper Geplaatst 16 mei 2006 Geplaatst 16 mei 2006 Dat dacht ik ook Echter dit is een model wat Garmin niet meer maakt (aldus de Garmin site) Er zit MapSource MetroGuide Europe V7 bij en geen cityselect. De basiskaart is een erg globale wereldkaart. Is dit afdoende voor al mn eisen t.a.v. hiking en geocachen? Of ben ik dan toch beter af met de GPS60 nieuw? Is het mogelijk, aangezien cityselect niet meer gemaakt word, deze er in de toekomst bij aan te schaffen of laat dit model dat niet meer toe? <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij heb je in de 60 een beperkte kaart en kun je er geen kaarten inladen. Wat je allemaal met de 60C (is inderdaad uit produktie) kunt doen kun je in deze review lezen. Succes.
TiMmS Geplaatst 16 mei 2006 Auteur Geplaatst 16 mei 2006 Dat dacht ik ook -- <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij heb je in de 60 een beperkte kaart en kun je er geen kaarten inladen. Wat je allemaal met de 60C (is inderdaad uit produktie) kunt doen kun je in deze review lezen. Succes. <{POST_SNAPBACK}> Bedankt! ik geloof dat dit de doorslag is
De Roode Loper Geplaatst 16 mei 2006 Geplaatst 16 mei 2006 (bewerkt) Dat dacht ik ook -- <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij heb je in de 60 een beperkte kaart en kun je er geen kaarten inladen. Wat je allemaal met de 60C (is inderdaad uit produktie) kunt doen kun je in deze review lezen. Succes. <{POST_SNAPBACK}> Bedankt! ik geloof dat dit de doorslag is <{POST_SNAPBACK}> Nou nou nou wat wordt ut? 16 mei 2006 bewerkt door De Roode Loper
Aanbevolen berichten