Spring naar bijdragen
  • 0

Van Ozie naar TTQV

Vraag

Geplaatst

Wie weet een progje, link o.i.d. om .map files van Ozie te converteren naar TTQV leesbare files. TTQV is de duitse tegenhanger van Ozie.

Ozie leest trouwens wel TTQV kalibratie-files.

rens

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Als je me een voorbeeld van een TTQV file stuurt, kan ik wel kijken of het veel werk is om te maken. Als het een ASCII bestand is moet het geen probleem zijn.

BigBird:)

cachemaps@bigfoot.com

• 0
Geplaatst

Ik stuur je per e-mail in ieder geval een .cal file.

Als je ttqv en een bijbehorende kaart (.png) wilt hebben om nader te bestuderen moet je me even wat gegevens mailen. (deze zijn te groot voor de mail (zelfs ingepakt))

TTQV (touratech QuoVadis) wordt is de Duits sprekende landen zeer veel gebruikt. De commercieel verkrijgbare kaarten in deze landen zijn met TTQV te lezen. Helaas niet met Ozie. Alleen zelf gemaakte maps.

Bijv Swiss Map en Austrian Map en duitse Top50 kaarten hebben een eigen interface die niet echt GPS vriendelijk is.

Met TTQV is het dan eenvoudig om GPS communicatie op te zetten.

B)

rens

• 0
Geplaatst

Hoi Rens,

Ik heb de cal files bekeken en getracht de link tussen alle velden en de velden in de map files van Ozi te maken. Maar het is zonder beschrijving niet echt uit te vogelen.

Dus ik moet je helaas teleurstellen.

Heeft TTQV de mogeijkheid om waypoint dmv een extern bestand in te lezen? Zo ja, dan kan ik wel proberen om de cachewaypoints in een dergelijk formaat te zetten. Dan kan je die inlezen (automatisch indien TTQV dit ondersteunt) in TTQV, vergelijkbaar met de manier waarop ik in CacheMaps waypoints en kaarten direct in OziExplorer open.

Succes,

BigBird :ph34r:

• 0
Geplaatst

Hoi Bigbird,

Ik heb TTQV nog maar pas en weet nog maar weinig van de mogelijkheden.

TTQV heeft een eigen userforum:

http://www.ttqv.com/phpBB2/index.php?

misschien kun je daar wat mee? Verder stuur ik je met alle plezier TTQV.

Over het bereik van TTQV het volgende: Als je in het forum Ozieexplorer intypt bij search is het resultaat ongeveer net zo als dat je TTQV intoetst bij geocaching.nl. Ook in verdere communicatie met onze oosterburen blijkt Ozie erg onbekend. Allen gebruiken TTQV. Ja, het heeft o.a. een Duits talige interface en dan weet je het wel.

Voor zover ik kan zien doet hij ongeveer hetzelfde als Ozie maar ondersteund daarnaast ook de commercieel verkrijgbare topografische kaarten van de alle deelstaten (TOP50), AustrianMap en SwissMap. Ik schat bij elkaar +/- 30 cd's vol. (voor zover ik weet kan Ozie dit niet)

De cd's worden door het programma automatisch gescand op compatibele mapfiles; zoeken hoeft dus niet.

Ik weet niet of een van de kaarten je bekend is maar het systeem is niet onaardig. Het bestaat uit deelkaartjes die bij het scrollen automatisch aan elkaar geplakt worden (zonder tijdsinterval). Overigens zegt dit niets over de kwaliteit van de kaarten.

Ik kwam aan TTQV via via maar het blijkt voor het plannen van wandelingen met GPS mbv een van genoemde cd's onontbeerlijk. De GPS aansturing van deze kaarten is met zijn eigen interface volstrekt ontvoldoende.

Van online maps weet ik niets maar het zou een aardige topic zijn voor het TTQV-forum

groet

rens

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...