De Vossers Geplaatst 30 april 2006 Geplaatst 30 april 2006 is het mogelijk om het gsak bestand op te delen in stukken? dit in verband met het lange laden in mijn pda. het beatand is nu zo groot, dat de diverse programma's het niet meer trekken, en het werkgeheugen van de pda is dan ook aan het maximum gekomen. bijvoorbeeld, van 0 tot 75 km van huis, van 75 tot 100 km van huis?
The Scorpios Geplaatst 30 april 2006 Geplaatst 30 april 2006 is het mogelijk om het gsak bestand op te delen in stukken?dit in verband met het lange laden in mijn pda. het beatand is nu zo groot, dat de diverse programma's het niet meer trekken, en het werkgeheugen van de pda is dan ook aan het maximum gekomen. bijvoorbeeld, van 0 tot 75 km van huis, van 75 tot 100 km van huis? <{POST_SNAPBACK}> Heb je al gekeken naar de mogelijkheden van de selecties/filter? Als je die gebruikt, dat kun je dat ook gebruiken voo aanmaak waypoints, poi's en cache files. En afstand van hiis doe je door je home coords in te geven onder tools/options/location. Haal # weg voor home en vervang de coords door die van jezelf. en wat wil je nu precies opdelen?
Geo-Hoppers Geplaatst 30 april 2006 Geplaatst 30 april 2006 Ook is het wel handig om te weten ( als je dat nog niet wist ) dat je van een volledige database een uitvoer kan maken in HTML. Dit gaat vrij snel, alleen het laden in de PDA duurt erg lang ( als je dit niet via een cardreader of zo doet) Eenmaal in je pda kan je vervolgens dit alles vrij snel benaderen op diverse selectie criteria. Hier zijn ook diverse programma's voor en als je die gebruikt dan is het ook mijn ervaring dat je een eenwigheid staat te wachten. De HTML optie is een erg makkelijke ( goede weergave, laatste 5 logs, foto's, hints etc) en eenmaal ingeladen ook erg snel. Kijk voor de uitleg hoe dit te doen op de website van ons gewardeerde lid Kapiteinn Haak. http://kapitein-haak.geocacher.nl/ (Geocaches op PDA)
de Roode Lantaarn Geplaatst 30 april 2006 Geplaatst 30 april 2006 Wil ik tot slot nog toevoegen om deze selecties (0-75 75-100) niet te groot te maken. Bedenk dat zo'n 'schil' ook een behoorlijk oppervlak beslaat en hoe verder van huis hoe groter het oppervlak wordt. Beter is het om eerst 0-40 te doen daarna schillen oploppend per 10. Zo hou je redelijk kleine .gpx files van rond de 1,5 mb welke binnen GPXSonar snel zijn in te laden. Daarna klik je op een cache en de HTML wordt geopend (zonder foto's!) Ger@ld
De Vossers Geplaatst 2 mei 2006 Auteur Geplaatst 2 mei 2006 prima, bedankt! dat via html werkt idd prima. zo had ik het nog niet geprobeert. is perfect!
Aanbevolen berichten